Art. 7. - Cererea formulată de persoana care doreşte să fie primită în profesie se adresează preşedintelui Consiliului şi se depune sau, după caz, se comunică în două exemplare, personal, prin mandatar sau prin poştă, însoţită de următoarele documente: - Statut din 2015 al profesiei de mediator

M.Of. 570 bis

În vigoare
Versiune de la: 23 Septembrie 2019
Art. 7
(1)Primirea în profesia de mediator presupune parcurgerea etapei de autorizare, prin care se dobândeşte calitatea de mediator, iar exercitarea profesiei presupune parcurgerea primei etape de pregătire profesională continuă conform art. 42 din prezentul Statut.
(2)Autorizarea mediatorului se realizează în baza cererii individuale adresate Consiliului, depusă la C.P.M.J. din raza teritorială unde îşi are sediul principal. Organele de conducere ale C.P.M.J. vor verifica îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 5, lit. a)-f) sau, după caz, condiţiile art. 8 alin. (2)-(6) din Lege şi vor transmite dosarul de autorizare complet, în baza unui referat, Consiliului pentru autorizare.
(3)Cererea formulată de persoana care doreşte să fie primită în profesie se adresează preşedintelui Consiliului şi se depune sau, după caz, se comunică în două exemplare, personal, prin mandatar sau prin poştă, însoţită de următoarele documente:
a)actul de identitate - în copie certificată;
b)certificat de naştere - în copie certificată;
c)certificat de căsătorie - în copie certificată (în cazul schimbării numelui);
d)diplomă de licenţă/titlu de studii însoţit de atestatul de echivalare eliberat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice - copie legalizată;
e)documente care atestă pregătirea ca mediator, după caz, în fotocopie, respectiv:
1.e.1) certificatul de absolvire a cursului de formare ca mediator obţinut în condiţiile Legii, emis de Consiliu şi completat de furnizorul de formare autorizat; sau
2.e.2) dovada absolvirii unui program postuniversitar de nivel master în domeniul medierii, acreditat conform Legii şi autorizat de Consiliu; sau
3.e.3) hotărârea Consiliului de Mediere privind echivalarea pregătirii ca mediator, în cazul persoanelor care se încadrează în prevederile art. 8 şi 72 din Lege;
f)adeverinţă medicală cu menţiunea "Apt pentru profesia de mediator" eliberată de medicul de medicina muncii sau, după caz, adeverinţa medicala eliberată de medicul de familie, cu menţiunea "Clinic sănătos" şi precizarea ca include şi un examen efectuat de un medic specialist în psihiatrie, în termen de valabilitate la data depunerii cererii - în original;
g)cazierul judiciar în termen de valabilitate la data depunerii cererii la Consiliu, pentru cetăţenii români sau declaraţie pe proprie răspundere în forma autentică, pentru cetăţenii străini - în original;
h)dovada vechimii în muncă - în copie certificată;
i)dovada plaţii taxei de autorizare - în copie;
j)2 fotografii tip act de identitate pentru legitimaţie;
k)actele de înfiinţare a formei de exercitare a profesiei de mediator aleasă, în două exemplare - în original;
l)declaraţia solicitantului că nu se află în nici unul dintre cazurile de incompatibilitate prevăzute la art. 13 din Lege ori că înţelege să renunţe la orice stare de incompatibilitate, în cel mult trei luni de la data emiterii deciziei de primire în profesia de mediator - în original;
m)dovada spaţiului pentru sediul profesional, în copie certificată, care poate fi: contract de comodat, contract de închiriere sau subînchiriere, asociere în participaţiune etc.
(4)Persoanele prevăzute la pct. (3) primesc dovada depunerii cererii, respectiv numărul de înregistrare din registrul de intrări-ieşiri al Consiliului.
(5)Cetăţenii români sau străini care au absolvit cursuri înainte de apariţia legii sau prin parcurgerea unor programe de formare într-un stat terţ vor depune la sediul C.P.M.J. o cerere însoţită de documentele care atestă parcurgerea programului de formare, precum şi programa acestuia, cereri care vor fi analizate în conformitate cu Procedura de echivalare sau compensare prevăzută de Lege. În toate cazurile, dosarele vor fi trimise la Consiliu, care va emite o hotărâre individuală cu privire la îndeplinirea sau neîndeplinirea condiţiilor de echivalare sau compensare.
(6)Hotărârea Consiliului cu privire la un program de formare ca mediator, evaluat în condiţiile art. 72 alin. (2) din Lege, se aplică tuturor cererilor formulate de persoane care au parcurs acelaşi program de formare.
(7)Persoanele interesate pot depune personal sau prin curier la sediul C.P.M.J. cererile de autorizare ori de echivalare a pregătirii ca mediator.
(8)Documentele anexate cererii în copie vor fi certificate de solicitant drept conforme cu originalul şi vor fi semnate de acesta.
(9)În toate cazurile, Consiliul va analiza doar cererile care sunt însoţite de toate documentele solicitate prin formularul tipizat de cerere, iar documentele depuse la Consiliu nu se restituie.
(10)În termen de 60 de zile de la data primirii cererii de la C.P.M.J., Consiliul adoptă o hotărâre privind aprobarea sau respingerea acesteia. Termenul de comunicare este de 10 zile calendaristice de la data adoptării hotărârii.
(11)În vederea înscrierii în Tabloul mediatorilor, persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute la pct. (3) pot depune odată cu documentaţia de autorizare şi o cerere, conform anexei la prezentul statut, însoţită de următoarele documente:
a)declaraţie pe propria răspundere cu privire la înregistrarea în evidenţele fiscale a activităţii de mediere şi a formei de exercitare a profesiei de mediator, conform anexei la prezentul statut, în original;
b)declaraţia pe propria răspundere privind datele de înscriere în Tabloul mediatorilor, conform anexei la prezentul statut, în original.
(12)Odată cu constatarea îndeplinirii condiţiilor de autorizare ca mediator şi a avizării unei forme de exercitare a profesiei conform prezentului Statut, pentru solicitanţii care au depus şi documentaţia de la pct. (11), Consiliul dispune prin aceeaşi hotărâre şi asupra înscrierii în Tabloul mediatorilor, în termen de 30 de zile.
(13)Până la emiterea autorizaţiei şi înscrierea în Tabloul mediatorilor, persoanele pentru care s-a emis o hotărâre conform pct. (3) vor fi înscrise pe o listă publicată pe portalul web al Consiliului.