Art. 12. - Regulament din 2025 de organizare şi funcţionare a birourilor electorale constituite pentru alegerea Preşedintelui României din anul 2025

M.Of. 164

În vigoare
Versiune de la: 24 Februarie 2025
Art. 12
(1)Şedinţa biroului electoral este condusă de preşedintele acestuia. În lipsa preşedintelui biroului electoral, atribuţiile sale sunt îndeplinite de locţiitorul acestuia.
(2)Şedinţele birourilor electorale se desfăşoară, de regulă, cu prezenţa fizică a membrilor la sediul biroului electoral. Cu excepţia birourilor electorale ale secţiilor de votare, în eventualitatea în care nu se poate asigura prezenţa fizică, din motive obiective şi temeinic justificate, a majorităţii membrilor biroului electoral, şedinţele birourilor electorale se pot desfăşura cu prezenţa membrilor atât fizică, cât şi prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare la distanţă.
(3)Prezenţa la şedinţe a membrilor birourilor electorale este obligatorie. În cazuri justificate, preşedinţii birourilor electorale pot aproba ca unii membri ai acestora să lipsească de la şedinţă.
(4)Proiectul ordinii de zi a şedinţei se propune la începutul şedinţei de către preşedintele biroului electoral sau, în lipsa acestuia, de către locţiitorul preşedintelui şi se aprobă cu votul majorităţii membrilor prezenţi. Propunerile de modificare şi/sau completare a ordinii de zi se supun aprobării biroului electoral.
(5)Punctele aflate pe ordinea de zi se înscriu şi se soluţionează, de regulă, în ordinea recepţionării la nivelul biroului electoral. Membrii biroului electoral pot propune înscrierea pe ordinea de zi a oricăror subiecte referitoare la adoptarea unor măsuri pentru corecta aplicare a legislaţiei electorale, precum şi a proiectelor de hotărâri, decizii sau adrese emise de biroul electoral din oficiu. Documentele înregistrate în contextul gestionării resurselor umane, materiale şi financiare nu se înscriu pe ordinea de zi, dar pot fi consultate de către membrii biroului electoral, la solicitarea acestora.
(6)Schimbarea ordinii de dezbatere a problemelor înscrise pe ordinea de zi se poate face doar cu aprobarea membrilor biroului electoral, la propunerea preşedintelui sau a oricăruia dintre membri.
(7)La şedinţele birourilor electorale participă doar membrii birourilor electorale şi personal din aparatul tehnic auxiliar. Atunci când este cazul, raportat la natura subiectelor înscrise pe ordinea de zi, pot participa reprezentanţi ai altor autorităţi şi instituţii publice, cu aprobarea majorităţii membrilor biroului electoral.
(8)Cu acordul preşedintelui biroului electoral, prin grija personalului tehnic auxiliar al biroului electoral, solicitările, actele procedurale, plângerile, întâmpinările şi contestaţiile greşit îndreptate către un birou electoral pot fi redirecţionate automat, prin e-mail, către organismele electorale sau entităţile publice competente. În aceste situaţii, în mapa următoarei şedinţe vor fi inserate atât documentele greşit îndreptate, cât şi dovada redirecţionării acestora, pentru a se lua act de operaţiune.