Art. 106. - Regulament din 2023 de recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară

M.Of. 125 bis

În vigoare
Versiune de la: 18 Noiembrie 2025
Art. 106
Atribuţiile comisiei constituite pentru îndreptarea erorilor săvârşite cu ocazia recepţiilor cadastrale şi înscrierilor în cartea funciară sunt următoarele:
a)analizează cererile persoanelor interesate şi hotărăşte oportunitatea verificării la teren;
b)pregăteşte şi analizează informaţiile disponibile, în cazul validării de la lit. a);
c)convoacă persoanele implicate, dacă este cazul;
d)realizează verificarea la teren prin efectuarea de măsurători;
e)întocmeşte procesul-verbal, care va fi semnat de persoanele prezente la verificare şi va conţine inclusiv fotografii la teren;
f)prelucrează datele rezultate în urma măsurătorilor;
g)prezintă o soluţie de actualizare a informaţiilor tehnice ale imobilelor şi stabileşte posibilitatea rectificării erorilor săvârşite cu ocazia recepţiilor cadastrale şi înscrierilor în cartea funciară;
h)după caz, pe baza soluţiei de la lit. g), întocmeşte referatul pentru îndreptarea erorilor săvârşite cu ocazia recepţiilor cadastrale şi înscrierilor în cartea funciară;
i)actualizează sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, în aplicarea art. 31 alin. (4) din regulament;
j)introduce în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară imobilele provenite din conversii, care nu pot fi integrate fără efectuarea de măsurători la teren;
k)întocmeşte documentaţia de repoziţionare conform art. 107 alin. (2) din prezentul regulament, care va conţine şi procesul-verbal întocmit în urma verificării la teren.