Art. 282. - Pe secţii de circulaţie înzestrate cu BLA, în ordinul de circulaţie se menţionează: - Regulamentul 5/2005 pentru circulaţia trenurilor şi manevra vehiculelor feroviare

M.Of. 1064 bis

În vigoare
Versiune de la: 21 August 2025
Art. 282
(1)Ieşirea în linie curentă închisă a mijloacelor de intervenţie şi UAM se face ca trenuri de serviciu în baza condiţiilor stabilite în ordinul de circulaţie.
(2)Pe secţii de circulaţie înzestrate cu BLA, în ordinul de circulaţie se menţionează:
a)în cazul în care mijlocul de intervenţie sau UAM se expediază spre urma trenului rămas în linie curentă:
"circulaţi pe baza semnalelor de trecere ale BLA cu viteza stabilită, cu respectarea restricţiilor de viteză, până la primul semnal luminos care ordonă oprirea, de unde veţi circula cu viteza maximă de 20 km/h până la km ............." - locul unde trebuie să se acorde ajutorul;
b)în cazul în care mijlocul de intervenţie sau UAM se expediază spre capul trenului:
"circulaţi cu viteza maximă de 20 km/h, cu respectarea restricţiilor de viteză, fără a lua în considerare semnalele luminoase de trecere ale BLA, cu excepţia celor care fac funcţia de semnal de avarie, până la km ................." - locul unde trebuie să se acorde ajutorul.
(3)Pe secţii de circulaţie neînzestrate cu BLA, atât ziua cât şi noaptea, în ordinul de circulaţie se menţionează:
"circulaţi cu viteza maximă de 40 km/h cu respectarea restricţiilor de viteză, până la km .................. (distanţa de cel puţin 1 km de locul unde se găseşte trenul oprit) şi cu viteza maximă de 20 km/h de la km ... până la km .... " - locul unde trebuie să acorde ajutorul.
(4)În toate cazurile în care mijlocul de intervenţie şi/sau UAM se îndrumă spre urma trenului, poziţia kilometrică până la care acestea circulă cu cel mult 20 km/h, se calculează şi se înscrie în ordinul de circulaţie înmânat mecanicului, ţinându-se cont de lungimea trenului pentru care se solicită mijloc de intervenţie.