Art. 185. - Regulament din 2024 privind organizarea şi funcţionarea Spitalului ''Prof. dr. Constantin Angelescu''

M.Of. 880

În vigoare
Versiune de la: 2 Septembrie 2024
Art. 185
Atribuţiile Compartimentului financiar sunt în principal următoarele:
a)înregistrarea corectă şi evidenţa exactă a tuturor operaţiunilor financiar-contabile în conformitate cu contabilitatea entităţilor publice;
b)elaborarea corectă şi la termenele legale a situaţiilor financiar-contabile analitice şi de sinteză;
c)organizarea şi evidenţa angajamentelor bugetare şi legale;
d)organizarea evidenţei contabile în partidă dublă, ca activitate specializată în măsurarea, evaluarea, cunoaşterea, gestiunea şi controlul activelor, datoriilor, asigurând prelucrarea, prezentarea şi păstrarea informaţiilor cu privire la situaţia financiară, atât pentru cerinţele interne, cât şi pentru organul ierarhic superior, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
e)întocmirea, editarea şi păstrarea registrelor contabile obligatorii conform normelor elaborate de Ministerul Finanţelor şi a documentelor justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate;
f)ordonanţarea cheltuielilor în conformitate cu valorile cuprinse în angajamentele legale şi bugetare, cu respectarea prevederilor legale;
g)generarea, emiterea ordinelor de plată, întocmirea centralizatoarelor cu ordinele de plată în baza ordonanţărilor, cu încadrare în disponibilul din cont şi în creditele bugetare aprobate, deschise şi repartizate;
h)realizarea execuţiei bugetare conform creditelor bugetare aprobate şi repartizate prin operaţiuni ce trebuie efectuate având baza legală şi în limita prevederilor bugetare din filele de buget transmise de ordonatorul principal de credite, dar şi în termenele legale şi contractuale.