Art. 56. - Regulament din 2023 de recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară

M.Of. 125 bis

În vigoare
Versiune de la: 18 Noiembrie 2025
Art. 56
(1)Oficiile/birourile teritoriale eliberează copii certificate ale documentelor emise de către acestea şi copii ce poartă menţiunea "conform cu exemplarul din arhivă"/"conform cu exemplarul din sistemul informatic integrat" ale înscrisurilor deţinute în format analogic/electronic, cu respectarea dispoziţiilor art. 883 alin. (1) teza II Cod civil şi cele ale Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE. Copiile eliberate cuprind numărul şi data înregistrării cererii, semnătura şi parafa referentului.
(2)Orice persoană, fără a justifica un interes, poate solicita informaţii din sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, conform dispoziţiilor art. 883 alin. (1) teza I din Codul civil. Consultarea situaţiei cadastral-juridice a unui imobil înregistrat în baza de date se poate face de către orice persoana utilizând datele de identificare ale imobilului.
(3)Orice persoană interesată care justifică un interes în raport cu înscrierile efectuate în cartea funciară, poate consulta mapa cu înscrisuri, cu respectarea dispoziţiilor legale precizate la alin. (1).
(4)Cererile având ca obiect eliberarea copiei certificate a cărţii funciare, a hărţilor şi planurilor, primite prin fax, e-mail, online sau prin orice altă modalitate de comunicare care asigură confirmarea de primire, se soluţionează şi copia certificată se eliberează fără a fi condiţionată de primirea cererilor în original, cu condiţia ca plata tarifelor aferente să fie efectuată.