Art. 336. - Regulamentul 5/2005 pentru circulaţia trenurilor şi manevra vehiculelor feroviare
M.Of. 1064 bis
În vigoare Versiune de la: 21 August 2025
Art. 336
(1)Punctele expuse inundaţiilor se stabilesc anual de către subunităţile de întreţinere a căii, se reactualizează în cazul în care este necesar şi se aduc la cunoştinţa staţiilor şi regulatoarelor de circulaţie.
(2)În cazul în care, în timpul unei ploi torenţiale, personalul de întreţinere a căii nu a dat nici un aviz în legătură cu circulaţia trenurilor peste punctele expuse inundaţiilor, IDM din proprie iniţiativă, dispune prin ordin de circulaţie ca trenurile să fie conduse peste punctele respective cu deosebită atenţie şi cu viteza de cel mult 5 km/h; despre aceasta IDM avizează şi operatorul de circulaţie.
(3)În cazul în care apa depăşeşte suprafaţa de rulare a şinei, mecanicul ia măsuri de oprire a trenului până la sosirea personalului de întreţinere a căii care va stabili condiţiile de circulaţie. În astfel de cazuri personalul de întreţinere a căii, în funcţie de cel puţin şef echipă, are obligaţia să stabilească şi să comunice staţiilor, în cel mai scurt timp, condiţiile de circulaţie a trenurilor.
(4)Avizul asupra circulaţiei trenurilor se dă numai după ce linia a fost revizuită de către şeful de echipă sau şeful districtului de întreţinere a liniilor, care la nevoie ia măsuri pentru semnalizarea şi repararea liniei şi dacă este cazul, avizează, pe şeful subunităţii de întreţinere a căii pentru stabilirea modalităţilor de reparare a liniei.
(5)În cazul în care circulaţia trenurilor trebuie să se facă cu restricţie de viteză, personalul de întreţinere a liniilor, în funcţie de cel puţin şef district, pentru linia curentă şi liniile de primire-expediere sau în funcţie de şef de echipă pentru celelalte linii, face avizarea introducerii pe teren a restricţiei de viteză necesare prin telefonogramă din condica portativă şi/sau prin înscriere în RRLISC.