Art. 197. - Atribuţiile şefului Serviciului tehnic-administrativ sunt: - Regulament din 2024 privind organizarea şi funcţionarea Spitalului ''Prof. dr. Constantin Angelescu''
M.Of. 880
În vigoare Versiune de la: 2 Septembrie 2024
Art. 197
(1)Atribuţiile şefului Serviciului tehnic-administrativ sunt:
1.a) stabileşte necesarul de produse pentru funcţionarea normală a Spitalului, asigurând realizarea părţii corespunzătoare a planului anual de achiziţii;
2.b) verifică şi urmăreşte eficienţa aprovizionării unităţii cu materiale sanitare, consumabile etc. în vederea asigurării funcţionării instalaţiilor din imobilul în care funcţionează Spitalul;
3.c) participă la recepţia calitativă şi cantitativă a materialelor primite de la furnizori şi asigură depozitarea acestora în condiţii corespunzătoare normelor legale;
4.d) întocmeşte situaţiile specifice activităţii de aprovizionare;
5.e) asigură amenajările şi condiţiile igienico-sanitare, conform normativelor depozitelor şi magaziilor, preocupându-se în mod special pentru pregătirea obiectelor de conservare (butoaie, bidoane, saci, containere etc.);
6.f) organizează activitatea de transport, achiziţionarea autovehiculelor, înmatricularea acestora, efectuarea rodajului şi verifică efectuarea controlului zilnic, reviziilor tehnice, reparaţiilor curente şi capitale ale autovehiculelor;
7.g) asigură executarea la timp şi în bune condiţii a transporturilor şi punerea la dispoziţia Spitalului a autovehiculelor necesare şi a conducătorilor auto pentru asigurarea funcţionalităţii instituţiei;
8.h) asigură starea tehnică corespunzătoare a mijloacelor de transport, a utilajelor şi a instalaţiilor cu care sunt dotate autovehiculele;
9.i) întocmeşte formele de casare a autovehiculelor, conform reglementărilor legale;
10.j) asigură controlul calitativ şi recepţia reparaţiilor şi produselor tehnologice de întreţinere efectuate;
11.k) îndrumă şi controlează întreaga activitate a sectorului de transporturi din cadrul Spitalului;
12.l) întocmeşte propunerile pentru planul de investiţii şi reparaţii capitale pentru imobilele, instalaţiile aferente şi celelalte mijloace fixe necesare bunei funcţionări a unităţii şi urmăreşte îndeplinirea acestor planuri, raportând conducerii Spitalului periodic sau ori de câte ori este nevoie despre desfăşurarea acestora;
13.m) participă la întocmirea caietelor de sarcini pentru proiectele de reparaţii curente şi capitale;
14.n) întocmeşte planul de întreţinere şi reparaţii curente sau construcţii ale clădirilor, pe care îl supune spre aprobare managerului unităţii şi Comitetului director;
15.o) organizează, controlează şi se îngrijeşte de efectuarea curăţeniei în incinta unităţii şi ia măsuri corespunzătoare;
16.p) analizează, face propuneri şi ia măsuri pentru utilizarea raţională a materialelor de consum;
17.q) asigură întreţinerea spaţiilor verzi şi a căilor de acces, precum şi deszăpezirea acestora;
18.r) urmăreşte asigurarea întocmirii documentaţiilor tehnice pentru investiţii şi reparaţii capitale;
19.s) efectuează lucrări de reparaţii curente cu terţii;
20.ş) impune şi urmăreşte graficul de lucrări cu terţii;
21.t) controlează activitatea desfăşurată de muncitorii din subordine;
22.ţ) răspunde de convocarea comisiei de recepţie în conformitate cu normativele în vigoare, pentru lucrările de investiţii, reparaţii capitale, reparaţii curente, construcţii, instalaţii;
23.u) analizează şi face propuneri conducerii Spitalului cu privire la măsurile ce trebuie luate pentru buna exploatare a mijloacelor de bază existente, întocmind în colaborare cu celelalte compartimente ale Spitalului justificările tehnico-economice necesare;
24.v) asigură toate condiţiile necesare pentru executarea lucrărilor de investiţii nominalizate, investiţii nenominalizate de construcţii-montaj, reparaţii capitale, reparaţii curente, precum şi a altor lucrări de aceeaşi natură;
25.w) asigură întocmirea justificărilor tehnico-economice pentru lucrări de investiţii, reparaţii capitale şi reparaţii curente;
