Art. 26. - Atribuţiile generale ale directorului medical sunt: - Regulament din 2024 privind organizarea şi funcţionarea Spitalului ''Prof. dr. Constantin Angelescu''

M.Of. 880

În vigoare
Versiune de la: 2 Septembrie 2024
Art. 26
(1)Atribuţiile generale ale directorului medical sunt:
a)participă la elaborarea planului de dezvoltare a Spitalului pe perioada mandatului, în baza propunerilor Consiliului medical;
b)participă la elaborarea, pe baza propunerilor Consiliului medical, a planului anual de furnizare de servicii medicale al Spitalului;
c)propune managerului, în domeniul său de responsabilitate, în vederea aprobării, numărul de personal, pe categorii şi locuri de muncă, în funcţie de reglementările în vigoare, organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante, în urma consultării cu sindicatele, conform legii;
d)participă la elaborarea regulamentului de organizare şi funcţionare, regulamentului intern şi organigramei Spitalului, în urma consultării cu sindicatele, conform legii;
e)propune spre aprobare managerului şi urmăreşte implementarea de măsuri organizatorice privind îmbunătăţirea calităţii serviciilor medicale şi de îngrijire, a condiţiilor de cazare, igienă şi alimentaţie, precum şi de măsuri de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale, conform normelor aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii;
f)participă la elaborarea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli al Spitalului, pe baza centralizării de către Compartimentul economico-financiar a propunerilor fundamentate ale conducătorilor secţiilor şi compartimentelor din structura Spitalului;
g)urmăreşte, în domeniul său de responsabilitate, realizarea indicatorilor privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pe secţii şi compartimente, asigurând sprijin şefilor de secţii şi compartimente pentru încadrarea în bugetul alocat;
h)analizează, în domeniul său de responsabilitate, propunerea Consiliului medical privind utilizarea fondului de dezvoltare, pe care o supune spre aprobare managerului;
i)asigură, în domeniul său de responsabilitate, monitorizarea şi raportarea indicatorilor specifici activităţii medicale, activităţii de îngrijire, financiari, economici, precum şi a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire şi control, pe care le prezintă managerului;
j)analizează, la propunerea Consiliului medical, măsurile pentru dezvoltarea şi îmbunătăţirea activităţii Spitalului, în concordanţă cu nevoile de servicii medicale şi de îngrijiri ale populaţiei, dezvoltarea tehnologiilor medicale, ghidurilor şi protocoalelor de practică medicale;
k)participă la elaborarea planului de acţiune pentru situaţii speciale şi asistenţă medicală în caz de război, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale şi alte situaţii de criză, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
l)la propunerea Consiliului medical, în domeniul său de responsabilitate, întocmeşte, fundamentează şi prezintă spre aprobare managerului planul anual de achiziţii publice, lista investiţiilor şi a lucrărilor de reparaţii curente şi capitale care urmează să se realizeze într-un exerciţiu financiar, în condiţiile legii, şi răspunde de realizarea acestora;
m)analizează trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, în domeniul său de responsabilitate, modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate prin contracte şi propune managerului măsuri de îmbunătăţire a activităţii Spitalului;
n)întocmeşte, pentru domeniul său de responsabilitate, informări lunare, trimestriale şi anuale cu privire la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, pe care le analizează cu Consiliul medical şi le prezintă managerului Spitalului;
o)participă la negocierea contractelor de furnizare de servicii medicale cu casele de asigurări de sănătate, în condiţiile legii;
p)participă lunar sau ori de câte ori este nevoie la şedinţele Comitetului director;
q)face propuneri privind structura organizatorică, reorganizarea, restructurarea şi schimbarea sediului şi a denumirii Spitalului;
r)participă la negocierea şi stabilirea indicatorilor specifici de performanţă ai managementului secţiei/laboratorului/serviciului, care vor fi prevăzuţi ca anexă la contractul de administrare a secţiei/laboratorului/serviciului;
s)participă, anual, la programe de perfecţionare profesională organizate de Institutul Naţional de Management al Serviciilor de Sănătate;
ş)răspunde în faţa managerului Spitalului pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin;
t)participă la elaborarea raportului anual de activitate al Spitalului.
(2)Atribuţiile specifice ale directorului medical sunt:
a)în calitate de preşedinte al Consiliului medical, coordonează şi răspunde de elaborarea la termen a propunerilor privind planul de dezvoltare a Spitalului, planul anual de servicii medicale, planul anual de achiziţii publice cu privire la achiziţia de aparatură şi echipamente medicale, medicamente şi materiale sanitare, bugetul de venituri şi cheltuieli;
b)monitorizează calitatea serviciilor medicale acordate la nivelul Spitalului, inclusiv prin evaluarea satisfacţiei pacienţilor, şi elaborează, împreună cu şefii de secţii/laboratoare medicale/servicii, propuneri de îmbunătăţire a activităţii medicale;
c)aprobă protocoale de practică medicală la nivelul Spitalului şi monitorizează procesul de implementare a protocoalelor şi ghidurilor de practică medicală la nivelul întregului Spital;
d)răspunde de coordonarea şi corelarea activităţilor medicale desfăşurate la nivelul secţiilor/laboratoarelor medicale/serviciilor pentru asigurarea tratamentului adecvat pentru pacienţii internaţi;
e)coordonează implementarea programelor de sănătate la nivelul Spitalului;
f)întocmeşte planul de formare şi perfecţionare a personalului medical, la propunerea şefilor de secţii, laboratoare şi servicii;
g)avizează utilizarea bazei de date medicale a Spitalului pentru activităţi de cercetare medicală, în condiţiile legii;
h)asigură respectarea normelor de etică profesională şi deontologie medicală la nivelul Spitalului, colaborând cu Colegiul Medicilor din România;
i)răspunde de acreditarea personalului medical al Spitalului şi de acreditarea activităţilor medicale desfăşurate în Spital, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
j)analizează şi ia decizii în situaţia existenţei unor cazuri medicale deosebite;
k)participă, alături de manager, la organizarea asistenţei medicale în caz de dezastre, epidemii şi în alte situaţii speciale, în conformitate cu prevederile legale;
l)stabileşte coordonatele principale privind consumul de medicamente şi materiale sanitare la nivelul Spitalului, în vederea unei utilizări judicioase a fondurilor Spitalului, prevenirii polipragmaziei şi a rezistenţei la medicamente;
m)supervizează respectarea prevederilor în vigoare referitoare la documentaţia medicală a pacienţilor trataţi, asigurarea confidenţialităţii datelor medicale, constituirea arhivei Spitalului;
n)răspunde de utilizarea în activitatea curentă, la toate componentele activităţilor medicale de prevenţie, diagnostic, tratament şi recuperare, a procedurilor şi tehnicilor prevăzute în protocoalele unităţii, a standardelor de sterilizare şi sterilitate, asepsie şi antisepsie, respectiv a normelor privind cazarea, alimentaţia şi condiţiile de igienă oferite pe perioada îngrijirilor acordate;
o)coordonează activitatea de informatică în scopul înregistrării corecte a datelor în documentele medicale, gestionării şi utilizării eficiente a acestor date;
p)ia măsurile necesare, potrivit dispoziţiilor legale şi contractului colectiv de muncă aplicabil, pentru asigurarea condiţiilor corespunzătoare de muncă, prevenirea accidentelor şi îmbolnăvirilor profesionale;
r)orice alte atribuţii stabilite în condiţiile legii.