Art. 24. - Regulament din 2024 privind organizarea şi funcţionarea Spitalului ''Prof. dr. Constantin Angelescu''

M.Of. 880

În vigoare
Versiune de la: 2 Septembrie 2024
Art. 24
Atribuţiile Comitetului director sunt următoarele:
a)elaborează planul de dezvoltare al Spitalului pe perioada mandatului, în baza propunerilor scrise ale Consiliului medical;
b)elaborează, pe baza propunerilor Consiliului medical, planul anual de furnizare de servicii medicale al Spitalului;
c)solicită şi aprobă planul anual de activitate pentru supravegherea şi controlul infecţiilor asociate asistenţei medicale, în conformitate cu dispoziţiile legale;
d)propune managerului, în vederea aprobării, numărul de personal, pe categorii şi locuri de muncă, precum şi scoaterea la concurs a posturilor vacante, în urma consultării cu sindicatele, conform legii;
e)elaborează regulamentul de organizare şi funcţionare, regulamentul intern şi organigrama Spitalului, în urma consultării cu sindicatele, şi le transmite spre aprobare Ministerului Justiţiei;
f)propune spre aprobare managerului şi urmăreşte implementarea de măsuri organizatorice privind îmbunătăţirea calităţii actului medical, a condiţiilor de cazare, igienă şi alimentaţie, precum şi măsuri de prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale, conform normelor aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii;
g)elaborează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al Spitalului, pe baza centralizării de către Compartimentul economico-financiar a propunerilor fundamentate ale conducătorilor secţiilor, laboratoarelor medicale şi compartimentelor din structura Spitalului, pe care îl supune avizării Consiliului de administraţie, ce îl înaintează managerului în vederea aprobării sale de către ordonatarul principal de credite;
h)urmăreşte realizarea indicatorilor privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pe secţii şi compartimente, asigurând sprijin şefilor de secţii, laboratoare medicale şi compartimente pentru încadrarea în bugetul alocat;
i)analizează propunerea Consiliului medical privind utilizarea fondului de dezvoltare, pe care o supune spre aprobare managerului;
j)asigură monitorizarea şi raportarea indicatorilor specifici activităţii medicale, financiari, economici, precum şi a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire şi control, pe care le prezintă managerului, conform metodologiei stabilite;
k)analizează, la propunerea Consiliului medical, măsurile pentru dezvoltarea şi îmbunătăţirea activităţii Spitalului, în concordanţă cu nevoile de servicii medicale ale populaţiei, dezvoltarea tehnologiilor medicale, ghidurilor şi protocoalelor de practică medicală;
l)elaborează planul de acţiune pentru situaţii speciale şi asistenţă medicală în caz de război, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale şi alte situaţii de criză;
m)la propunerea Consiliului medical, întocmeşte, fundamentează şi prezintă spre aprobare managerului planul anual de achiziţii publice;
n)analizează, trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate prin contracte şi propune managerului măsuri de îmbunătăţire a activităţii Spitalului;
o)întocmeşte informări lunare, trimestriale şi anuale cu privire la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, pe care le analizează cu Consiliul medical şi le prezintă CASAOPSNAJ şi Ministerului Justiţiei;
p)negociază contractele de furnizare de servicii medicale cu CASAOPSNAJ;
q)se întruneşte lunar sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea majorităţii membrilor săi ori a managerului Spitalului, şi ia decizii în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi;
r)face propuneri privind structura organizatorică, reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului şi a denumirii Spitalului;
s)negociază cu şefii de secţii/laboratoare medicale/servicii şi propune spre aprobare managerului indicatorii specifici de performanţă a managementului secţiei/laboratorului/serviciului, care vor fi prevăzuţi ca anexă la contractul de administrare a secţiei/laboratorului/serviciului;
ş)răspunde în faţa managerului pentru îndeplinirea atribuţiilor potrivit competenţelor;
t)analizează activitatea angajaţilor şi, pe baza rapoartelor de evaluare, elaborează raportul anual de activitate al Spitalului.