26.x) asigură şi urmăreşte avizarea internă a documentaţiei întocmite;
27.y) solicită întocmirea documentaţiilor tehnice (expertizări, evaluări, studii de fezabilitate, proiecte tehnice) pentru lucrări de investiţii şi reparaţii capitale prevăzute în planul instituţiei;
28.z) verifică situaţiile de lucrări întocmite de executant şi semnează confruntând cantităţile înscrise şi calitatea cu cele rezultate din măsurători pe teren şi prezintă Serviciului financiar-contabil un exemplar din situaţia de plată acceptată pentru a se efectua decontarea lor;
29.aa) urmăreşte împreună cu Serviciul financiar-contabil decontarea la timp şi integrală a lucrărilor de construcţii-montaj executate, precum şi a utilajelor şi diverselor dotări necesare acestor lucrări;
30.ab) face propuneri conducerii Spitalului pentru măsurile ce trebuie luate în vederea realizării la timp a lucrărilor de construcţii-montaj;
31.ac) urmăreşte ca materialele şi resursele financiare alocate pentru lucrările de construcţii-montaj executate cu terţi să fie cât mai judicios folosite, în scopul reducerii preţului de cost al lucrării şi al urmăririi eficientizării investiţiei;
32.ad) îndrumă şi controlează activitatea tehnică a Compartimentului de întreţinere în domeniul construcţii, instalaţii, utilaje;
33.ae) urmăreşte efectuarea lucrărilor de reparaţii curente;
34.af) asigură introducerea în planul anual de achiziţii a tuturor necesităţilor de service şi autorizare pentru aparatura existentă în patrimoniul Spitalului, conform solicitării secţiilor;
35.ag) stabileşte necesarul de materiale de întreţinere, asigurând realizarea la timp a părţii corespunzătoare a planului anual de achiziţii;
36.ah) realizează analiza dotării unităţilor, a stării clădirilor şi elaborarea proiectului de plan de investiţii şi de reparaţii capitale şi curente;
37.ai) coordonează activitatea Compartimentului de întreţinere şi reparaţii, răspunzând şi asigurând buna funcţionare a echipelor de întreţinere, reparaţii şi exploatare a centralei termice, a staţiei de oxigen, a gospodăriei de apă şi a posturilor de transformare;
38.aj) participă alături de personalul abilitat la încheierea de contracte, urmăreşte şi răspunde de derularea acestora privind realizarea lucrărilor de tip Rc (reparaţii curente) şi Rk (reparaţii capitale), precum şi intervenţii la clădirile din patrimoniul construit al unităţii sanitare şi la instalaţiile tehnologice şi netehnologice existente;
39.ak) asigură prin personalul specializat din subordine urmărirea comportării în timp a clădirilor din patrimoniul construit al Spitalului; stabileşte intervenţiile necesare şi modul de realizare a acestora atât pentru întreţinerea curentă (igienizări periodice), cât şi pentru lucrări speciale (amenajări sau consolidări);
40.al) asigură, prin personalul specializat sau abilitat, realizarea programului de consolidare a patrimoniului construit, astfel ca acesta să poată fi exploatat în condiţiile de siguranţă impuse de lege;
41.am) participă alături de personalul abilitat la încheierea de contracte şi urmăreşte realizarea acestora pentru asigurarea unităţii sanitare cu energie electrică, gaze naturale, servicii de apă şi canalizare; asigură exploatarea corectă a acestora şi încadrarea în limitele de consum stabilite de normele legale;
42.an) asigură şi răspunde de realizarea condiţiilor de microclimat necesare funcţionării pe timp de iarnă a activităţii unităţii sanitare, prin menţinerea centralei termice şi a instalaţiilor de ventilaţie în graficele optime de exploatare; asigură şi răspunde de funcţionarea acestora prin realizarea tuturor lucrărilor de revizie tehnică, reparaţii curente periodice şi întreţinere curentă;
43.ao) asigură şi răspunde de respectarea legislaţiei în vigoare privind activităţile pe care le coordonează;
