Capitolul xix - Atribuţiile personalului auxiliar de specialitate şi conex din structura centrală a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism - Regulament din 2024 de ordine interioară al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism

M.Of. 221 bis

În vigoare
Versiune de la: 15 Martie 2024
CAPITOLUL XIX:Atribuţiile personalului auxiliar de specialitate şi conex din structura centrală a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism
Art. 86
Grefierul-şef direcţie are următoarele atribuţii:
a)conduce şi răspunde de activitatea personalului auxiliar de specialitate din cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, cu excepţia specialiştilor IT;
b)primeşte, verifică şi transmite către cabinetul procurorului-şef al direcţiei, al adjuncţilor acestuia ori către secţiile Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism corespondenţa adresată acestora;
c)urmăreşte şi răspunde de realizarea activităţii de expediţie a corespondenţei primite de la secţii, servicii, birouri sau compartimente din cadrul direcţiei, luând măsuri de efectuare a acestor operaţiuni de îndată;
d)urmăreşte şi răspunde de realizarea activităţilor de înregistrare în sistemul integrat de evidenţă a dosarelor şi lucrărilor Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism;
e)verifică modul de respectare a dispoziţiilor privind activitatea de primire, înregistrare, expediere şi arhivare a lucrărilor de către personalul auxiliar de specialitate;
f)se preocupă de utilizarea eficientă şi de păstrarea în condiţii optime a registrelor, condicilor, imprimatelor şi a altor materiale existente în cadrul direcţiei;
g)verifică necesarul de registre, condici, imprimate, aparatură, mobilier ori de alte materiale pentru direcţie şi propune dotarea corespunzătoare cu astfel de bunuri;
h)asigură evidenţa, folosirea şi păstrarea în condiţii corespunzătoare a ştampilelor, sigiliilor şi imprimatelor existente în cadrul direcţiei;
i)în exercitarea atribuţiilor are obligaţia de a păstra secretul profesional şi confidenţialitatea lucrărilor;
j)organizează şi coordonează personalul auxiliar de specialitate şi personalul conex, propunând procurorului-şef direcţie măsuri de îmbunătăţire a activităţii acestora;
k)ţine evidenţa prezenţei personalului la locul de muncă, completând condica de prezenţă şi luând măsuri pentru întocmirea foii colective de prezenţă, în vederea plăţii drepturilor salariale;
l)ţine evidenţa concediilor de odihnă şi a concediilor medicale ale personalului din cadrul direcţiei;
m)întreţine în condiţii corespunzătoare calculatorul/tehnica de lucru;
n)se preocupă de dotarea corespunzătoare cu materiale, precum şi de păstrarea şi achiziţionarea altor bunuri necesare funcţionării optime a direcţiei;
o)urmăreşte şi asigură culegerea şi înregistrarea la timp a datelor statistice, ţinând la zi evidenţele primare şi desfăşurătoarele statistice tipizate;
p)exercită orice alte atribuţii prevăzute de legi, regulamente şi ordine sau stabilite de procurorul-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, în condiţiile legii, ori de fişa postului.
Art. 87
Grefierii-şefi de la cabinetul procurorului-şef direcţie şi adjuncţilor acestuia au următoarele atribuţii:
a)primesc, verifică şi prezintă corespondenţa adresată procurorului-şef direcţie şi procurorilor-şefi adjuncţi direcţie;
b)efectuează operaţiuni de înregistrare, completare şi scădere a lucrărilor primite la cabinet;
c)transmit lucrările, de îndată, în baza condicii de expediţie, conform rezoluţiei procurorului-şef direcţie, a procurorilor-şefi adjuncţi direcţie, la secţii, servicii, birouri şi la alte compartimente din cadrul direcţiei;
d)ţin evidenţa lucrărilor cu termene de soluţionare stabilite de procurorul-şef direcţie şi de procurorii-şefi adjuncţi direcţie şi îi informează cu privire la respectarea acestor termene;
e)după semnarea lucrărilor de către procurorul-şef direcţie şi procurorii-şefi adjuncţi direcţie, iau măsuri pentru expedierea de îndată a acestora;
f)arhivează lucrările soluţionate, după ce au fost scăzute în registrul de la cabinet;
g)din dispoziţia procurorului-şef direcţie şi a procurorilor-şefi adjuncţi direcţie tehnoredactează lucrările repartizate, iar la solicitarea şi sub îndrumarea acestora, şi proiecte de acte judiciare, pe baza modelului dat de aceştia;
h)întocmesc documentaţia în vederea acordării şi retragerii avizului conform al procurorului-şef direcţie pentru ofiţerii şi agenţii de poliţie judiciară din cadrul structurilor specializate în combaterea criminalităţii organizate;
i)asigură evidenţa, folosirea şi păstrarea în condiţii corespunzătoare a ştampilelor, sigiliilor şi imprimantelor existente la cabinet;
j)organizează şi coordonează activitatea şoferilor din cadrul structurii centrale;
k)păstrează secretul profesional şi respectă confidenţialitatea lucrărilor efectuate la cabinet;
l)exercită orice alte atribuţii prevăzute de legi, regulamente şi ordine sau stabilite din dispoziţia procurorului-şef direcţie şi adjuncţilor acestuia, în condiţiile legii, ori de fişa postului.
