Art. 16. - Principalele atribuţii ale serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă constau în: - Regulament din 2023 privind gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de cutremur
M.Of. 1038 bis
În vigoare Versiune de la: 15 Noiembrie 2023
Art. 16
(1)Serviciile voluntare şi serviciile private pentru situaţii de urgenţă sunt structuri specializate, altele decât cele aparţinând serviciilor de urgenţă profesioniste, organizate cu personal angajat şi/sau voluntar, în scopul apărării vieţii, avutului public şi/sau privat în situaţii de urgenţă, modul de organizare şi funcţionare al acestora fiind prevăzut în OMAI nr. 75/2019.
(2)Serviciile voluntare se constituie potrivit legii, în comune, oraşe şi municipii, în subordinea consiliilor locale, iar serviciile private la operatori economici şi instituţii.
(3)Principalele atribuţii ale serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă constau în:
a)desfăşurarea activităţii de prevenire, informare şi instruire a populaţiei privind cunoaşterea riscului;
b)realizează recunoaşterea vizuală rapidă a pagubelor şi asigură raportarea către consiliile locale;
c)efectuează acţiuni de intervenţie pentru căutare-salvare, evacuare a persoanelor, distribuire ajutoare umanitare sau ajutoare de primă necesitate către populaţia afectată;
d)colaborează cu toate structurile locale, zonale sau naţionale din domeniul situaţiilor de urgenţă pentru asigurarea unui nivel de operativitate crescut şi desfăşurarea unor intervenţii operative şi eficiente.
(4)Şeful Serviciului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă are următoarele atribuţii principale:
a)întocmeşte documentele de organizare şi funcţionare a activităţii serviciului voluntar;
b)planifică şi conduce activitatea de pregătire a personalului serviciului voluntar;
c)organizează activitatea de prevenire;
d)verifică întreţinerea materialelor şi mijloacelor din dotare;
e)conduce acţiunile de intervenţie în limita competenţelor stabilite;
f)întocmeşte rapoartele de intervenţie.