Art. 50. - Regulament din 2023 de recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară

M.Of. 125 bis

În vigoare
Versiune de la: 18 Noiembrie 2025
Art. 50
(1)Cererea de reexaminare se formulează de persoanele şi în condiţiile prevăzute de art. 31 alin. (2) din Legea nr. 7/1996.
(2)Cererea de reexaminare va fi motivată.
(3)Cererea de reexaminare se soluţionează, prin încheiere, în termenul legal potrivit art. 31 alin. (2) din Legea nr. 7/1996. Reexaminarea părţii tehnice a documentaţiei este în sarcina inginerului şef şi se soluţionează printr-un referat care stă la baza emiterii încheierii prin care se soluţionează cererea de reexaminare.
(4)Soluţionarea cererii de reexaminare se face cu aplicarea dispoziţiilor referitoare la procedura de soluţionare a unei cereri de înscriere, în baza actelor anexate cererii iniţiale. Pentru soluţionarea cererii de reexaminare, registratorul şef are posibilitatea de a solicita înscrisuri noi.
(5)În situaţia în care încheierea de carte funciară împotriva căreia s-a formulat cerere de reexaminare a fost soluţionată de un registrator care a fost numit ulterior în funcţia de registrator-şef, reexaminarea se soluţionează de un alt registrator din cadrul oficiului teritorial, în baza unui mandat special acordat în acest sens. Se procedează similar în cazul în care atribuţiile registratorului-şef sunt aduse la îndeplinire, pe o perioadă determinată, de către un registrator de carte funciară care a emis încheierea atacată cu reexaminare.
(6)În situaţia în care încheierea împotriva căreia s-a formulat cerere de reexaminare este urmarea unei cereri de recepţie şi înscriere procedura stabilită la alin. (5) se aplică în mod similar şi inginerului şef.
(7)Reexaminările care privesc încheieri ale căror dosare se regăsesc în format analog, în arhiva biroului teritorial, se soluţionează în baza copiei certificate a tuturor actelor şi a documentaţiilor care au stat la baza soluţionării, precum şi a dovezii efectuării comunicării încheierii atacate. Acestea se înaintează inginerului şef sau registratorului şef, după caz, în termen de cel mult 2 zile lucrătoare de la data înregistrării reexaminării.
(8)Demersurile şi obligaţia respectării termenului stipulat la alin. (7) revin, potrivit competenţelor specifice, referentului de la registratură şi referentului arhivar.
(9)Reexaminările care privesc încheieri de soluţionare a cererilor în format electronic sau a celor depuse în condiţiile art. 281 alin. (2) din Legea nr. 7/1996, se soluţionează de inginerul şef şi/sau registratorul şef în baza actelor anexate cererii iniţiale încărcate în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară.