Art. 53. - Statut din 2015 al profesiei de mediator

M.Of. 570 bis

În vigoare
Versiune de la: 23 Septembrie 2019
Art. 53
Consiliul are următoarele atribuţii principale:
1.promovează activitatea de mediere şi reprezintă interesele mediatorilor autorizaţi în scopul asigurării calităţii serviciilor din domeniul medierii, conform prevederilor Legii, prezentului Statut, Hotărârilor şi Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere;
2.protejează onoarea şi prestigiului profesiei, precum şi respectarea normelor de reglementare a profesiei;
3.elaborează standardele de formare în domeniul medierii, pe baza celor mai bune practici internaţionale în materie precum şi standardele de formare în domeniul SAL.
4.autorizează programele de formare profesională iniţială şi continuă, precum şi pe cele de specializare a mediatorilor;
5.întocmeşte şi actualizează lista furnizorilor de formare profesională care au obţinut autorizarea;
6.autorizează mediatorii, în condiţiile prevăzute de lege, de prezentul statut şi de procedura stabilită prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere;
7.hotărăşte asupra reducerii perioadei primei etape de pregătire profesională continuă;
8.cooperează, prin intermediul Sistemului de informare în cadrul pieţei interne, cu autorităţile competente din celelalte state membre ale Uniunii Europene, ale Spaţiului Economic European şi din Confederaţia Elveţiană, în vederea asigurării controlului mediatorilor şi a serviciilor pe care aceştia le prestează, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009;
9.întocmeşte şi actualizează tabloul mediatorilor autorizaţi;
10.ţine evidenţa birourilor mediatorilor autorizaţi;
11.supraveghează respectarea standardelor de formare în domeniul medierii;
12.eliberează documentele care atestă calificarea profesională a mediatorilor;
13.adoptă Codul de etică şi deontologie profesională a mediatorilor autorizaţi, precum şi normele de răspundere disciplinară a acestora;
14.ia măsuri pentru respectarea prevederilor conţinute de Codul de etică şi deontologie profesională a mediatorilor autorizaţi şi aplică normele privind răspunderea disciplinară a acestora;
15.face propuneri pentru completarea sau, după caz, corelarea legislaţiei privind medierea;
16.adoptă regulamentul privind organizarea şi funcţionarea sa;
17.organizează alegerile pentru următorul Consiliu de Mediere şi elaborează procedurile de organizare a alegerilor. Declanşarea procedurii de organizare a alegerilor se face cu 6 luni înainte de expirarea mandatului Consiliului de Mediere la acea dată;
18.mandatează organele de conducere a C.P.M.J. şi a reprezentantului ales al Comisiei privind relaţia cu sistemul judiciar, în baza unui contract de mandat, cu atribuţiile precizate în prezentul Statut;
19.numeşte organele de conducere a C.P.M.J. şi reprezentantul Comisiei privind relaţia cu sistemul judiciar în situaţiile în care nu se depun candidaturi sau locurile au rămas vacante;
20.aprobă planul de activitate anual al organelor de conducere a C.P.M.J.;
21.sprijină, coordonează, supraveghează şi controlează activitatea desfăşurată de organele de conducere a C.P.M.J. şi a reprezentanţilor aleşi/numiţi ai Comisiei privind relaţia cu sistemul judiciar de pe lângă Curtea de Apel;
22.revocă în caz de neîndeplinire din culpa a mandatului conferit, organele de conducere a C.P.M.J. (preşedintele şi vicepreşedinţii) precum şi pe reprezentantul ales/numit al Comisiei privind relaţia cu sistemul judiciar de pe lângă Curtea de Apel;
23.soluţionează sesizările făcute împotriva hotărârilor organelor de conducere a C.P.M.J.;
24.îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege.