Art. 12. - Comisia de numărare a voturilor are următoarele atribuţii: - Regulament din 2025 pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru membrii Comisiei de disciplină care vor avea loc în cadrul Conferinţei Camerei Auditorilor Financiari din România, organizată în data de 26 aprilie 2025

M.Of. 201

În vigoare
Versiune de la: 7 Martie 2025
Art. 12
(1)Comisia de numărare a voturilor are următoarele atribuţii:
a)primirea buletinelor de vot de la reprezentantul aparatului executiv, desemnat prin dispoziţie de către secretarul general, într-un număr egal cu numărul de auditori financiari cu drept de vot, pe bază de proces-verbal de predare-primire semnat de către preşedintele comisiei;
b)distribuirea buletinelor de vot către auditorii financiari prezenţi la Conferinţă cu sprijinul comisiei tehnice din cadrul executivului Camerei, desemnată prin dispoziţie de către secretarul general;
c)anularea buletinelor de vot nedistribuite alegătorilor;
d)numărarea voturilor exprimate şi stabilirea voturilor valabile şi a celor nule;
e)prezentarea listei candidaţilor în ordinea descrescătoare a numărului de voturi valabil obţinute şi comunicarea candidaţilor care au fost aleşi;
f)întocmirea unui proces-verbal cu privire la rezultatele votului, care se prezintă plenului Conferinţei;
g)predarea tuturor buletinelor de vot reprezentantului aparatului executiv, desemnat prin dispoziţie de către secretarul general, în vederea sigilării şi păstrării acestora pe o perioadă egală cu durata mandatului membrilor Comisiei de disciplină aleşi;
h)supravegherea procesului de votare;
i)alte atribuţii stabilite de Conferinţă.
(2)Prin grija aparatului executiv al Camerei se pun la dispoziţia Comisiei de numărare a voturilor un spaţiu independent de lucrările Conferinţei, precum şi mijloacele tehnice necesare desfăşurării activităţii.
(3)Activităţile Comisiei de numărare a voturilor includ următoarele:
a)verificarea urnei de votare şi sigilarea acesteia la începutul perioadei de vot;
b)sigilarea urnei de votare la finalizarea perioadei de vot;
c)ridicarea urnei de votare şi desigilarea în prezenţa tuturor membrilor Comisei de numărare a voturilor;
d)verificarea numărului total de buletine de vot primite de la aparatul executiv al Camerei, numărului total de buletine de vot distribuite alegătorilor, numărului total de buletine de vot anulate ca urmare a nedistribuirii către alegători şi a numărului total de buletine de vot găsite în urnele de votare;
e)analizarea de către două echipe a câte 2 membri ai Comisiei de numărare a voturilor a buletinelor de vot găsite în urnele de votare, stabilirea buletinelor de vot valabile, precum şi anularea buletinelor de vot care nu respectă prevederile cuprinse la art. 14 şi art. 15 alin. (1). Anularea buletinelor de vot se face în prezenţa tuturor membrilor Comisiei de numărare a voturilor;
f)analizarea de către membrii Comisiei de numărare a voturilor a fiecărui buletin de vot şi consemnarea verbală a rezultatelor de pe buletin, în ordinea votului exprimat de către fiecare alegător pe fiecare buletin de vot;
g)înregistrarea electronică într-un fişier Excel de către membrii Comisiei de numărare a voturilor a rezultatelor consemnate de către ceilalţi colegi din cadrul Comisiei, conform lit. f);
h)supravegherea de către preşedintele Comisiei de numărare a voturilor a întregii activităţi a membrilor Comisiei, elaborarea procesului-verbal cu privire la rezultatele votului şi prezentarea acestuia plenului Conferinţei, precum şi predarea buletinelor de vot reprezentantului aparatului executiv, în vederea sigilării şi arhivării acestora.
(4)Se interzice membrilor Comisiei de numărare a voturilor să transmită altor persoane informaţii, verbal, electronic sau în orice altă modalitate, în ceea ce priveşte procesul de numărare a voturilor, până la finalizarea procesului-verbal cu privire la rezultatul votului şi prezentarea acestuia în plenul Conferinţei.
(5)Pentru orice probleme sau neclarităţi, preşedintele Comisiei de numărare a voturilor comunică cu preşedintele Camerei sau secretarul general al Camerei.