44.ap) participă la organizarea şi susţinerea procedurilor pentru atribuirea contractelor de achiziţii publice ce au ca obiect execuţia sau, după caz, atât proiectarea, cât şi execuţia uneia sau mai multor lucrări de construcţii, precum şi a altor achiziţii publice necesare desfăşurării activităţii Serviciului tehnic-administrativ;
45.aq) asigură cadrul necesar funcţionării în condiţiile legii a activităţii de urmărire a exploatării instalaţiilor sub incidenţa normativelor I.S.C.I.R., precum şi a aparatelor A.M.C. (aparate de măsurare şi control) care sunt prevăzute de legea metrologiei; asigură şi răspunde de respectarea tuturor normelor de securitate şi sănătate a muncii, de pază, stingerea incendiilor, specifice Ministerului Sănătăţii şi locului de muncă şi activităţii pe care o prestează;
46.ar) asigură şi răspunde de păstrarea în condiţiile legii a cărţii tehnice a construcţiilor din patrimoniul unităţii sanitare, de păstrarea documentelor existente (schiţe, desene, planuri de situaţii etc.) şi a celor informatizate, de păstrarea, completarea periodică a proceselor-verbale din registrul evenimentelor, a fişelor sintetice şi a proceselor-verbale de constatare, a tuturor documentelor anexă a cărţii tehnice;
47.as) urmăreşte şi răspunde de asigurarea apei calde şi a furnizării agentului termic conform programului pe perioada sezonieră;
48.aş) asigură legătura permanentă cu echipele service ale furnizorilor de echipamente;
49.at) asigură realizarea tuturor reviziilor tehnice şi a lucrărilor de intervenţie necesare echipamentelor, astfel ca acestea să poată fi menţinute în stare de funcţionare;
50.aţ) organizează activitatea de transport, achiziţionarea autovehiculelor, înscrierea acestora la organele de poliţie, efectuarea rodajului şi verifică efectuarea controlului zilnic, a reviziilor tehnice, precum şi a reparaţiilor curente şi capitale ale autovehiculelor;
51.au) asigură executarea la timp şi în bune condiţii a transporturilor şi punerea la dispoziţia Spitalului a autovehiculelor necesare şi a conducătorilor auto pentru asigurarea funcţionării corespunzătoare a instituţiei;
52.av) asigură starea tehnică corespunzătoare a mijloacelor de transport, a utilajelor şi a instalaţiilor cu care sunt dotate autovehiculele.
(2)Electricianul are următoarele atribuţii:
a)respectă prevederile regulamentului de organizare şi funcţionare, ale regulamentului intern, ale codului de conduită a personalului contractual şi ale contractului individual de muncă;
b)respectă programul de lucru;
c)efectuează ore suplimentare în cazuri de urgenţă sau ori de câte ori este necesar, precum şi la solicitarea şefului ierarhic;
d)manifestă interes continuu pentru perfecţionarea pregătirii profesionale şi cunoaşterea instalaţiilor de natură electrică unde îşi desfăşoară activitatea;
e)răspunde de efectuarea în timp util şi de buna calitate a intervenţiilor pentru asigurarea continuităţii în alimentarea clădirilor cu energie electrică;
f)răspunde de integritatea materialelor şi obiectelor aflate la locul de muncă, nu permite accesul persoanelor străine în incinta locului de muncă;
g)după terminarea unei lucrări efectuate corespunzător, o predă beneficiarului, respectiv şefului secţiei, asistentei-şefe, informând şi şeful direct despre executarea acesteia;
h)execută lucrări de întreţinere la instalaţiile electrice interioare: conductori, prize, întrerupătoare, dulii, corpuri de iluminat etc.;
i)execută inspecţiile periodice şi reviziile tehnice ale instalaţiilor electrice;
j)pe timpul programului, asigură cu maximă operativitate intervenţiile la defecţiunile survenite în toate sectoarele, fără a face descompletări din alte sectoare, după care consemnează în registrul de lucru în ce a constat intervenţia;
k)alege sculele/dispozitivele în conformitate cu atribuţiile de îndeplinit, efectuează întreţinerea curentă a acestora şi menţine dispozitivele şi aparatele în stare de funcţionare corectă;
l)înţelege şi interpretează corect normativele şi reglementările tehnice pentru instalaţiile electrice şi foloseşte cunoştinţele de desen tehnic pentru interpretarea corectă a schemelor electrice;
