Art. 12. - Comitetele judeţene/al Municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă au următoarele responsabilităţi principale în cazul situaţiilor de urgenţă generate de cutremure: - Regulament din 2023 privind gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de cutremur

M.Of. 1038 bis

În vigoare
Versiune de la: 15 Noiembrie 2023
Art. 12
(1)Comitetele judeţene pentru situaţii de urgenţă, inclusiv Comitetul Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă, se constituie la nivelul judeţelor/al Municipiului Bucureşti, sub conducerea prefectului, în calitate de preşedinte.
(2)Din comitetul judeţean/al Municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă fac parte preşedintele consiliului judeţean, şefi de servicii deconcentrate, descentralizate şi de gospodărie comunală şi alţi manageri ai unor instituţii şi societăţi comerciale de interes judeţean care îndeplinesc funcţii de sprijin în gestionarea situaţiilor de urgenţă, precum şi manageri ai agenţilor economici care, prin specificul activităţii, constituie factori de risc potenţial generatori de situaţii de urgenţă.
(3)Comitetele judeţene pentru situaţii de urgenţă, inclusiv Comitetul Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă, îndeplinesc atribuţiile prevăzute la art. 22 şi art. 23 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
(4)Secretariatul Tehnic Permanent al Comitetului Judeţean/al Municipiului Bucureşti este asigurat de Centrul operaţional din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă;
(5)Comitetele judeţene/al Municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă au următoarele responsabilităţi principale în cazul situaţiilor de urgenţă generate de cutremure:
a)informează Comitetul Naţional, prin Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, privind situaţii de urgenţă;
b)informează Comitetul Naţional şi consiliul judeţean asupra activităţii desfăşurate;
c)evaluează situaţiile de urgenţă produse în unităţile administrativ-teritoriale prin grupul de suport tehnic, stabilesc măsuri şi acţiuni specifice pentru gestionarea acestora şi monitorizează îndeplinirea acestora;
d)au obligaţia constituirii grupului de suport tehnic pentru cutremure în zonele în care valorile acceleraţiei terenului pentru proiectare, ag > / = 0,15 g;
e)asigură şi verifică periodic funcţionarea fluxului informaţional-decizional privind înştiinţarea, notificarea, transmiterea datelor, informaţiilor, precum şi a prelucrării şi stocării acestora, transmiterii deciziilor de către factorii cu atribuţii şi responsabilităţi în domeniu către cei interesaţi;
f)asigură coordonarea tehnică, prin intermediul grupurilor de suport tehnic, a acţiunilor de intervenţie operativă;
g)asigură, prin Inspectoratul Judeţean în Construcţii, respectarea prevederilor Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, republicată, cu modificările ulterioare;
h)participă la exerciţii de simulare a intervenţiilor în caz de cutremur în unităţile administrativ-teritoriale;
i)coordonează acţiunile de pregătire a populaţiei în aria de autoritate şi a angajaţilor privind prevenirea, protecţia şi intervenţia în situaţii de urgenţă;
j)analizează şi avizează planurile judeţene pentru asigurarea resurselor umane, materiale şi financiare necesare gestionării situaţiilor de urgenţă;
k)analizează şi centralizează pagubele constatate în urma verificărilor în teren de către comisia de constatare şi evaluare a pagubelor şi decide asupra măsurilor de refacere/reabilitare care se impun.