Secţiunea 7 - Reguli de publicitate a mediatorilor şi a formelor de exercitare a profesiei - Statut din 2015 al profesiei de mediator

M.Of. 570 bis

În vigoare
Versiune de la: 23 Septembrie 2019
SECŢIUNEA 7:Reguli de publicitate a mediatorilor şi a formelor de exercitare a profesiei
Art. 23
(1)Mediatorul are dreptul de a informa publicul cu privire la exercitarea activităţii sale, cu respectarea principiului confidenţialităţii. Condiţiile în care se poate face publicitate profesiei de mediator sunt stabilite de prezentul Statut.
(2)Condiţiile în care se poate face publicitate profesiei de mediator prin promovarea şi ofertarea serviciilor de mediere atât de către mediatori sau C.P.M.J., cât şi de către formele de exercitare a profesiei prin care se furnizează serviciul de mediere sunt stabilite prin prezentul Statut.
(3)Informaţia furnizată de mediator trebuie să fie fidelă, veridică şi cu respectarea secretului profesional, precum şi a celorlalte principii ale profesiei.
(4)Indiferent de mijlocul de publicitate utilizat, se interzice folosirea de menţiuni comparative, nereale sau exagerate despre activitatea şi experienţa mediatorului sau care conţin promisiuni de rezultat al medierii, precum şi indicaţii referitoare la identitatea clienţilor, fără acceptul expres al acestora.
(5)Mijloacele de publicitate vor fi folosite numai pentru promovarea şi ofertarea serviciilor de mediere şi nu pot fi folosite pentru reclamă în scopul dobândirii de clientelă pentru altă activitate proprie sau în interesul unor terţi.
(6)Este interzisă utilizarea publicităţii negative împotriva altor mediatori prin orice mijloace de comunicare la care accesul este public.
(7)Pot fi utilizate pentru oferta de servicii de soluţionare a disputelor prin mediere una sau mai multe mijloace de publicitate, respectiv:
a)plasarea unei firme;
b)anunţuri de publicitate potrivit prezentului Statut;
c)anunţuri şi menţiuni în anuare, cărţi de telefon sau alte publicaţii;
d)invitaţii, broşuri, flyere, mape, inscripţionarea pe diverse suporturi, anunţuri de participare la conferinţe, seminarii, etc. profesionale şi de specialitate;
e)oferta de servicii prin corespondenţă şi cărţi de vizită profesionale;
f)site internet.
(8)Nu este permisă utilizarea următoarelor mijloace de publicitate:
a)oferirea serviciilor de mediere prin prezentare proprie sau prin intermediar la domiciliul sau reşedinţa unei persoane;
b)propunerea personalizată de prestări de servicii efectuată de o formă de exercitare a profesiei, fără ca aceasta să fi fost în prealabil solicitată în acest sens;
c)acordarea de consultaţii şi/sau desfăşurarea în public, inclusiv şi/sau difuzarea în tot sau în parte a şedinţelor de mediere a unor cazuri reale, prin orice mijloc de comunicare în masa, inclusiv prin internet, emisiuni radiofonice sau televizate, etc.
Art. 24
(1)Firma formei de exercitare va fi amplasata într-un loc vizibil, la intrarea în imobilului şi/sau a spaţiului ocupat în care forma de exercitare a profesiei îşi are sediul profesional.
(2)Firma se realizează pe orice tip de suport, va avea dimensiunea maximă de 90 cm x 200 cm se realizează în conformitate cu modelele din anexa la prezentul Statut şi cuprinde obligatoriu următoarele elemente:
a)România şi Consiliul de Mediere, inclusiv sigla acestuia.
b)denumirea formei de exercitare a profesiei de mediator, conform prezentului Statut
c)adresa completă a sediului profesional;
d)date de contact ale formei de exercitare a profesiei de mediator;
e)poziţia la care este înscris în Registrul Formelor de Exercitare a profesiei de mediator.
(3)Mediatorul afişează în interiorul sediului profesional autorizaţia de mediator, copie sau original, precum şi avizul formei de exercitare în sintagma "Avizat de Consiliul de Mediere prin Hotărârea Nr. ...... din data de .........".
(4)Formele de exercitare a profesiei de mediator pot publica anunţuri în mica sau în marea publicitate în presa scrisă şi pe internet, cu ocazia stabilirii sau a schimbării sediului profesional precum şi a modificării formelor acestora.
(5)Anunţurile publicate în anuarele profesionale, cărţile de telefon sau alte publicaţii care privesc activitatea formelor de exercitare a profesiei, trebuie să cuprindă cel mult menţiunile prevăzute de Lege pentru a fi înscrise corespunzător în Tabloul mediatorilor.
(6)Formularele utilizate pentru corespondenţă profesională şi cărţile de vizită profesionale pot cuprinde în afara datelor înscrise în Tablou Mediatorilor şi un slogan de promovare a medierii ca modalitate alternativă de soluţionare a conflictelor.
(7)Invitaţiile şi anunţurile de participare la întruniri şi colocviile de specialitate pot menţiona denumirea formei de exercitare a profesiei şi organizaţiile din care fac parte respectivii mediatori autorizaţi, precum şi date de contact ale acestora.
(8)În vederea participării la manifestările menţionate la alin. (8), formele de exercitare a profesiei pot edita pliante, flyere, mape sau broşuri de prezentare generală a medierii şi organizaţiei pentru comunicare publică.
Art. 25
(1)Formele de exercitare a profesiei pot avea site, portal, blog, forum sau cont propriu în reţelele de socializare de pe internet care pot cuprinde menţiuni referitoare la activitatea desfăşurată, promovarea medierii, date de contact şi link-uri spre alte site-uri de interes pentru profesie.
(2)Conţinutul şi modul de prezentare al site-ului de internet trebuie să respecte demnitatea şi onoarea profesiei, precum şi secretul profesional, confidenţialitatea asupra clienţilor formei de exercitare a profesiei.
(3)Site-ul de internet nu poate cuprinde nici o intercalare cu caracter de reclamă sau menţiune publicitară pentru un produs sau serviciu diferit de activităţile prevăzute de Lege, prin care ar fi afectate principiile profesiei, morala şi ordinea publică, dreptul de proprietate intelectuală, etc.
(4)Pentru realizarea obiectivelor de publicitate proprii şi de promovare a medierii, forma de exercitare a profesiei deţinătoare a site-ului de internet trebuie să asigure cel puţin o dată pe an vizitarea şi evaluarea paginilor proprii şi a paginilor la care este permis accesul pe baza legăturilor realizate prin intermediul site-ului propriu şi trebuie să dispună fără întârziere eliminarea lor, dacă conţinutul şi forma acestora sunt contrare principiilor esenţiale privind organizarea şi exercitarea profesiei de mediator sau sunt făcute în scop comercial evident.
(5)Este interzisa utilizarea adreselor de corespondenta, poştale sau electronice publicate de Consiliu în Tabloul mediatorilor, pentru transmiterea unor mesaje denigratoare la adresa mediatorilor autorizaţi.