Secţiunea 3 - Standardul 4 Evaluarea detaliată/complexă - Standarde din 2004 minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei copilului
M.Of. 539
Ieşit din vigoare Versiune de la: 1 Ianuarie 2005
SECŢIUNEA 3:Standardul 4 Evaluarea detaliată/complexă
Managerul de caz, împreună cu o echipă corespunzătoare de profesionişti, asigură realizarea evaluării detaliate/complexe a situaţiei copilului în context sociofamilial.
Rezultat Prin utilizarea managementului de caz, copilul beneficiază de o evaluare comprehensivă şi multidimensională a nevoilor sale specifice şi individuale, precum şi ale familiei sale. Copilul şi familia/reprezentantul legal sunt implicaţi activ în procesul de evaluare.
SUBSECŢIUNEA 1:Proceduri de implementare a standardului 4
4.1.Evaluarea iniţială, cât şi cea detaliată/complexă are loc în principal în urma întâlnirilor directe cu cei implicaţi, în mediul de viaţă al acestora.
4.2.Furnizorul de servicii asigură resursele necesare deplasării în teren a managerului de caz şi, dacă este necesar, a celorlalţi profesionişti implicaţi în evaluare şi încurajează întâlnirile cu copilul şi familia sa, în mediul de viaţă al acestora.
4.3.Managerul de caz consemnează informaţiile obţinute în cadrul acestor întâlniri în rapoarte de vizită care includ cel puţin următoarele aspecte: sinteza discuţiilor purtate în cursul întâlnirii, data, locul şi scopul vizitei următoare, agreată în prealabil cu familia şi copilul.
4.4.Rapoartele de vizită sunt înaintate şefului ierarhic spre avizare. Conţinutul acestor rapoarte este adus la cunoştinţa familiei şi copilului numai dacă nu aduce prejudicii derulării procesului de evaluare.
4.5.Vizitele la domiciliul familiei se realizează pe baza unui program stabilit de comun acord cu familia şi copilul. În cazul în care este nevoie, managerul de caz poate realiza şi vizite neanunţate, numai dacă apreciază că există motive temeinice şi cu acordul şefului ierarhic.
4.6.Managerul de caz solicită familiei şi copilului o listă cu persoane care pot da referinţe despre situaţia în care se află. Totodată, managerul de caz informează familia şi copilul despre contactarea altor persoane decât cele desemnate de aceştia în vederea obţinerii de referinţe.
4.7.În urma evaluării detaliate/complexe, managerul de caz întocmeşte raportul de evaluare detaliată/complexă care trebuie avizat de şeful pe ordine ierarhică şi transmis, în termen maxim de 3 zile de la întocmirea sa, membrilor echipei, familiei/reprezentantului legal şi, după caz, copilului.
SUBSECŢIUNEA 2:Indicatorii pentru Standardul 4
4.1.1., 4.4., 4.6., 4.7.1 Metodologiile şi procedurile caracteristice serviciului includ aceste date.
4.1.2.Programul de întâlniri cu copilul şi familia la domiciliul acestora, precum şi în locuri special amenajate (pentru efectuarea anumitor evaluări de către profesioniştii din echipa multidisciplinară sau colaboratori).
4.2.Documente administrative şi financiare care atestă alocarea de fonduri şi alte resurse pentru deplasarea în teren.
4.3.Existenţa şi conţinutul rapoartelor de vizită semnate de către şeful ierarhic.
4.5.Planificarea vizitelor şi evidenţa deplasărilor în teren.
4.7.2.Existenţa şi conţinutul raportului de evaluare detaliată/complexă, semnat de şeful ierarhic. In situaţia luării unei măsuri de protecţie, raportul de evaluare detaliată coincide cu raportul de evaluare psihosocială menţionat de legislaţia în vigoare.