Art. 187. - Regulament din 2024 privind organizarea şi funcţionarea Spitalului ''Prof. dr. Constantin Angelescu''

M.Of. 880

În vigoare
Versiune de la: 2 Septembrie 2024
Art. 187
Atribuţiile Compartimentului administrare patrimoniu sunt în principal următoarele:
1.a) asigură gestiunea fizică a stocului de bunuri;
2.b) introduce bunurile în stoc, pe baza documentelor de intrare;
3.c) eliberează bunurile către toate structurile din depozitele de materiale sanitare, materiale de laborator, dezinfectanţi, reactivi, furniture birou, materiale de curăţenie etc., pe baza bonurilor de consum/transfer întocmite de asistenta-şefă şi vizate de către şeful de structură;
4.d) eliberează bunurile către toate structurile din depozitul obiecte de inventar, pe baza bonului de transfer, de către şef depozit, respectiv magaziner;
5.e) operează în stoc mişcările de bunuri;
6.f) păstrează documentele justificative legate de stocuri;
7.g) efectuează lunar inventarul stocului de bunuri;
8.h) participă la inventarierea anuală a bunurilor din depozit alături de comisia de inventariere;
9.i) participă activ la operaţiunile de descărcare a bunurilor la magazia Spitalului;
10.j) efectuează recepţia fizică a bunurilor la intrarea în magazia Spitalului;
11.k) raportează superiorului ierarhic diferenţele între bunurile fizice şi cele scriptice apărute la recepţia acestora;
12.l) întocmeşte documentele necesare la constatarea diferenţelor şi/sau deficienţelor calitative de orice provenienţă (ambalare, manipulare, transport) în prezenţa persoanei de la care primeşte bunurile;
13.m) înregistrează, prelucrează şi păstrează informaţiile referitoare la situaţia stocurilor;
14.n) păstrează evidenţa documentelor de transfer emise, cu semnăturile de predare/primire la zi;
15.o) urmăreşte ca bunul introdus în magazie să fie sigilat;
16.p) oferă informaţii despre stocuri structurilor Spitalului;
17.q) respectă legislaţia de gestiune a stocurilor;
18.r) efectuează operaţiuni de intrare în stoc a bunurilor;
19.s) raportează lunar rezultatele activităţii de gestiune a stocului;
20.ş) utilizează eficient spaţiul de depozitare a bunurilor;
21.t) urmăreşte completarea de către furnizori a documentelor fiscale conform legislaţiei;
22.ţ) încuie şi supraveghează permanent depozitul;
23.u) după efectuarea recepţiei bunurilor, predă facturile la Serviciul financiar-contabil însoţite de nota de recepţie şi constatare de diferenţe;
24.v) realizează şi răspunde de recepţia bunurilor din punct de vedere calitativ şi cantitativ, verifică identitatea şi integritatea produselor/bunurilor;
25.w) verifică dacă bunurile corespund cu datele înscrise în documentele de însoţire;
26.x) manipulează şi aranjează bunurile în depozit, astfel încât să prevină sustragerile şi degradările, pe categorii, loturi de marfă;
27.y) răspunde de bunurile stocate;
28.z) descarcă gestiunea, înregistrând ieşirile în registrele specifice;
29.aa) ţine evidenţa la zi a stocurilor de bunuri, anunţând şefului ierarhic plusurile şi minusurile constatate;
30.ab) pregăteşte depozitul în vederea inventarierii;
31.ac) asimilează cunoştinţele necesare îndeplinirii atribuţiilor de serviciu, precum şi legile, regulamentele, instrucţiunile şi deciziile referitoare la atribuţiile de serviciu;
32.ad) gestionează optim resursele materiale din dotarea postului;
33.ae) valorifică rezultatele inventarierii, în baza listelor inventarierii primite de la comisiile de inventariere a patrimoniului, în conformitate cu legislaţia specifică, şi le înregistrează în evidenţa contabilă;
34.af) organizează evidenţa patrimoniului instituţiei, contabilizarea corespunzătoare a acestuia, conform prevederilor legale;
35.ag) organizează activitate financiar-contabilă şi de gestiune în conformitate cu legile în vigoare (ţinerea contabilităţii pe categorii şi pe fiecare obiect de evidenţă, ţinerea contabilităţii valorilor materiale cantitativ-valoric sau numai valoric);
36.ah) organizează şi conduce contabilitatea de gestiune, vizând calculul costurilor şi rezultatelor pe structurile autofinanţate din cadrul Spitalului;
37.ai) organizează evidenţa analitică şi sintetică a mijloacelor fixe, obiectelor de inventar, materialelor pe surse de finanţare şi locuri de folosinţă;
38.aj) întocmeşte balanţele analitice pentru toate gestiunile;
39.ak) verifică gestionarea tuturor mijloacelor fixe, obiectelor de inventar şi materialelor din patrimoniul instituţiei, organizează inventarierea conform legislaţiei în vigoare;
40.al) întocmeşte şi prezintă spre aprobare raportul privind rezultatele inventarierii, precum şi listele cu mijloacele fixe şi obiectele de inventar propuse pentru casare.