Art. 33. - Cererea de recepţie şi/sau înscriere cuprinde următoarele elemente: - Regulament din 2023 de recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară
M.Of. 125 bis
În vigoare Versiune de la: 18 Noiembrie 2025
Art. 33
(1)Competenţa soluţionării cererii de recepţie şi/sau înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară revine biroului de cadastru şi publicitate imobiliară, în raza căruia se află imobilul.
(2)Cererea de recepţie şi/sau înscriere cuprinde următoarele elemente:
a)numele, prenumele sau denumirea, domiciliul/sediul solicitantului;
b)codul numeric personal sau, după caz, numărul de identificare fiscală, dacă este atribuit, codul de înregistrare fiscală ori codul unic de înregistrare;
c)felul şi obiectul înscrierii, iar în cazul rectificărilor, modificărilor, reconstituirilor, actualizărilor, completărilor, îndreptărilor erorilor materiale cu indicarea elementelor ce fac obiectul acestor cereri;
d)indicarea actului sau a faptului juridic ce constituie temei al cererii;
e)unitatea administrativ teritorială (comuna/oraşul/municipiul) în care este situat imobilul;
f)numărul cadastral/topografic al imobilului şi numărul de carte funciară, pentru imobilele înscrise în evidenţele de cadastru şi carte funciară. În cazul imobilelor neînscrise în cartea funciară se vor menţiona elementele de identificare ale acestuia, cum ar fi strada,numărul, blocul, scara, etajul, apartamentul, tarlaua, parcela, sola, unitatea amenajistică, unitatea de producţie, după caz;
g)valoarea tarifului;
h)opţiunea modalităţii de comunicare;
i)indicarea persoanei (solicitant sau deponent) care păstrează originalul sau copia legalizată a înscrisurilor certificate în condiţiile alin. (2) al art. 281 din Legea nr. 7/1996; menţiunea nu este obligatorie pentru actele autentice instrumentate de biroul notarial deponent care au termen de păstrare permanent;
j)data şi semnătura.
(3)Cererea de recepţie şi/sau înscriere şi cererea pentru eliberarea extraselor de carte funciară se formulează pentru fiecare imobil în parte.
(4)Prin excepţie de la prevederile alin. (3) se formulează o singură cerere pentru:
a)intabularea/radierea dreptului de servitute, caz în care cererea va cuprinde identificarea imobilelor ce constituie fonduri dominante şi a celor care constituie fonduri aservite.
b)notarea/radierea dreptului de trecere
c)eliberarea extraselor de informare necesare procedurii de expropriere
d)înscrierile solicitate cu privire la o unitate individuală dintr-un condominiu şi a cotelor părţi ce revin acesteia din terenul parte de uz comun. Cererea va cuprinde identificarea atât a cărţii funciare a unităţii individuale cât şi a cărţii funciare a terenului.
e)documentaţia cadastrală de primă înregistrare/îndreptare eroare materială/rectificare sau modificare a înscrierilor din cărţile funciare deschise ca urmare a finalizării lucrărilor de înregistrare sistematică, ce conţine mai multe imobile relaţionate.
(5)În cazul solicitărilor de înscriere succesivă a unor drepturi, acte, fapte sau raporturi juridice asupra aceluiaşi imobil, se va depune o singură cerere de înscriere, care se va înregistra sub un singur număr.
(6)Cererii de înscriere, depusă în format analogic, i se ataşează înscrisul care constată actul sau faptul ce constituie temei al înscrierii, în original sau în copie legalizată, precum şi dovada plăţii tarifului aferent serviciului solicitat, cu excepţia scutirilor prevăzute de lege. În situaţia în care actul juridic are ca obiect mai multe imobile situate în circumscripţia aceluiaşi birou teritorial, se depune o cerere de înscriere pentru fiecare imobil. Înscrisul original sau copia legalizată a acestuia se va ataşa la prima cerere de înscriere, iar la celelalte cereri de înscriere se va menţiona numărul de înregistrare al cererii la care a fost ataşat originalul sau copia legalizată a actului juridic pe care se întemeiază înscrierea. Cererile de înscriere întemeiate pe acte juridice care au ca obiect mai multe imobile situate în circumscripţia aceluiaşi birou teritorial, indiferent de modalitatea de depunere, sunt înregistrate în Registrul General de Intrare ca cereri legate, urmând a fi repartizate aceloraşi persoane responsabile.
(7)Înscrisul prin care se instituie măsuri asiguratorii, care are ca obiect mai multe imobile situate în circumscripţia unor oficii teritoriale diferite sau care nu identifică imobilele şi care este transmis prin intermediul ANCPI se arhivează de oficiul teritorial menţionat în adresa de înaintare. Celelalte oficii teritoriale soluţionează cererile în baza copiei înscrisului transmisă de ANCPI.
(8)Cererea de recepţie şi/sau înscriere, odată înregistrată, nu mai poate fi modificată sau completată cu noi capete de cerere, cu excepţia înscrierilor care pot fi efectuate din oficiu şi a celor solicitate de biroul teritorial prin referatul de completare.
(9)Cererea respinsă poate fi redepusă în limita cererii iniţiale şi fără a putea fi completată cu noi capete de cerere, o singură dată, în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data comunicării respingerii cererii, fără plata unui tarif suplimentar pentru redepunere. Ulterior împlinirii acestui termen, redepunerea cererii se tarifează. Documentaţia anexată cererii de redepunere trebuie să conţină documentele a căror lipsă a justificat soluţia de respingere a cererii. Noua cerere primeşte un număr de înregistrare şi se formează un nou dosar.
(10)Cererea respinsă nu poate fi redepusă după formularea cererii de reexaminare.
(11)Dosarul cererii poate fi completat o singură dată, numai în baza referatului de completare emis de biroul teritorial, atunci când nu i-au fost anexate toate înscrisurile necesare soluţionării sau atunci când este posibilă refacerea dosarului cererii sau a unei părţi din acesta.
(12)În cazul cererii înregistrate în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară se va putea solicita completarea dosarului din punct de vedere tehnic şi/sau din punct de vedere juridic, după caz, fiind emis un singur referat de completare care va cuprinde solicitările inspectorului de specialitate şi/sau pe cele ale registratorului de carte funciară.
(13)Termenul acordat prin referatul de completare este de 10 zile lucrătoare şi începe să curgă de la comunicarea acestuia. Comunicarea referatului de completare se face prin orice mijloc de comunicare, inclusiv în format electronic prin punerea la dispoziţie în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară în conturile utilizatorilor sau pe site-ul Agenţiei Naţionale www.ancpi.ro. Termenul de soluţionare a cererii se va prelungi cu numărul de zile care au fost necesare deponentului pentru depunerea completărilor.