Art. 12. - Candidaţii încarcă în formularul electronic următoarele documente personale, scanate după original, în format.pdf: - Regulament din 2025 privind organizarea şi desfăşurarea concursurilor pentru admiterea în Corpul diplomatic şi consular al României
M.Of. 794
În vigoare Versiune de la: 26 August 2025
Art. 12
(1)Candidaţii încarcă în formularul electronic următoarele documente personale, scanate după original, în format.pdf:
a)actul de identitate emis de autorităţile române, aflat în termen de valabilitate (în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005, privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, republicată, cu modificările şi completările ulterioare); paşaport simplu CRDS (cetăţean român cu domiciliul în străinătate), exclusiv pentru cetăţenii români care şi-au stabilit domiciliul în străinătate;
b)actul doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
c)diploma de studii sau adeverinţa de absolvire, pentru absolvenţii cărora nu li s-a eliberat încă diploma de studii, aflată în termen de valabilitate, conform prevederilor legale; diploma de absolvire a studiilor eliberată de instituţii de învăţământ din afara ţării trebuie însoţită de atestatul de recunoaştere sau de echivalare, emis de ministerul de resort pentru domeniul educaţiei sau de dovada depunerii solicitării de recunoaştere sau de echivalare a acestuia;
d)certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
e)declaraţie pe propria răspundere privind îndeplinirea condiţiilor de la art. 3 alin. (1) lit. c) şi d), disponibilă pe pagina de internet a MAE;
f)cerere-tip, disponibilă pe pagina de internet a MAE, semnată de candidat, în care fiecare candidat va preciza şi limbile străine care sunt testate în timpul concursului, dintre care una trebuie să fie limba engleză sau limba franceză, precum şi, după caz, profilul postului pentru care optează candidatul;
g)curriculum vitae, model comun european, tehnoredactat în limba română (în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae);
h)adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
i)documente care să ateste experienţa în domeniul de activitate, în cazul în care condiţiile de ocupare a postului cer acest lucru;
j)alte documente impuse de specificul postului, conform anunţului de concurs;
k)solicitarea candidatului cu dizabilităţi pentru adaptarea rezonabilă a condiţiilor de desfăşurare a concursului, prin raportare la nevoile individuale, inclusiv indicarea instrumentelor necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs (dacă este cazul).
(2)Documentele redactate în limbi străine trebuie să fie însoţite de traducerea în limba română, cu excepţia documentelor prevăzute la alin. (1) lit. d) şi h), care trebuie să fie însoţite de traducerea legalizată în limba română.
(3)Prin completarea cererii-tip indicate la alin. (1) lit. e), candidatul îşi exprimă acordul în ceea ce priveşte acceptarea termenilor şi condiţiilor de organizare a concursului, precum şi acordul explicit şi neechivoc în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal utilizate în procedura de concurs, inclusiv în ceea ce priveşte înregistrarea audio-video a probei evaluării finale.
(4)Încărcarea în sistemul electronic este considerată a fi finalizată după primirea unui mesaj de confirmare la adresa de e-mail a candidatului comunicată în formularul electronic de înscriere. În cazul modificării dosarului de concurs pe parcursul perioadei de înscriere sunt luate în considerare numai informaţiile existente în dosar la momentul expirării perioadei de înscriere. După expirarea perioadei de înscriere prevăzute la art. 11 alin (1), dosarul de concurs nu mai poate fi modificat şi/sau completat.
(5)Până în ultima zi prevăzută pentru selecţia dosarelor, membrii comisiei de verificare a dosarelor pot solicita candidaţilor documente relevante pentru desfăşurarea concursului, din categoria celor prevăzute la alin. (1) lit. b), e), i) sau j), respectiv prevăzute la alin. (2). Candidaţii au la dispoziţie 24 de ore pentru a răspunde solicitării comisiei de verificare a dosarelor.