Art. 27. - Titularii de autorizaţie/proprietari de instalaţii au următoarele atribuţii: - Regulament din 2023 privind gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de cutremur
M.Of. 1038 bis
În vigoare Versiune de la: 15 Noiembrie 2023
Art. 27
(1)Titularii de autorizaţie/proprietari de instalaţii au următoarele atribuţii:
a)să deţină resursele financiare şi/sau aranjamentele financiare care să acopere eventualele pagube materiale;
b)să evalueze amploarea reală sau potenţială a avarierii bunurilor;
c)să ia măsurile necesare pentru a reduce consecinţele acestora;
d)să comunice rezultatele evaluării autorităţilor publice competente;
e)să întreprindă măsurile necesare pentru asigurarea asistenţei autorităţilor publice şi organizaţiilor de răspuns la urgenţă privind pregătirea şi răspunsul la situaţia de urgenţă, inclusiv informarea populaţiei în zonele de intervenţie în caz de situaţii de urgenţă şi să furnizeze recomandări scrise pentru comportamentul în caz de situaţie de urgenţă;
f)să asigure pregătirea continuă a personalului propriu, testarea şi exersarea modalităţilor de răspuns pentru situaţiile de urgenţă;
g)să elaboreze şi să pună în aplicare planul de continuitate a activităţii în cazul producerii unui cutremur.
(2)Operatorii economici şi autorităţile publice au obligaţia de a întocmi planuri de continuitate a activităţii, sens în care au atribuţii privind:
a)dezvoltarea şi implementarea sistemului de management pentru dezvoltarea şi menţinerea continuităţii activităţii;
b)identificarea şi prioritizarea proceselor critice pentru organizaţie;
c)analiza riscurilor şi planul de tratare a riscurilor, prin identificarea ameninţărilor şi vulnerabilităţilor şi analiza acestora care ar putea avea efecte adverse asupra activităţii, stabilirea măsurilor pentru a diminua riscurile identificate;
d)stabilirea necesarului minim/de bază (logistic/resurse umane/financiare) pentru asigurarea fluxului informaţional-decizional, stabilirea măsurilor de protecţie fizică a personalului;
d1)d) încheierea unei poliţe de asigurare adecvate;
e)securitatea datelor şi strategia de back-up;
f)analiză de impact pentru a evalua riscurile identificate şi impactul în relaţie cu activităţile critice ale activităţii şi identificarea unor cerinţe de bază pentru recuperare.
g)planul de răspuns în cazul incidentelor critice şi reducerea impactului acestor incidente cu privire la operaţiunile identificate anterior;
h)organizarea de cursuri de instruire a personalului.
(3)Titularii de autorizaţie/proprietarii de instalaţii au răspunderea pentru întocmirea planurilor de apărare proprii şi aplicarea acţiunilor şi măsurilor prevăzute.
(4)Planul de continuitate a activităţii are rolul de a îndruma organizaţiile în vederea răspunsului, recuperării, reluării şi restabilirii unui nivel predefinit al operaţiunilor, ca urmare a întreruperii neaşteptate a funcţiilor/operaţiilor critice, manuale sau automate. Structura-cadru a planului este prevăzută în Anexa nr. 5 la prezentul regulament.