Art. 276. - Regulamentul 5/2005 pentru circulaţia trenurilor şi manevra vehiculelor feroviare
M.Of. 1064 bis
În vigoare Versiune de la: 21 August 2025
Art. 276
(1)În cazul în care după oprirea neprevăzută în linie curentă trenul nu îşi poate continua mersul în întregime, se poate remorca în părţi, cu locomotiva trenului sau cu o locomotivă de ajutor.
(2)Prima parte a trenului va pleca spre staţia vecină numai după ce şeful de tren sau mecanicul, în lipsa şefului de tren, a verificat dacă are asigurat procentul de masă frânată şi s-a asigurat menţinerea pe loc a părţii din tren rămase în linie curentă.
(3)În cazul în care mecanicul nu poate lua legătura prin radiotelefon cu IDM din una din staţiile vecine, acesta poate pleca şi cu locomotiva izolată până la primul post telefonic, respectiv până la staţia vecină, numai după ce s-a asigurat menţinerea garniturii de vagoane pe loc. În cazul în care trenul este deservit de către şef de tren, acesta dispune asupra plecării locomotivei, prin ordin de circulaţie înmânat mecanicului.
(4)Mecanicul nu intră în staţie cu prima parte a trenului, respectiv cu locomotiva izolată, chiar dacă semnalul de intrare dă indicaţia de liber; după ce a oprit locomotiva în faţa semnalului de intrare, mecanicul comunică IDM că linia curentă a rămas ocupată. Comunicarea se face prin radiotelefon sau telefonic de la primul post de macazuri ori de barieră sau prin cel de-al doilea agent al trenului, dacă nu s-a putut lua legătura prin alte mijloace. Asupra modului de intrare în staţie dispune IDM.
(5)Mecanicul trenului oprit în linie curentă, după plecarea cu locomotiva izolată sau cu prima parte a trenului, trebuie să oprească la primul post de mişcare în linie curentă, dacă acesta există, sau la primul post de macazuri în linie curentă pentru a nota în registrul postului că linia curentă a rămas ocupată cu tot trenul sau cu o parte din tren. IDM sau agentul postului din linie curentă, în baza înregistrării făcute de mecanic, comunică prin telefon staţiilor vecine rămânerea trenului sau a unei părţi din tren, în linie curentă.