Art. 88
Grefierii-şefi secţie din structura centrală a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism îndeplinesc următoarele atribuţii:
a)organizează şi coordonează personalul auxiliar de specialitate din cadrul secţiei şi propun procurorilor-şef secţie măsuri de îmbunătăţire a activităţii acestuia;
b)primesc corespondenţa adresată secţiei, o verifică şi o prezintă procurorului-şef secţie;
c)conform rezoluţiei procurorului-şef secţie, predau lucrările repartizate personalului, pe condica de lucrări, pe bază de semnătură;
d)ţin la zi evidenţa lucrărilor cu termene de soluţionare şi informează procurorii-şefi secţie asupra respectării acestora;
e)verifică corespondenţa pregătită pentru expediere, luând măsuri de efectuare a acestor operaţiuni de îndată;
f)completează zilnic registrele, conform rubricaţiei, şi răspund de exactitatea datelor înscrise;
g)scad lucrările soluţionate în registre şi, după caz, iau măsuri de expediere sau arhivare a acestora;
h)realizează personal şi urmăresc activitatea de înregistrare în sistemul integrat de evidenţă a dosarelor şi lucrărilor Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, în condiţiile legii;
i)întreţin în condiţii corespunzătoare calculatorul/tehnica de lucru;
j)în exercitarea atribuţiilor au obligaţia de a păstra secretul profesional şi confidenţialitatea lucrărilor;
k)repartizează personalului auxiliar de specialitate lucrările pentru tehnoredactare;
l)verifică şi predau la arhiva Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism lucrările cu termen expirat, conform Nomenclatorului arhivistic;
m)exercită orice alte atribuţii prevăzute de legi, regulamente şi ordine sau stabilite din dispoziţia procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, în condiţiile legii, ori de fişa postului.
Art. 89
Grefierii-şefi serviciu din structura centrală a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism îndeplinesc următoarele atribuţii:
a)completează zilnic registrele, conform rubricaţiei, şi răspund de exactitatea datelor înscrise;
b)scad lucrările soluţionate în registre şi, după caz, iau măsuri de expediere sau arhivare a acestora;
c)realizează activitatea de înregistrare în sistemul integrat de evidenţă a dosarelor şi lucrărilor Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, în condiţiile legii;
d)tehnoredactează lucrările repartizate de procurorul-şef secţie, procurorul-şef serviciu sau de grefierul-şef ierarhic, iar la solicitarea şi sub îndrumarea acestora, şi proiecte de acte judiciare, pe baza modelului dat de aceştia;
e)întreţin în condiţii corespunzătoare calculatorul/tehnica de lucru;
f)în exercitarea atribuţiilor au obligaţia de a păstra secretul profesional şi confidenţialitatea lucrărilor;
g)exercită orice alte atribuţii prevăzute de legi, regulamente şi ordine sau stabilite din dispoziţia procurorului-şef secţie/şef serviciu sau a procurorului-şef direcţie, în condiţiile legii, ori de fişa postului.
