Secţiunea 1 - Standardul 2 Etapele managementului de caz - Standarde din 2004 minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei copilului

M.Of. 539

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 1 Ianuarie 2005
SECŢIUNEA 1:Standardul 2 Etapele managementului de caz
Managementul de caz este un proces care implică parcurgerea unor etape interdependente, care sunt aceleaşi în soluţionarea fiecărui caz în parte, indiferent de ordinea în care sunt parcurse sau de durata acestora.
Rezultat Managerii de caz şi responsabilii de caz aplică unitar aceleaşi proceduri în soluţionarea cazurilor, caracteristice managementului de caz, indiferent de serviciul în care activează.
SUBSECŢIUNEA 1:Proceduri de implementare a standardului 2
2.1.Managementul de caz, aplicat în domeniul protecţiei copilului, implică parcurgerea următoarelor etape principale:
a)Identificarea şi preluarea cazurilor: copii aflaţi în dificultate sau în situaţii de risc, copii cu dizabilităţi;
b)Evaluarea comprehensivă şi multidimensională a situaţiei copilului în context sociofamilial;
c)Planificarea serviciilor şi intervenţiilor concretizată într-un plan individualizat de protecţie sau, după caz, plan de servicii;
d)Furnizarea serviciilor şi intervenţiilor pentru copil, familie/reprezentant legal şi alte persoane importante pentru copil;
e)Monitorizarea şi re-evaluarea periodică a progreselor înregistrate, deciziilor şi intervenţiilor specializate;
f)Închiderea cazului, respectiv a procesului de furnizare a serviciilor şi intervenţiilor.
2.2.Activităţile desfăşurate în cadrul acestor etape se bazează pe principiile individualizării şi personalizării, precum şi pe implicarea activă (consultare şi participare) a copilului şi familiei/reprezentantului legal.
2.3.Managerul de caz asigură derularea acestor etape pentru toţi copiii eligibili conform prevederilor SMO prezente şi înregistrează toate informaţiile în dosarul copilului.
2.4.Managerul de caz şi responsabilul de caz folosesc metodele şi instrumentele specifice pentru documentarea cazului cerute de lege şi cele recomandate de către Federaţia Naţională a Asistenţilor Sociali din România.
SUBSECŢIUNEA 2:Indicatorii pentru Standardul 2
2.1., 2.2. Metodologiile şi procedurile de lucru caracteristice serviciului, dosarele copiilor.
2.3.Fişa de post a managerului de caz.
2.4.Furnizorul de servicii are prevăzute în regulamentele serviciilor utilizarea documentelor şi a instrumentelor de lucru, precum şi modalităţile de înregistrare a datelor şi informaţiilor despre copil şi familie/reprezentant legal.