Art. 12. - oferta publică de vânzare de valori mobiliare - denumită în continuare oferta publică - este oferta pentru subscriere sau pentru vânzare de valori mobiliare făcută de un ofertant, difuzată prin intermediul mijloacelor de informare în masă sau comunicată pe alte căi şi adresată publicului larg, sub condiţia posibilităţii egale de receptare din partea a minimum 100 de persoane nedeterminate în vreun anume fel; - Regulamentul 6/1996 privind oferta publica de vanzare de valori mobiliare

M.Of. 37

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 21 Februarie 1996
Art. 12
În înţelesul prezentului regulament, termenii utilizaţi au următoarele semnificaţii:
a)Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare este abreviată în textul regulamentului: C.N.V.M.;
b)valori mobiliare sunt instrumente negociabile evidenţiate prin înscrieri în cont, care conferă proprietarilor lor drepturi patrimoniale asupra emitentului - drepturi de proprietate sau drepturi de creanţă asupra acestuia - conform legii şi în condiţiile specifice de emisiune a acestora. Valori mobiliare pot fi acţiunile, obligaţiunile, instrumentele financiare ale administraţiei publice centrale şi locale, precum şi instrumentele financiare derivate sau orice alte instrumente financiare încadrate de C.N.V.M. în această categorie;
c)emitent de valori mobiliare - denumit în continuare emitent - este o societate comercială, regie autonomă, autoritate a administraţiei publice centrale sau locale sau orice entitate legal constituită şi calificată ca atare de C.N.V.M. care, în condiţiile legii, a emis, emite sau intenţionează să emită valori mobiliare şi care are obligaţia de a recunoaşte şi de a onora drepturile evidenţiate de acestea;
d)emisiune de valori mobiliare - denumită în continuare emisiune - este totalitatea valorilor mobiliare de acelaşi tip şi clasă, emise de un emitent la o anumită dată;
e)emitere de valori mobiliare este procesul prin care emitentul oferă spre subscriere investitorilor existenţi şi potenţiali un anumit tip şi clasă de valori mobiliare;
f)clasa de valori mobiliare cuprinde valori mobiliare de acelaşi tip (acţiuni, obligaţiuni, warante, drepturi de preempţiune, opţiuni, contracte futures etc.), care au aceleaşi clauze şi caracteristici (valoare nominală, drept de vot, drept de plată a dividendelor şi drepturi de preempţiune - pentru acţiuni - şi valoare nominală, preţ, dobândă, durată/scadenţă, condiţii de răscumpărare, plan de rambursare, drepturi de conversiune - pentru obligaţiuni);
g)ofertant de valori mobiliare - denumit în continuare ofertant - este orice emitent sau proprietar de valori mobiliare care oferă spre subscriere sau vânzare valorile mobiliare respective;
h)oferta publică de valori mobiliare este oferta făcută de un emitent sau de către investitori pentru a vinde, a cumpăra, a transforma, a schimba sau a transfera, prin orice alt mod, valori mobiliare ori drepturi aferente acestora, difuzată prin intermediul mijloacelor de informare în masă sau comunicată pe alte căi şi adresată publicului larg, sub condiţia posibilităţii egale de receptare din partea a minimum 100 de persoane nedeterminate în vreun anume fel;
i)oferta publică de vânzare de valori mobiliare - denumită în continuare oferta publică - este oferta pentru subscriere sau pentru vânzare de valori mobiliare făcută de un ofertant, difuzată prin intermediul mijloacelor de informare în masă sau comunicată pe alte căi şi adresată publicului larg, sub condiţia posibilităţii egale de receptare din partea a minimum 100 de persoane nedeterminate în vreun anume fel;
i1) oferta publică iniţială de vânzare de valori mobiliare - denumită în continuare oferta publică iniţială - este prima ofertă publică de vânzare de acţiuni ale unei societăţi închise în urma căreia societatea respectivă devine societate deschisă;
i2) oferta publică primară de vânzare de valori mobiliare - denumită în continuare oferta primară - este oferta publică făcută de un emitent care propune spre subscriere către investitorii existenţi şi potenţiali o nouă emisiune de valori mobiliare care se emit în mod expres cu această ocazie, cu scopul de a fi plasate pe piaţă;
i3) oferta publică secundară de vânzare de valori mobiliare - denumită în continuare oferta secundară - este oferta publică făcută de un proprietar de valori mobiliare care oferă spre vânzare către investitorii existenţi şi potenţiali valori mobiliare emise în prealabil;
j)societate deschisă este o societate comercială pe acţiuni constituită prin subscripţie publică sau ale cărei acţiuni sau alte valori mobiliare convertibile în acţiuni au făcut obiectul unei oferte publice regulat promovate şi încheiate cu succes;
k)societate închisă este o societate comercială pe acţiuni ale cărei documente constitutive prevăd restricţii privind libera transferabilitate a acţiunilor sale, interzic orice distribuire de valori mobiliare către public sau care nu îndeplineşte condiţiile stabilite în art. 2.4. (7) din prezentul regulament pentru o societate deschisă;
l)prospect de ofertă publică de vânzare de valori mobiliare - denumit în continuare prospect - este un document care conţine informaţii despre emitent şi valorile mobiliare oferite, despre conducerea societăţii, domeniul de activitate, activele emitentului şi scopul pentru care sunt emise respectivele valori mobiliare şi care include situaţiile financiare ale acestuia;
m)plasament privat reprezintă vânzarea de către emitent a întregii emisiuni de valori mobiliare unui număr de maximum 35 de investitori sofisticaţi, rezidenţi şi nerezidenţi în România, în condiţiile contactării a maximum 100 de persoane determinate pe baza unor criterii prestabilite şi în conformitate cu reglementările specifice ale C.N.V.M.;
n)plasament secundar privat reprezintă vânzarea, de către un proprietar existent, a cel puţin 1% din valorile mobiliare de acelaşi tip şi clasă aflate în circulaţie ale unui emitent unui număr de maximum 35 de investitori, în condiţiile contactării a maximum 100 de persoane determinate pe baza unor criterii prestabilite şi în conformitate cu reglementările specifice ale C.N.V.M. Plasamentul secundar privat se efectuează prin intermediul unei societăţi de valori mobiliare;
o)sindicat de intermediere reprezintă asocierea a două sau mai multe societăţi de valori mobiliare autorizate de C.N.V.M. în scopul efectuării unei oferte publice;
p)grup de vânzare reprezintă o reţea de sucursale, filiale şi agenţii, care prestează în mod obişnuit servicii de ghişeu către public, aparţinând uneia sau mai multor societăţi comerciale sau regii autonome şi care ajută sindicatul de intermediere la distribuirea valorilor mobiliare ce fac obiectul ofertei publice.