Art. 180. - Regulament din 2024 privind organizarea şi funcţionarea Spitalului ''Prof. dr. Constantin Angelescu''

M.Of. 880

În vigoare
Versiune de la: 2 Septembrie 2024
Art. 180
Economistul-statisticianul din Compartimentul statistică are următoarele atribuţii:
1.a) organizează şi urmăreşte funcţionarea întregului sistem informaţional al Spitalului;
2.b) analizează toate aplicaţiile implementate şi cele ce se doresc a fi implementate în Spital;
3.c) urmăreşte starea de funcţionare a tuturor echipamentelor aflate în dotare şi pe care rulează aplicaţii;
4.d) asigură remedierea defecţiunilor apărute;
5.e) colectează datele la nivel de secţie lunar, trimestrial, anual;
6.f) calculează indicatorii specifici prin care se analizează activitatea Spitalului;
7.g) întocmeşte raportul de decontare a serviciilor spitaliceşti pe baza grupelor de diagnostice; analizează indicatorii pe Spital;
8.h) întocmeşte centralizatoare de diagnostice şi proceduri care se transmit la direcţia de sănătate publică;
9.i) întocmeşte situaţii prin care se informează conducerea Spitalului, precum şi şefii de secţie despre indicatorii obţinuţi, cazurile nevalidate, I.C.M., lunar, trimestrial, anual;
10.j) primeşte şi transmite documentele medicale către Compartimentul statistică;
11.k) introduce în sistemul informatic datele consemnate în documentele medicale;
12.l) identifică şi soluţionează erorile de completare şi codificare;
13.m) efectuează lucrări de tehnoredactare;
14.n) întocmeşte situaţiile statistice ale Spitalului (lunar, trimestrial, semestrial, anual);
15.o) operează foile de observaţie clinice generale în programul D.R.G. naţional;
16.p) coordonează exporturile de date din sistemul D.R.G. de la secţiile Spitalului, centralizarea acestora şi trimiterea la Institutul Naţional de Management al Serviciilor de Sănătate;
17.q) preia şi prelucrează datele - la nivel de pacient - de la secţiile Spitalului;
18.r) raportează lunar Comitetului director situaţia indicatorilor realizaţi;
19.s) asigură realizarea şi prezentarea la timp, conform legii, a indicatorilor de performanţă ai managementului Spitalului precizaţi;
20.ş) asigură realizarea şi pregătirea la timp a oricăror statistici cerute de managerul unităţii;
21.t) asigură raportarea şi validarea ulterioară a cazurilor în sistem D.R.G., în colaborare cu comisia de D.R.G.;
22.ţ) îndeplineşte şi alte atribuţii încredinţate de conducerea unităţii în contextul şi pentru buna desfăşurare a activităţii;
23.u) ţine evidenţa datelor statistice pe formularele stabilite de Ministerul Sănătăţii şi întocmeşte rapoartele statistice ale Spitalului, verificând exactitatea datelor statistice cuprinse în rapoartele secţiilor;
24.v) pune la dispoziţia secţiilor datele statistice necesare pentru activitatea curentă şi de cercetare şi asigură prelucrarea datelor statistice;
25.w) urmăreşte în dinamică corelarea diferiţilor indicatori de activitate comparativ cu alte unităţi sau pe ţară şi informează şefii de secţii şi directorul medical în caz de abateri mari;
26.x) ţine evidenţa intrărilor şi ieşirilor bolnavilor din Spital, ţinând legătura cu compartimentul financiar pentru îndeplinirea formelor legale, precum şi comunicarea deceselor;
27.y) sprijină procesul de generare sub formă electronică a setului minim de date la nivel de pacient şi de transmitere a acestuia către instituţiile abilitate, conform reglementărilor în vigoare;
28.z) asigură participarea personalului responsabil cu codificarea şi documentarea fişei de observaţie clinică generală (FOCG) la instruirea asigurată de instituţiile abilitate;
29.aa) organizează colectarea setului minim de date la nivel de pacient da la toţi pacienţii externaţi, plecând de la informaţiile existente în FOCG introdusă în sistemul informaţional al Spitalului prin Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 516/2023 privind aprobarea regulilor de confirmare din punctul de vedere al datelor clinice şi medicale la nivel de pacient pentru cazurile spitalizate în regim de spitalizare continuă şi de zi, precum şi a metodologiei de evaluare a cazurilor neconfirmate din punctul de vedere al datelor clinice şi medicale pentru care se solicită reconfirmarea, cu modificările şi completările ulterioare, prin utilizarea aplicaţiei de colectare a datelor "DRG Naţional" sau a altor aplicaţii dezvoltate în acest scop;
30.ab) transmite lunar datele colectate la nivel de pacient, exclusiv în formatul impus de aplicaţia "DRG Naţional", însoţite de un fişier centralizator privind numărul total al cazurilor transmise pentru fiecare secţie, la Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sănătate Bucureşti;
31.ac) transmite prin e-mail, până la data de 5 a lunii în curs, datele sus-menţionate, colectate în luna precedentă;
32.ad) asigură corectitudinea datelor colectate şi transmise;
33.ae) păstrează confidenţialitatea datelor colectate şi transmise în conformitate cu legile în vigoare;
34.af) include chestionarele statistice în sistemul electronic prin utilizarea acestuia în scopul raportării datelor statistice;
35.ag) ţine evidenţa la zi a registrului de internare-ieşire pe Spital;
36.ah) gestionează colectarea datelor statistice din secţii şi ambulatoriul de specialitate al Spitalului;
37.ai) întocmeşte centralizatoarele şi dările de seamă statistice, conform reglementărilor în vigoare;
38.aj) colectează şi prelucrează datele, întocmeşte rapoartele statistice şi asigură înaintarea acestora în periodicitatea cerută;
39.ak) colectează indicatorii de eficienţă şi cele de calitate la termenele cerute;
40.al) gestionează şi arhivează datele colectate pe Spital;
41.am) urmăreşte în dinamică corelarea diferiţilor indicatori de activitate, comparativ cu alte unităţi sau pe ţară şi informează conducerea unităţii în caz de abateri.