Secţiunea 7 - Standardul 8 Monitorizarea post-servicii şi închiderea cazului - Standarde din 2004 minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei copilului
M.Of. 539
Ieşit din vigoare Versiune de la: 1 Ianuarie 2005
SECŢIUNEA 7:Standardul 8 Monitorizarea post-servicii şi închiderea cazului
În vederea consolidării rezultatelor obţinute în urma îndeplinirii obiectivelor planului individualizat de protecţie sau ale planului de servicii, managerul de caz asigură derularea activităţilor de monitorizare post-servicii.
Rezultat Închiderea cazului are loc în momentul în care procesul de asistenţă şi/sau protecţie a copilului nu se mai dovedeşte a fi necesar şi familia îşi redobândeşte capacitatea optimă de autonomie şi funcţionare.
SUBSECŢIUNEA 1:Proceduri de implementare a standardului 8
8.1.Monitorizarea post-servicii are loc pe o perioadă de cel puţin 3 luni de la încheierea implementării planului individualizat de protecţie/planului de servicii. Se recomandă ca această perioadă de monitorizare post-servicii să fie în medie de 6 luni, cu posibilităţi de prelungire în anumite situaţii, cu avizul furnizorului de servicii.
8.2.În procesul de monitorizare post-servicii, managerul de caz colaborează cu autorităţile locale din comunitatea în care locuieşte familia cu copilul.
8.3.În procesul de monitorizare post-servicii, managerul de caz colaborează cu profesionişti din servicii/instituţii care pot consolida rezultatele obţinute în urma implementării planului individualizat de protecţie/planului de servicii, menţine relaţiile copil-familie şi asigura (re)integrarea socială a copilului.
8.4.Managerul de caz pregăteşte familia/reprezentantul legal şi copilul în vederea închiderii cazului pe tot parcursul derulării managementului de caz. Totodată, managerul de caz, echipa şi restul profesioniştilor implicaţi în rezolvarea cazului încurajează autonomia familiei pentru a nu crea dependenţa acesteia faţă de serviciile sociale.
8.5.Pe tot parcursul derulării cazului, copiii care au împlinit vârsta de 10 ani, precum şi familia/reprezentantul legal au acces la datele din dosarul copilului, numai dacă acest lucru nu contravine interesului superior al acestuia. În situaţia în care unele date din dosar pot face rău copilului, coordonatorul serviciului poate decide restricţionarea accesului persoanelor menţionate anterior la aceste date, cu avizul furnizorului de servicii, pe o perioadă determinată de timp şi acest fapt se consemnează de către managerul de caz în dosarul copilului împreună cu motivaţia acestui fapt.
8.6.Datele din dosarul copilului sunt confidenţiale şi nu pot fi dezvăluite altor profesionişti care nu fac parte din echipă, cu excepţia prevederilor din codul de procedura penală.
SUBSECŢIUNEA 2:Indicatorii pentru Standardul 8
8.1.Durata perioadei de monitorizare post-servicii/caz. Motivaţia prelungirii acestei perioade şi documentele care atestă avizul furnizorului de servicii (de exemplu, solicitarea scrisă către furnizor şi aprobarea acesteia, actele financiare care atestă acordarea de fonduri suplimentare pentru prelungirea acestei perioade).
8.2.Informări scrise din partea autorităţilor locale despre situaţia copilului şi a familiei, precum şi despre serviciile furnizate sau facilitate, existenţa unui plan de servicii etc.
8.3.Contractele de colaborare încheiate de furnizorii de servicii, informări scrise din partea profesioniştilor despre situaţia copilului şi a familiei, precum şi despre serviciile furnizate.
8.4.Dosarele copiilor.
8.5.Numărul anual de cazuri în care accesul la unele date din dosarul copilului a fost restricţionat temporar de către coordonatorul serviciului, cu avizul furnizorului de servicii.
8.6.După caz: existenţa unor clauze referitoare la confidenţialitate în contractele de muncă, în fişele de post, semnarea unor contracte de confidenţialitate etc.