Art. 21. - Centrele judeţene/al Municipiului Bucureşti de coordonare şi conducere a intervenţiei îndeplinesc următoarele atribuţii principale, conform prevederilor de la art. 13 din H.G. nr. 574/2022 , printre care: - Regulament din 2023 privind gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de cutremur
M.Of. 1038 bis
În vigoare Versiune de la: 15 Noiembrie 2023
Art. 21
(1)Centrele judeţene/al Municipiului Bucureşti de coordonare şi conducere a intervenţiei (CJCCI/CMBCCI) funcţionează în subordinea comandantului acţiunii la nivel judeţean/al Municipiului Bucureşti, după caz, şi sub coordonarea operaţională a CNCCI, în situaţia activării acestuia.
(2)Centrele judeţene/al Municipiului Bucureşti de coordonare şi conducere a intervenţiei asigură analiza, evaluarea situaţiei şi coordonarea acţiunilor de intervenţie şi asigură suportul decizional al comitetelor judeţene, respectiv al Municipiului Bucureşti.
(3)Au în componenţă personal din cadrul inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă, precum şi experţi şi specialişti din cadrul instituţiilor şi operatorilor economici de interes local care asigură funcţii de sprijin.
(4)Centrele judeţene/al Municipiului Bucureşti de coordonare şi conducere a intervenţiei îndeplinesc următoarele atribuţii principale, conform prevederilor de la art. 13 din H.G. nr. 574/2022, printre care:
a)coordonează integrat activităţile de intervenţie operativă în zonele afectate;
b)coordonează activitatea centrelor operative de la nivelul judeţului/al Municipiului Bucureşti, precum şi a celorlalte centre operative de la nivel local;
c)coordonează punerea în aplicare a planurilor de cooperare, de intervenţie şi de evacuare de la nivelul localităţilor sau al sectoarelor Municipiului Bucureşti;
d)asigură suportul decizional al comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţă/al Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă în vederea adoptării măsurilor necesare restabilirii stării provizorii de normalitate, declarării, prelungirii sau încetării stării de alertă la nivelul uneia sau mai multor localităţi din judeţ ori la nivelul întregului judeţ, în baza concluziilor rezultate din analizele operative efectuate;
e)propune prefectului constituirea bazelor de operaţii cu personal şi resurse materiale din cadrul autorităţilor administraţiei publice locale şi structurilor cu atribuţii în gestionarea situaţiilor de urgenţă;
f)propune prefectului permanentizarea activităţii unor centre operative cu activitate temporară, în funcţie de tipul de risc produs şi efectele manifestate;
g)întocmeşte analize operative şi propune comitetului judeţean/al Municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă să solicite Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă alocarea de produse, bunuri materiale şi resurse financiare necesare sprijinirii autorităţilor administraţiei publice locale şi populaţiei afectate;
h)coordonează acţiunile care vizează asigurarea sprijinului logistic şi tehnic de specialitate pentru echipele internaţionale desemnate să intervină, la nevoie, pe teritoriul judeţului/al Municipiului Bucureşti;
i)asigură centralizarea, prelucrarea, analiza datelor şi informaţiilor, elaborarea de prognoze privind evoluţia situaţiei, precum şi de raportări sau documente operative necesare asigurării suportului decizional şi informării comitetului judeţean/al Municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă, CNCCI şi a comandantului acţiunii/intervenţiei;
j)centralizează la nivel judeţean/Municipiul Bucureşti solicitările privind necesarul de resurse pentru îndeplinirea funcţiilor de sprijin şi coordonează planificarea resurselor umane, materiale şi financiare necesare gestionării situaţiilor de urgenţă;
k)asigură coordonarea activităţii de colectare, transport şi distribuire a ajutoarelor umanitare de urgenţă;
l)asigură sprijin tehnic şi operaţional forţelor internaţionale care execută misiuni pe teritoriul unităţilor administrativ-teritoriale din cadrul judeţului.