Art. 248. - Expedierea unui tren, simultan cu primirea altui tren în acelaşi sens de mers, este interzisă în următoarele cazuri: - Regulamentul 5/2005 pentru circulaţia trenurilor şi manevra vehiculelor feroviare
M.Of. 1064 bis
În vigoare Versiune de la: 21 August 2025
Art. 248
(1)Expedierea unui tren simultan cu primirea altui tren în acelaşi sens de mers este permisă numai în staţiile în care parcursul de expediere a trenului este separat de parcursul de primire a celuilalt tren, precum şi de continuarea acestui parcurs prin linii de evitare sau alte linii care pot îndeplini această funcţie.
(2)Expedierea unui tren, simultan cu primirea altui tren în acelaşi sens de mers, este interzisă în următoarele cazuri:
a)în staţiile de pe linie simplă, în cazul în care parcursul de expediere a trenului nu este separat de parcursul de primire a celuilalt tren, precum şi de continuarea acestui parcurs, prin linii de evitare sau alte linii care pot îndeplini această funcţie - fig. 6;

b)în staţiile de pe linie dublă, în cazul în care trenul care se expediază întretaie parcursul sau continuarea parcursului de primire a trenului care soseşte - fig. 7;

c)în staţiile stabilite de administratorul infrastructurii feroviare situate pe secţii de circulaţie cu profil nefavorabil care nu au linii de scăpare corespunzătoare.
(3)Expedierea unui tren simultan cu primirea altui tren în/din acelaşi sens de mers, în staţiile de pe liniile simple, în cazul în care parcursul de expediere a trenului nu este separat de continuarea parcursului de primire, prin linii de evitare sau alte linii care pot îndeplini această funcţie, este admisă numai dacă sunt îndeplinite următoarele condiţii:
a)macazurile care intră în parcursurile de primire şi de expediere a trenurilor sunt centralizate electrodinamic;
b)linia pe care se primeşte trenul este prevăzută cu semnal individual de ieşire;
c)semnalul de intrare dă informaţii despre indicaţia semnalului de ieşire;
d)panta medie ponderată spre staţie pe distanţa de frânare, înaintea semnalului de intrare, în sensul primirii trenului nu depăşeşte 6 0/00;
e)panta medie ponderată pe parcursul de primire a trenului nu depăşeşte 2 0/00;
f)linia de primire a trenului are asigurat un drum de alunecare de cel puţin 50 metri pentru liniile abătute şi de cel puţin 100 metri pentru linia directă;
g)în toate cazurile, trenul care se primeşte simultan cu expedierea altui tren, în acelaşi sens de mers, trebuie să fie frânat automat, să aibă instalaţiile de control punctual al vitezei în funcţiune şi să aibă oprire în staţie;
h)toate semnalele de circulaţie, care acoperă punctul de intersectare a unor parcursuri neseparate prin linii de evitare sau alte linii care pot îndeplini această funcţie, precum şi semnalele care le preced, sunt prevăzute cu inductori de cale în funcţiune.
(4)Prevederile de la alin. (3) se aplică şi în cazul staţiilor de pe cale dublă, dacă trenul care se expediază întretaie continuarea parcursului de primire al celuilalt tren.