Art. 173. - În cazul în care necesităţile de exploatare impun oprirea trenului într-o staţie prin care urma să treacă fără oprire, se procedează după cum urmează: - Regulamentul 5/2005 pentru circulaţia trenurilor şi manevra vehiculelor feroviare

M.Of. 1064 bis

În vigoare
Versiune de la: 21 August 2025
Art. 173
(1)În cazul în care necesităţile de exploatare impun oprirea trenului într-o staţie prin care urma să treacă fără oprire, se procedează după cum urmează:
a)în staţiile înzestrate cu instalaţii CED sau CE, precum şi în staţiile ale căror semnale de intrare dau indicaţii asupra semnalului de ieşire, oprirea trenului în staţie se face pe baza indicaţiei date de semnalul de intrare şi a semnalului de ieşire aflat în poziţie de oprire;
b)în staţiile în care semnalul de intrare nu dă indicaţii asupra semnalului de ieşire, operatorul de circulaţie trebuie să avizeze ultima staţie cu oprire a trenului, precum şi staţia unde urmează să oprească trenul, pentru ca IDM din ultima staţie cu oprire să aducă la cunoştinţa mecanicului, prin ordin de circulaţie, oprirea neprevăzută a trenului. În cazul în care necesitatea opririi trenului a intervenit după plecarea din ultima staţie cu oprire, IDM din staţia în care se impune oprirea acestuia, opreşte trenul la semnalul de intrare şi numai după ce s-a convins personal sau prin raportarea revizorului de ace, a acarului, a agentului postului de barieră sau a mecanicului, după caz - prin instalaţii TC - că trenul este oprit, pune semnalul de intrare pe liber.
(2)Modul cum se convinge IDM că trenul este oprit la semnalul de intrare se stabileşte în PTE.