m)întrerupe tensiunea şi separă instalaţia sau partea din instalaţie, după caz, la care urmează să lucreze;
n)îndeplineşte orice altă atribuţie trasată de şeful locului de muncă, raportat la necesităţile momentului respectiv;
o)răspunde de materialele primite şi inventarul din dotare, precum şi de patrimoniul instituţiei sanitare;
p)respectă normele de securitate şi sănătate a muncii şi PSI specifice unităţii sanitare;
q)nu părăseşte locul de muncă în interes personal fără aprobarea şefului direct sau a locţiitorului acestuia;
r)la începerea programului de lucru este apt pentru exercitarea atribuţiilor de serviciu;
s)îndeplineşte orice atribuţii de serviciu primite de la şeful direct sau locţiitorul acestuia;
ş)execută lucrările de intervenţie, reparaţii şi revizii de bună calitate; nu sunt admise lucrări de provizorat care ar putea duce la accidente (improvizaţii); în cazul în care se întâmplă incidente din cauza unor improvizaţii, este direct răspunzător.
(3)Fochistul are următoarele atribuţii pentru centrala termică:
a)respectă prevederile regulamentului de organizare şi funcţionare, ale regulamentului intern, ale codului de conduită a personalului contractual şi ale contractului individual de muncă;
b)respectă programul de lucru (cei care lucrează în ture stabilite conform graficelor);
c)efectuează ore suplimentare în cazuri de urgenţă şi ori de câte ori este necesar, precum şi la solicitarea şefului ierarhic;
d)întreţine în bună stare de funcţionare utilajele din centrala termică;
e)cunoaşte bine legislaţia privind cazanele şi deservirea lor corectă, urmărind continuu funcţionarea normală;
f)cunoaşte şi aplică instrucţiunile de exploatare;
g)supraveghează direct şi permanent buna funcţionare a cazanelor şi instalaţiilor anexe;
h)supraveghează în permanenţă aparatele de măsură şi control montate pe instalaţii;
i)comunică şefilor direcţi defecţiunile constatate, consemnându-le în registrul de supraveghere;
j)predă şi ia în primire serviciul, verificând buna funcţionare a cazanelor; rezultatul predării-primirii se va consemna în registrul de supraveghere sub semnătura ambilor fochişti;
k)răspunde de materialele primite şi inventarul din dotare, precum şi de patrimoniul instituţiei;
l)păstrează ordinea şi curăţenia în centrala termică, precum şi la instalaţia de hidranţi şi la staţia centrală de oxigen;
m)respectă normele de securitate şi sănătate a muncii şi PSI specifice unităţii sanitare;
n)nu părăseşte locul de muncă în interes personal fără aprobarea şefului direct sau a locţiitorului acestuia;
o)la începerea programului de lucru este apt pentru exercitarea atribuţiilor de serviciu;
p)îndeplineşte orice atribuţii de serviciu primite de la şeful direct sau locţiitorul său.
(4)Fochistul are următoarele atribuţii specifice pentru staţia de oxigen, aer comprimat şi vacuum:
a)cunoaşte normativele I.S.C.I.R. cu privire la proiectarea şi construcţia staţiilor de oxigen;
b)cunoaşte bine instalaţia de oxigen şi deservirea ei corectă, urmărind continuu funcţionarea normală;
c)cunoaşte şi aplică instrucţiunile de exploatare, comunică şefului defectele constatate, consemnându-le în registrul de supraveghere;
d)predă şi ia în primire serviciul; rezultatul se consemnează în registrul de supraveghere sub semnătura ambilor fochişti;
e)nu părăseşte locul de muncă până la venirea schimbului; în caz de neprezentare a schimbului anunţă şeful şi aşteaptă noile dispoziţii de la şeful ierarhic;
f)nu permite persoanelor străine accesul în incinta staţiei de oxigen;
g)supraveghează în permanenţă aparatele de măsură şi control montate pe staţia de oxigen;
h)în cazul în care se constată o neregulă la staţia centrală de oxigen, anunţă conducerea unităţii, apelează linia de urgenţă a operatorului care urmăreşte permanent prin telemetrie funcţionarea stocatorului şi în caz de maximă urgenţă solicită sprijinul serviciului de urgenţă 112.
