Art. 24. - Din dispoziţia şi sub coordonarea preşedintelui biroului electoral, membrii acestuia duc la îndeplinire următoarele atribuţii: - Regulament din 2025 de organizare şi funcţionare a birourilor electorale constituite pentru alegerea Preşedintelui României din anul 2025
M.Of. 164
În vigoare Versiune de la: 24 Februarie 2025
Art. 24
(1)Pe toată perioada exercitării atribuţiilor privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2025, personalul tehnic auxiliar şi statisticienii se subordonează preşedinţilor birourilor electorale a căror activitate o sprijină.
(2)Personalul tehnic auxiliar şi statisticienii au obligaţia de a respecta normele de conduită profesională prevăzute de lege.
(3)Membrii, personalul tehnic auxiliar şi statisticienii Biroului Electoral Central, ai birourilor electorale judeţene, ai birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi ai biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate îşi duc la îndeplinire atribuţiile la sediul biroului electoral sau la sediul entităţii publice sau organizaţiei legal constituite care i-a desemnat, în funcţie de specificul activităţii.
(4)Din dispoziţia şi sub coordonarea preşedintelui biroului electoral, membrii acestuia duc la îndeplinire următoarele atribuţii:
a)asistă activitatea de redactare a deciziilor, hotărârilor şi a oricăror alte acte emise de birourile electorale;
b)asigură relaţia cu publicul a biroului electoral, în limitele mandatului acordat de către preşedintele biroului electoral;
c)pregătesc analize şi puncte de vedere faţă de subiectele înscrise pe ordinea de zi a şedinţei;
d)asigură reprezentarea în faţa instanţelor de judecată a intereselor biroului electoral, în limitele mandatului acordat de către preşedintele acestuia;
e)îndeplinesc orice alte sarcini dispuse de către preşedintele biroului electoral, necesare îndeplinirii atribuţiilor biroului.
(5)Din dispoziţia şi sub coordonarea preşedintelui biroului electoral, personalul tehnic auxiliar duce la îndeplinire următoarele atribuţii:
a)realizează lucrările de secretariat ale biroului electoral;
b)asigură înregistrarea şi arhivarea documentelor, precum şi secretariatul şedinţelor biroului electoral;
c)asigură redactarea proceselor-verbale de şedinţă, a deciziilor, hotărârilor şi a oricăror alte acte emise de birourile electorale;
d)elaborează proiecte de decizii şi hotărâri la solicitarea biroului electoral;
e)asigură relaţia cu publicul a biroului electoral, precum şi accesul la informaţiile de interes public, în limitele mandatului acordat de către preşedintele biroului electoral;
f)efectuează operaţiunile materiale privind centralizarea rezultatelor alegerilor, precum şi operaţiunile materiale de predare-primire a materialelor electorale;
g)întocmeşte listele de prezenţă;
h)îndeplineşte orice alte sarcini dispuse de către preşedintele biroului electoral, necesare îndeplinirii atribuţiilor biroului.
(6)La solicitarea Biroului Electoral Central formulată prin orice mijloc de comunicare, prin grija personalului tehnic auxiliar, celelalte birouri electorale au obligaţia de a comunica, de îndată, în copie, orice document deţinut de respectivele birouri electorale.