Art. 34. - Cererea şi înscrisurile privind efectuarea înscrierilor în evidenţele de cadastru şi carte funciară se înregistrează în registrul general de intrare: - Regulament din 2023 de recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară
M.Of. 125 bis
În vigoare Versiune de la: 18 Noiembrie 2025
Art. 34
(1)Cererea şi înscrisurile privind efectuarea înscrierilor în evidenţele de cadastru şi carte funciară se înregistrează în registrul general de intrare:
- on-line, de persoanele abilitate, fiind însoţite de înscrisuri în format electronic sau de redarea pe suport informatic a înscrisurilor emise în formă materială, semnate de deponent cu semnătura electronică calificată,
- prin registratura biroului teritorial în circumscripţia căruia se află imobilul.
(2)Cererile de recepţie şi/sau înscriere înregistrate on-line în sistemul informatic integrat de cadastru şi carte funciară de persoanele abilitate, întemeiate pe înscrisuri pe suport informatic se soluţionează în condiţiile art. 281 din Legea nr. 7/1996.
(3)Cererile de înscriere primite prin e-mail, însoţite de înscrisuri în format electronic cu semnătură electronică calificată a emitentului, se resping dacă nu au semnătura electronica calificată a persoanei care solicită înscrierea.
(4)Cererile de înscriere primite prin fax sau prin e-mail care sunt însoţite de înscrisuri rezultate din redarea pe suport informatic a unor înscrisuri în forma materială (.PDF) se înregistrează în registrul general de intrare. Dosarul original al acestor cereri se transmite prin serviciile de curierat sau ale Poştei Române, cu confirmare de primire, sau se depune la registratură. Termenul de soluţionare se calculează de la data la care au fost primite înscrisurile originale sau copiile legalizate ale acestora. În situaţia în care înscrisurile originale sau copiile legalizate ale acestora nu sunt depuse în termen de 10 zile de la data înregistrării cererii, aceasta se respinge.
(5)Nu se poate renunţa la cererea privind efectuarea unei operaţiuni de cadastru şi/sau publicitate imobiliară, înregistrată în RGI. Tariful aferent serviciului solicitat nu se restituie după înregistrarea cererii, cu excepţia situaţiei în care a fost calculat greşit şi s-a urmat procedura prevăzută de ordinul directorului general de stabilire a tarifelor de cadastru şi publicitate imobiliară.
(6)Cererile de altă natură decât cererile de recepţie şi/sau înscriere pentru care legea sau regulamentul nu stabilesc înregistrarea în RGI, sosite prin e-mail, prin poştă sau prin curier, se înregistrează în registrul de corespondenţă, în aceeaşi zi, cu menţionarea datei primirii, după care se predau spre soluţionare.
(7)Înregistrarea în registrul general de intrare a cererilor având ca obiect serviciile de cadastru şi/sau publicitate imobiliară prestate de unităţile subordonate Agenţiei Naţionale se efectuează pentru toate categoriile de solicitanţi în zilele de luni-joi, între orele 8,30-14,00, iar în zilele de vineri, între orele 8,30-13,00. Acelaşi program se aplică şi pentru înregistrarea online a cererilor.
(8)Eliberarea la ghişeu a lucrărilor de cadastru şi publicitate imobiliară se efectuează pentru toate categoriile de solicitanţi, în zilele de luni-joi, în intervalul orar 11,00-16,00, iar în zilele de vineri, în intervalul orar 9,30-13,30 iar comunicarea documentelor se face online, oricând, prin vizualizarea sau descărcarea lor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară.
(9)Programul stabilit la alineatele (7) şi (8) este unic la nivel naţional.
(10)Cererea de înscriere poate fi depusă de titularul dreptului sau de persoana interesată în efectuarea înscrierii, personal sau prin mandatar general sau special care îşi dovedeşte calitatea prin procură autentică sau împuternicire a reprezentantului persoanei juridice, de avocatul împuternicit, de notarul public, personal sau prin delegat notarial, de executorul judecătoresc, de administratorul/lichidatorul judiciar
(11)Cererea de recepţie/recepţie şi înscriere poate fi depusă de persoana autorizată de ANCPI să realizeze lucrări de cadastru, geodezie, cartografie, împuternicită prin contract/angajament de către proprietar/coproprietar/persoană interesată potrivit legii precum şi de oricare dintre succesibilii defunctului menţionaţi în anexa nr. 24 la Ordinul ministrului finanţelor publice şi al ministrului administraţiei şi internelor nr. 2.052 bis/1.528/2006 privind aprobarea unor formulare tipizate pentru stabilirea, constatarea, controlul, încasarea şi urmărirea impozitelor şi taxelor locale, precum şi a altor venituri ale bugetelor locale sau de către moştenitorii menţionaţi în certificatul de calitate de moştenitor.
(12)Cererea de înscriere poate fi depusă şi înregistrată în registrul general de intrare ţinut în format electronic şi de persoana autorizată de ANCPI să realizeze lucrări de cadastru, geodezie, cartografie cu respectarea dispoziţiilor alin. (10).