Ajustarea TVA în cazul falimentului beneficiarului

Corporate Fiscal Consulting Q&A
Stare:  În vigoare
Autor răspuns: DRAGOS Cerasela
Dată răspuns: 1 Martie 2020, stare legală neschimbată

ÎNTREBARE

Situatia de fapt:

Societatea noastră, A, a emis facturi de prestări servicii de consultanta către beneficiarul B. Facturile nu au fost încasate în perioada de cei 3 ani de prescriere comerciala, cu toate eforturile noastre de a recupera creanţa, perioada în care beneficiarul serviciilor (B) a intrat în insolvenţă. Am depus o cerere de înscriere la masa credală, dar sumele respective nu au fost încasate pana în prezent. S-a solicitat la Registrul Comerţului o fişă de informaţii din care reiese ca B a fost radiată în august 2017. Nu s-au constituit provizioane pentru sumele respective, TVA s-a colectat, iar aceste sume se regăsesc în contul Clienţi, respectiv 411. Menţionam ca suntem plătitori de impozit pe profit.

Care este procedura de recuperare TVA şi cum se înregistrează scoaterea din evidenta contabila a acestor sume, şi ce documente trebuie întocmite conform legislaţiei la 31.12.2019?

RĂSPUNS

Conținut complet disponibil după conectare pe Sintact