(5)Muncitorul calificat are următoarele atribuţii:
a)respectă prevederile regulamentului de organizare şi funcţionare, ale regulamentului intern, ale Codului de conduită a personalului contractual şi ale contractului individual de muncă;
b)respectă programul de lucru;
c)efectuează ore suplimentare în cazuri de urgenţă şi ori de câte ori este necesar, precum şi la solicitarea şefului ierarhic;
d)execută verificarea şi întreţinerea uşilor, ferestrelor, mobilierelor din secţii;
e)execută reparaţii la tâmplăria din lemn cerute de secţiile/compartimentele/serviciile/laboratoarele din Spital;
f)repară şi schimbă feroneria de pe tâmplăria din lemn;
g)asigură buna gospodărire a materialelor necesare diferitelor lucrări;
h)apreciază în mod corect necesarul de materiale pentru diferite lucrări;
i)ia măsuri pentru păstrarea în bune condiţii a obiectelor aduse pentru reparaţii;
j)execută lucrări de reparaţii curente, reparaţii capitale şi ocazionale la instalaţiile de apă-canal (robinete, WC, spălătorie, pompe, conducte, boilere, cazane, pentru apă caldă şi rece, instalaţii de încălzire etc.);
k)execută întreţinerea din proprie iniţiativă zilnică şi periodică a instalaţiilor de apă-canalizare, oxigen, aer, vid;
l)verifică în permanenţă starea tehnică a instalaţiilor existente, propunând remedierile şi reparaţiile necesare;
m)asigură buna gospodărire a pieselor şi materialelor primite pentru intervenţii, răspunde de utilizarea judicioasă a timpului de lucru;
n)ia măsuri pentru recondiţionarea şi repararea pieselor schimbate în scopul refolosirii lor;
o)ia măsuri şi intervine pentru buna funcţionare a instalaţiilor, reducând la minimum pierderile şi riscul accidentelor;
p)după terminarea unei lucrări efectuate corespunzător, o predă beneficiarului (şeful secţiei, asistenta-şefă) şi informează şi pe şeful direct despre executarea acesteia;
q)în cazul în care este solicitat direct de conducerea secţiilor (şef secţie, asistenta-şefă) sau de către alte servicii, anunţă şeful direct despre această solicitare;
r)răspunde de materialele primite şi de inventarul materialelor din dotare, precum şi de patrimoniul instituţiei sanitare;
s)respectă normele de securitate şi sănătate a muncii şi PSI specifice unităţii;
ş)nu părăseşte locul de muncă în interes personal fără aprobarea şefului direct;
t)la începerea programului de lucru este apt pentru exercitarea atribuţiilor de serviciu;
ţ)îndeplineşte orice atribuţii de serviciu primite de la şeful de formaţie sau locţiitorul său;
u)execută lucrări de reparaţii capitale, curente şi ocazionale la toate utilajele, agregatele şi maşinile mecanice în limita competenţelor, precum şi lucrări de întreţinere şi reparaţii curente, respectiv accidentale la mobilierul din dotarea Spitalului (cărucioare, tărgi, paturi);
v)întreţine şi repară defecţiunile tehnice mecanice de la utilajele mai sus enumerate;
w)execută întreţinerea din proprie iniţiativă, zilnică şi periodică, a utilajelor mecanice, în limita competenţelor, şi anunţă şeful ierarhic de eventualele defecţiuni apărute;
x)în cazul în care primeşte atribuţii direct de la conducerea Spitalului, anunţă şeful direct dând detalii despre natura atribuţiei primite.
