Art. 171. - În cazul în care, datorită lungimii, trenul nu se poate gara între mărcile de siguranţă, respectiv între semnalul de ieşire şi marca de siguranţă de la urma trenului, acarul, respectiv un agent care deserveşte trenul trebuie să comunice ocuparea mărcii de siguranţă către IDM, care dispune după caz: - Regulamentul 5/2005 pentru circulaţia trenurilor şi manevra vehiculelor feroviare

M.Of. 1064 bis

În vigoare
Versiune de la: 21 August 2025
Art. 171
(1)În cazul în care, datorită lungimii, trenul nu se poate gara între mărcile de siguranţă, respectiv între semnalul de ieşire şi marca de siguranţă de la urma trenului, acarul, respectiv un agent care deserveşte trenul trebuie să comunice ocuparea mărcii de siguranţă către IDM, care dispune după caz:
a)staţionarea părţii din urmă a trenului peste marca de siguranţă;
b)depăşirea semnalului de ieşire până la marca de siguranţă de la ieşire;
c)tragerea trenului şi staţionarea peste marca de siguranţă de la ieşire;
d)fracţionarea trenului şi gararea acestuia pe două sau mai multe linii.

(2)În cazul în care IDM dispune staţionarea părţii din urmă a trenului peste marca de siguranţă, acesta dă dispoziţie scrisă posturilor de macazuri interesate, menţionând ora până la care marca de siguranţă rămâne ocupată. Mecanicul este încunoştinţat prin ordin de circulaţie în care se înscrie ora până la care marca de siguranţă de la urma trenului rămâne ocupată.
(3)În cazul în care IDM dispune depăşirea semnalului de ieşire până la marca de siguranţă, respectiv tragerea trenului şi staţionarea peste marca de siguranţă de la ieşire, acesta dă dispoziţie scrisă în acest sens posturilor de macazuri interesate şi mecanicului, prin ordin de circulaţie în care se precizează ora până la care se poate depăşi semnalul de ieşire până la marca de siguranţă, respectiv ora până la care se poate ocupa marca de siguranţă de la ieşire.
(4)În cazul în care IDM dispune fracţionarea trenului şi gararea acestuia pe două sau mai multe linii, acesta întocmeşte plan de manevră pe care îl aduce la cunoştinţa posturilor de macazuri interesate prin dispoziţie scrisă şi mecanicului prin ordin de circulaţie.
(5)În cazul ataşării unei grupe de vagoane sau a unei locomotive la tren, dacă locomotiva rămâne dincolo de marca de siguranţă, IDM aduce la cunoştinţă mecanicului prin ordin de circulaţie, ora până la care locomotiva staţionează dincolo de marca de siguranţă; în cazul în care nu este în posesia ordinului de circulaţie, mecanicul dă semnale de alarmă cu fluierul sau sirena locomotivei până la primirea ordinului de circulaţie.
(6)Darea înapoi a trenului, cu atacarea mărcii de siguranţă de la urmă, este permisă numai după manipularea macazurilor în poziţie corespunzătoare, dacă este cazul şi numai cu încuviinţarea scrisă a IDM dispozitor dată mecanicului prin ordin de circulaţie.