Art. 174. - Regulament din 2024 privind organizarea şi funcţionarea Spitalului ''Prof. dr. Constantin Angelescu''
M.Of. 880
În vigoare Versiune de la: 2 Septembrie 2024
Art. 174
Şeful Serviciului R.U.N.O.S. are următoarele atribuţii:
1.a) informează angajaţii cu privire la conţinutul şi modul de aplicare a procedurilor de resurse umane, specifice unităţii, conform legislaţiei în domeniu;
2.b) reprezintă unitatea în relaţia cu instituţiile de stat pe probleme de personal, cu candidaţii, furnizorii de servicii de specialitate şi alţi terţi cu care intră în contact în interes de serviciu;
3.c) recrutează, selectează şi angajează personalul în funcţie de necesarul unităţii şi de numărul de posturi aprobate;
4.d) gestionează dosarele profesionale ale angajaţilor, precum şi alte documente specifice activităţii de resurse umane;
5.e) gestionează buna desfăşurare şi în conformitate cu specificul unităţii şi cu legislaţia în vigoare a întocmirii statului de plată a salariilor pe fiecare lună;
6.f) gestionează modul şi felul de raportare a diverselor situaţii solicitate de instituţii ale statului, referitoare la personal şi salarizare;
7.g) identifică şi centralizează necesarul şi deficitul de personal din unitate;
8.h) asigură necesarul de personal pe secţiile medicale în funcţie de solicitările şi mişcarea personalului intern şi recrutare externă, prin selectarea de CV-uri;
9.i) primeşte solicitările de recrutare de personal de la şefii de servicii/secţii;
10.j) selectează CV-urile candidaţilor în funcţie de cerinţele postului;
11.k) contactează persoanele selectate în vederea stabilirii interviului, programează şi susţine interviurile pentru cunoaşterea candidatului şi conturarea profilului acestuia;
12.l) organizează şi desfăşoară procesul de testare a candidaţilor, selectează candidaţii care corespund cerinţelor postului şi programează interviul final, prezentând-le candidaţilor condiţiile de angajare;
13.m) întocmeşte dosarele de personal pentru noii angajaţi, informează asupra contractului individual de muncă, locului de muncă, atribuţiilor şi obligaţiilor locului de muncă, întocmeşte decizia anexă la contractul de muncă;
14.n) prezintă noului angajat regulamentul intern şi procedurile specifice de lucru;
15.o) asigură buna gestionare a documentelor de personal ale noilor angajaţi;
16.p) urmăreşte orientarea şi integrarea în unitate a noilor angajaţi;
17.q) identifică nevoile de instruire a personalului unităţii;
18.r) asigură relaţiile operative cu medicul de medicina muncii în vederea verificării personalului, conform prevederilor legale;
19.s) întocmeşte rapoarte conform procedurilor interne şi regulamentului intern şi de organizare şi funcţionare, specifice serviciului;
20.ş) redactează şi centralizează documente specifice resurselor umane: rapoarte, adrese, cereri, înştiinţări etc.;
21.t) participă la şedinţele Comitetului director, fiind informat permanent asupra problemelor de personal ale unităţii şi asigurând soluţionarea acestora;
22.ţ) întocmeşte lunar rapoartele privind cheltuielile de personal;
23.u) contribuie la fundamentarea sistemului de salarizare din unitate;
24.v) realizează fişele de post ale personalului din subordine;
25.w) răspunde la toate solicitările din unitate şi din afara unităţii legate de raportări privind personalul şi cheltuielile de personal;
26.x) urmăreşte folosirea integrală a timpului de lucru de către toţi salariaţii unităţii, efectuarea controlului prestării muncii, atât în cadrul programului de lucru, cât şi în afara acestui timp (gărzi, muncă suplimentară etc.);
27.y) întocmeşte fişele de evaluare a personalului din subordine, conform dispoziţiilor legale;
28.z) evaluează permanent performanţele profesionale individuale ale fiecărui angajat din subordine, în conformitate cu prevederile legale;
29.aa) vizează anual legitimaţiile persoanelor angajate;
30.ab) organizează concursurile pentru ocuparea posturilor vacante şi temporar vacante din unitate, conform legislaţiei în vigoare;
31.ac) întocmeşte şi aduce la cunoştinţă fişa postului pentru personalul din subordine şi verifică existenţa fişei postului pentru fiecare angajat în parte;
32.ad) furnizează date privind numărul de personal pe structură în vederea elaborării bugetului de venituri şi cheltuieli;
33.ae) participă la fundamentarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Spitalului, furnizând informaţii, conform competenţelor;
34.af) efectuează controlul financiar preventiv asupra actelor ce intră în competenţa serviciului.