(6)Zidarul/Zugravul are următoarele atribuţii:
a)respectă prevederile regulamentului de organizare şi funcţionare, ale regulamentului intern, ale codului de conduită a personalului contractual şi ale contractului individual de muncă;
b)respectă programul de lucru;
c)efectuează ore suplimentare în cazurile de urgenţă şi ori de câte ori este necesar, precum şi la solicitarea şefului ierarhic;
d)execută lucrări de reparaţii tencuieli, zidărie, faianţare, gresie, pardoseli din mozaic;
e)execută lucrări de zugrăveli-vopsit interioare şi exterioare la clădirile aparţinând Spitalului;
f)stabileşte cauzele degradării sau distrugerii clădirilor, luând măsurile ce se impun;
g)asigură buna gospodărire a materialelor eliberate necesare pentru diferitele lucrări, răspunzând de folosirea lor corespunzătoare;
h)execută lucrările de construcţii, respectând cerinţele în legătură cu calitatea lucrărilor;
i)când constată apariţia unor cauze care duc la degradarea clădirilor, ia măsurile necesare pentru înlăturarea lor, consultând şeful;
j)răspunde de materialele primite şi de inventarul din dotare, precum şi de patrimoniul instituţiei sanitare;
k)respectă normele de securitate şi sănătate a muncii şi PSI specifice unităţii;
l)nu părăseşte locul de muncă în interes personal fără aprobarea şefului direct sau a locţiitorului acestuia;
m)la începerea programului de lucru este apt pentru exercitarea atribuţiilor de serviciu;
n)îndeplineşte orice atribuţii de serviciu primite de la şeful direct sau locţiitorul său, în domeniul de activitate.
(7)Liftierul are următoarele atribuţii:
a)respectă prevederile regulamentului de organizare şi funcţionare, ale regulamentului intern, ale codului de conduită a personalului contractual şi ale contractului individual de muncă;
b)respectă programul de lucru conform graficelor;
c)efectuează ore suplimentare, în cazuri de urgenţă şi ori de câte ori este necesar şi la solicitarea şefului ierarhic superior;
d)trebuie să posede autorizaţie I.S.C.I.R., pentru funcţia de "Liftier însoţitor";
e)respectă prescripţiile tehnice I.S.C.I.R. R6-2002;
f)efectuează serviciul în cabina care i-a fost repartizată prin programarea lunară;
g)însoţeşte permanent cabina, fiind interzisă încredinţarea comenzii cabinei altei persoane sau părăsirea cabinei în timpul serviciului;
h)verifică zilnic, înainte de începerea lucrului, funcţionarea în condiţii de siguranţă a cabinei;
i)efectuează şi întreţine în stare de curăţenie cabina şi zona uşilor de acces de la palier;
j)interzice încărcarea cabinei peste sarcina normală de greutate maximă;
k)dă alarma în cazul opririi accidentale între staţii;
l)opreşte ascensorul din funcţiune şi anunţă şeful direct, ori de câte ori constată deficienţe; este interzisă folosirea butonului de oprire în alte cazuri decât cele de urgenţă la solicitarea personalului medico-sanitar;
m)cunoaşte şi respectă destinaţia ascensoarelor şi programul lor de funcţionare;
n)îndeplineşte orice sarcină trasată de şeful de formaţie;
o)respectă normele de securitate şi sănătate a muncii şi P.S.I.;
p)la începerea programului de lucru se prezintă apt pentru ducerea la îndeplinire a atribuţiilor primite;
q)răspunde de inventarul pe care îl are în dotare;
r)îndeplineşte orice atribuţii de serviciu primite de la şeful direct sau înlocuitorul acestuia.
(8)Garderobierul are următoarele atribuţii:
a)primeşte hainele bolnavilor internaţi şi le înregistrează în registrul de evidenţă;
b)completează, în două exemplare, bonul de primire al hainelor, din care un exemplar este dat bolnavului, iar al doilea exemplar este prins de haina bolnavului;
c)aranjează hainele bolnavului pe umeraş, le acoperă cu husă protectoare şi le agaţă de suportul de haine; pantofii îi depozitează pe suportul de haine, sub cuierul cu haine; căciula o depozitează deasupra cuierului cu haine, pe suportul de haine;
d)la externare predă bolnavului hainele pe care le-a primit numai pe baza bonului de la internare şi a documentului de externare;
e)în cazul în care bolnavul a decedat, hainele sunt predate aparţinătorilor, sub semnătură, numai pe bază de buletin sau carte de identitate, însoţit de un act din care să rezulte decesul pacientului; în acest caz se înscriu în registrul de evidenţă numele şi prenumele celui care a preluat hainele, numărul şi seria actului de identitate, actul pe baza căruia s-a constatat decesul, în mod clar şi citeţ;
f)efectuează curăţenia în garderobă;
g)păstrează secretul de serviciu profesional asupra datelor cu care intră în contact;
h)execută orice alte atribuţii de serviciu, cu caracter temporar, în limita cunoştinţelor şi abilităţilor practice pe care le are şi care nu contravin normelor legale în vigoare.
