Art. 70. - Asistentul coordonator al compartimentului ATI are următoarele atribuţii: - Regulament din 2024 privind organizarea şi funcţionarea Spitalului ''Prof. dr. Constantin Angelescu''
M.Of. 880
În vigoare Versiune de la: 2 Septembrie 2024
Art. 70
(1)Asistentul coordonator din compartimentul ATI este cadrul responsabil de organizarea şi funcţionarea compartimentului, de gestionarea îngrijirilor, de animarea şi încadrarea echipei de îngrijiri, conform politicii de îngrijiri.
(2)Asistentul coordonator al compartimentului este subordonat medicului coordonator şi are relaţii funcţionale cu compartimentele din cadrul unităţii sanitare şi de colaborare cu asistenţii-şefi din alte secţii ale Spitalului.
(3)Asistentul coordonator al compartimentului ATI are următoarele atribuţii:
a)organizează activităţile de tratament, explorări funcţionale şi îngrijire din secţie, asigură şi răspunde de calitatea acestora;
b)stabileşte atribuţiile de serviciu ale întregului personal din subordine din secţie, pe care le poate modifica, informând medicul şef de secţie;
c)coordonează, controlează şi răspunde de calitatea activităţii desfăşurate de personalul din subordine în cele 3 ture;
d)evaluează şi apreciază ori de câte ori este necesar, individual şi global, activitatea personalului aflat în subordine din secţie;
e)organizează, împreună cu asistentul-şef de unitate şi cu consultarea reprezentatului colegiului asistenţilor medicali, testări profesionale periodice şi acordă calificativele anuale, pe baza calităţii activităţii, rezultatelor obţinute la testare;
f)participă la selectarea asistenţilor medicali, a surorilor medicale şi a personalului auxiliar - prin concurs; propune criterii de salarizare pentru personalul din subordine, potrivit reglementărilor legale în vigoare;
g)supraveghează şi asigură acomodarea şi integrarea personalului nou-încadrat în vederea respectării atribuţiilor din fişa postului;
h)controlează activitatea de educaţie pentru sănătate realizată/desfăşurată de asistenţii medicali;
i)informează medicul coordonator şi, după caz, asistenta-şefă de unitate despre evenimentele deosebite petrecute în timpul turelor;
j)aduce la cunoştinţa asistentei-şefe de unitate absenţa temporară a personalului în vederea suplinirii acestuia, potrivit reglementărilor legale în vigoare;
k)coordonează şi răspunde de aplicarea şi respectarea normelor de prevenire şi combatere a infecţiilor asociate asistenţei medicale;
l)răspunde de aprovizionarea compartimentului cu instrumentar, lenjerie şi alte materiale sanitare necesare şi de întreţinere şi înlocuirea acestora conform normelor stabilite în unitate;
m)asigură procurarea medicamentelor curente pentru aparatul de urgenţă al compartimentului, controlează modul în care medicaţia este preluată din farmacie, păstrată, distribuită şi administrată de către asistenţii din compartiment;
n)realizează inventarierea periodică a dotării secţiei, conform normelor stabilite, în colaborare cu asistenta-şefă de unitate şi deleagă persoana care răspunde de aceasta faţă de administraţia instituţiei;
o)controlează zilnic condica de prezenţă a personalului şi contrasemnează;
p)răspunde de întocmirea situaţiei zilnice a mişcării bolnavilor şi asigură predarea acesteia la camera de gardă;
q)analizează şi propune nevoile de perfecţionare pentru categoriile de personal din subordine şi le comunică asistentei-şefe pe unitate;
r)organizează şi participă zilnic la raportul asistenţilor din compartiment, la raportul de gardă cu medicii şi la raportul organizat de asistenta-şefă de unitate cu asistenţii-şefi de secţie;
s)participă la vizita efectuată de medicul coordonator;
ş)organizează instruirile periodice ale întregului personal din subordine prin respectarea normelor de protecţie a muncii;
t)se preocupă de asigurarea unui climat etic al personalului din subordine şi faţă de bolnavi;
ţ)asigură păstrarea secretului profesional şi oferă informaţii aparţinătorilor, numai în interesul bolnavilor;
u)în cazuri deosebite, propune spre aprobare, împreună cu medicul coordonator, ore suplimentare, conform reglementărilor legale, şi informează asistenta-şefă de unitate;
v)în cazul constatării unor acte de indisciplină la personalul din subordine, în cadrul secţiei, decide asupra modului de rezolvare şi/sau sancţionare a personalului vinovat şi informează medicul şef al secţiei, asistenta-şefă de unitate şi conducerea unităţii;
w)întocmeşte graficul concediilor de odihnă, informează asistenta-şefă de unitate, răspunde de respectarea acestuia şi asigură înlocuirea personalului pe durata concediului;
x)coordonează organizarea şi realizarea instruirii clinice a elevilor şcolilor postliceale sanitare însoţiţi de instructorul de practică, conform stagiilor stabilite de comun acord cu şcoala;
y)respectă şi aplică prevederile legislative în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.