Art. 50. - Depăşirea la manevră a semnalelor luminoase a căror indicaţie ordonă oprirea, cu indicaţie dubioasă sau stinse, precum şi a semnalelor luminoase de manevră cu lumină albastră se admite numai în cazul în care: - Regulamentul 5/2005 pentru circulaţia trenurilor şi manevra vehiculelor feroviare

M.Of. 1064 bis

În vigoare
Versiune de la: 21 August 2025
Art. 50
(1)Depăşirea la manevră a semnalelor luminoase a căror indicaţie ordonă oprirea, cu indicaţie dubioasă sau stinse, precum şi a semnalelor luminoase de manevră cu lumină albastră se admite numai în cazul în care:
a)aceste semnale nu au parcursuri de manevră centralizate electrodinamic sau electronic;
b)sunt defecte, scoase temporar din funcţiune sau nu se pot manipula;
c)se face manevră unghiulară şi nu se consumă integral parcursul executat iniţial.
(2)În aceste cazuri IDM dispozitor sau alt agent din subordinea acestuia din ordinul IDM dispozitor, întocmeşte şi înmânează mecanicului ordin de circulaţie, în care menţionează:
a)semnalele care pot fi depăşite în această situaţie;
b)intervalul de timp în care se poate executa manevra în aceste condiţii.
IDM dispozitor aduce la cunoştinţă conducătorului manevrei, verbal, conţinutul ordinului de circulaţie.
(3)În cazul în care, înainte de expirarea valabilităţii ordinului de circulaţie emis conform prevederilor alin. (1) şi alin. (2), apare necesitatea opririi manevrei în vederea primirii-expedierii unui tren sau executării unei mişcări de manevră cu o altă locomotivă în aceeaşi zonă, ordinul de circulaţie se retrage de la mecanic de către conducătorul manevrei din ordinul IDM şi îşi pierde valabilitatea. Conducătorul manevrei retrage şi opreşte manevra, retrage ordinul de circulaţie de la mecanic şi îl predă IDM dispozitor sau unui agent din subordinea acestuia, care raportează aceasta către IDM dispozitor.