(9)Îngrijitorul/Îngrijitoarea de unitate sanitară are în principal următoarele atribuţii:
a)efectuează curăţenia şi dezinfecţia în condiţii corespunzătoare în spaţiul repartizat;
b)asigură confortul termic al încăperilor;
c)primeşte şi răspunde de păstrarea în bune condiţii a materialelor de curăţenie pe care le are în grijă;
d)efectuează aerisirea periodică a încăperilor;
e)curăţă şi dezinfectează grupurile sanitare cu materialele şi ustensilele folosite numai în aceste locuri;
f)transportă reziduurile la depozitul de deşeuri în condiţii corespunzătoare, răspunde de depunerea lor corectă în recipiente; curăţă şi dezinfectează vasele în care se păstrează sau se transportă reziduurile.
(10)Şoferul de autovehicul de la Serviciul tehnic-administrativ are următoarele atribuţii:
a)are în primire autovehiculul şi răspunde de exploatarea şi întreţinerea acestuia;
b)completează zilnic şi corect foaia de parcurs a autovehiculului şi o predă persoanei responsabile cu evidenţă acesteia în ziua imediat următoare completării acesteia;
c)efectuează schimbul de lubrifianţi conform normelor tehnice existente în cartea autovehiculului;
d)efectuează zilnic controlul autovehiculului şi confirmă executarea reviziilor tehnice, reparaţiilor curente şi capitale, conform prevederilor normativelor auto;
e)ia în primire şi răspunde de inventarul autovehiculului;
f)anunţă şeful Serviciului tehnic-administrativ în cazul unui eveniment de circulaţie având drept urmare deteriorarea autovehiculului instituţiei;
g)la sfârşitul programului de lucru este obligat să verifice funcţionarea corectă a kilometrajului, iar în cazul apariţiei unei defecţiuni la aparatul de bord, va anunţa conducătorul ierarhic pentru urgentarea reparaţiei;
h)în cazul în care autovehiculul se defectează în timpul cursei, este obligat să anunţe conducătorul ierarhic, în cel mai scurt timp de la apariţia defecţiunii;
i)circulă pe baza planului zilnic stabilit de către şeful ierarhic în funcţie de comenzile pe care le primeşte la începerea programului de lucru;
j)este obligat să respecte regulamentul intern şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Spitalului şi să îndeplinească atribuţiile ce decurg din contractul de muncă;
k)răspunde material şi disciplinar de depăşirile de consum la carburant şi lubrifianţi;
l)ia măsuri pentru protejarea autovehiculului pe timpul sezonului rece, pentru a asigura funcţionarea normală a acestuia;
m)predă Serviciului tehnic-administrativ orice document în legătură cu consumurile de carburanţi;
n)curăţă şi întreţine autovehiculul în interior, în condiţii igienice, şi la sfârşitul programului îl garează în incinta Spitalului;
o)respectă confidenţialitatea tuturor aspectelor legate de locul de muncă, iar în cazul încetării relaţiilor contractuale, orice declaraţie publică legată de fostul loc de muncă poate fi atacată în justiţie;
p)nu părăseşte locul de muncă decât cu acordul şefului de serviciu;
q)pe perioada de timp necesară îndeplinirii unor atribuţii de serviciu care impun părăsirea locului de muncă va comunica unde pleacă, timpul absenţei şi numele persoanei care îi va ţine locul;
r)asigură şi răspunde de aplicarea tuturor măsurilor de igienă;
s)semnalează şefului ierarhic superior orice deficienţă legată de locul de muncă;
ş)execută orice alte atribuţii primite de la şeful ierarhic superior, în limita competenţei profesionale.