Art. 90
Grefierii din structura centrală a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism au următoarele atribuţii:
a)realizează activitatea de înregistrare în sistemul integrat de evidenţă a dosarelor şi lucrărilor Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, în condiţiile legii, dacă această activitate le este delegată;
b)gestionează mediile de stocare electronică aferente lucrărilor repartizate;
c)tehnoredactează lucrările repartizate de grefierul-şef al direcţiei, al secţiei sau al serviciului ori de procuror, iar la solicitarea şi sub îndrumarea acestora, şi proiecte de acte judiciare, pe baza modelului dat de aceştia;
d)întreţin în condiţii corespunzătoare calculatorul/tehnica de lucru;
e)în exercitarea atribuţiilor au obligaţia de a păstra secretul profesional şi confidenţialitatea lucrărilor;
f)efectuează serviciul de permanenţă, conform planificării;
g)exercită orice alte atribuţii dispuse de procurorul care instrumentează cauza;
h)exercită orice alte atribuţii prevăzute de legi, regulamente şi ordine sau stabilite din dispoziţia procurorului-şef ierarhic superior şi grefierului-şef direcţie/secţie/serviciu, după caz, în condiţiile legii, ori de fişa postului.
Art. 91
Specialiştii IT din structura centrală a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism au următoarele atribuţii:
a)instalează, configurează, administrează şi monitorizează echipamentele şi serviciile informatice şi de comunicaţii din cadrul structurii centrale, precum şi din cadrul celor patru birouri teritoriale direct subordonate;
b)asigură accesul personalului la serviciile informatice pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice acestora, cu respectarea principiului necesităţii de a cunoaşte;
c)monitorizează desfăşurarea activităţilor în cadrul contractelor de service şi întreţinere preventivă pentru echipamentele informatice;
d)participă la analiza şi sinteza nevoilor de informatizare ale personalului şi propune soluţii de implementare;
e)proiectează, realizează şi administrează aplicaţii informatice precum şi bazele de date aferente;
f)instalează şi configurează pachetele software achiziţionate (licenţe);
g)participă la implementarea şi supravegherea aplicării Politicii de securitate IT&C a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism în vederea asigurării confidenţialităţii, integrităţii şi disponibilităţii informaţiilor vehiculate prin intermediul sistemelor informatice;
h)acordă sprijin tehnic pentru acreditarea, întreţinerea, monitorizarea sistemelor informatice şi reţelelor declarate clasificate;
i)realizează arhivarea datelor centralizate şi restaurarea lor în caz de incident;
j)participă la toate fazele proiectelor privind achiziţionarea, implementarea şi administrarea sistemelor informatice şi de comunicaţii, precum şi a serviciilor aferente acestora;
k)instruiesc, asigură asistenţă tehnică şi suport pentru personalul din cadrul structurii centrale, precum şi din cadrul celor patru birouri teritoriale direct subordonate, în utilizarea echipamentelor şi serviciilor informatice;
l)asigură sprijin tehnic pentru organizarea videoconferinţelor;
m)administrează site-ul direcţiei şi celelalte servicii expuse public la internet;
n)participă la programele şi proiectele de pregătire profesională organizate în cadrul şi pentru personalul direcţiei;
o)gestionează sistemul de control-acces, cartelele, sistemul de supraveghere video şi asigură conservarea de probe la apariţia unor incidente, furnizând, după caz, informaţiile solicitate de conducere;
p)exercită orice alte atribuţii de natură informatică şi de comunicaţii prevăzute de legi, regulamente şi ordine stabilite din dispoziţia procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, în condiţiile legii, ori de fişa postului.
Art. 92
(1)Agenţii procedurali din structura centrală a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism au următoarele atribuţii:
a)asigură expediţia corespondenţei către destinatar, conform datelor înscrise pe plic;
b)înregistrează corespondenţa în borderoul-tip, în vederea expedierii, şi iau măsuri de trimitere prin poştă a scrisorilor recomandate şi a celor simple, potrivit legii;
c)îndeplinesc activitatea de curierat, predând lucrările pe baza condicii de corespondenţă;
d)păstrează secretul profesional şi confidenţialitatea lucrărilor;
e)exercită orice alte atribuţii prevăzute de legi, regulamente şi ordine sau stabilite din dispoziţia conducerii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, în condiţiile legii, ori de fişa postului.
(2)Şoferii îndeplinesc următoarele atribuţii:
a)întreţin în condiţii optime de funcţionare şi curăţenie autoturismele din dotare;
b)respectă şi aplică întocmai dispoziţiile legale privind regulile de circulaţie pe drumurile publice;
c)execută dispoziţiile date de grefierul-şef cabinet;
d)exercită orice alte atribuţii prevăzute de legi, regulamente şi ordine sau stabilite din dispoziţia procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, în condiţiile legii, ori de fişa postului.