Art. 32. - Sucursala trebuie să aibă o structură organizatorică care să permită desfăşurarea în condiţii sigure, prudente şi transparente a activităţii depozitarului central şi să respecte cel puţin următoarele cerinţe cumulative: - Regulamentul 10/2017 privind depozitarii centrali emis în aplicarea Regulamentului (UE) nr. 909/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind îmbunătăţirea decontării titlurilor de valoare în Uniunea Europeană şi privind depozitarii centrali de titluri de valoare şi de modificare a Directivelor 98/26/CE şi 2014/65/UE şi a Regulamentului (UE) nr. 236/2012

M.Of. 772

În vigoare
Versiune de la: 20 Mai 2024
Art. 32
(1)Depozitarul central poate să îşi desfăşoare activitatea şi în alt spaţiu decât cel în care se află sediul social, prin înfiinţarea de sedii secundare, respectiv sucursale, agenţii, reprezentanţe sau alte asemenea unităţi fără personalitate juridică.

(2)Sucursala trebuie să aibă o structură organizatorică care să permită desfăşurarea în condiţii sigure, prudente şi transparente a activităţii depozitarului central şi să respecte cel puţin următoarele cerinţe cumulative:
a)să deţină un spaţiu corespunzător desfăşurării activităţii, care trebuie să fie în folosinţa exclusivă a depozitarului central;
b)să asigure la sediul respectiv dotarea tehnică necesară desfăşurării activităţii sucursalei;
c)persoana din conducerea sucursalei să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 19;
d)să aibă un regulament propriu de organizare şi funcţionare, avizat de către consiliul de administraţie sau, după caz, de directoratul depozitarului central care cuprinde prevederi speciale privind evidenţa şi controlul în cadrul sucursalei, precum şi atribuţiile şi răspunderea personalului acesteia;
e)să folosească în mod legal un sistem informatic care să îndeplinească funcţiile prevăzute la art. 26.
(3)Situaţia centralizatoare a operaţiunilor desfăşurate în cadrul sucursalelor se remite zilnic sediului social/central al depozitarului central.
(4)Lunar, toate documentele aferente activităţilor desfăşurate de către sucursale vor fi transmise, în original, în vederea arhivării, către sediul social/central al depozitarului central, pe baza unui proces-verbal de predare-primire.