Art. 102. - Documentaţia cadastrală de actualizare a categoriei de folosinţă/destinaţiei conţine: - Regulament din 2023 de recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară
M.Of. 125 bis
În vigoare Versiune de la: 18 Noiembrie 2025
Art. 102
(1)Actualizarea datelor referitoare la categoria de folosinţă/destinaţia terenului, pentru o parte din imobil, se realizează în baza unei documentaţii de actualizare informaţii tehnice.
(2)Documentaţia cadastrală de actualizare a categoriei de folosinţă/destinaţiei conţine:
a)dovada achitării tarifului;
b)cererea de recepţie şi înscriere;
c)declaraţia pe proprie răspundere cu privire la identificarea imobilului măsurat;
d)copiile actelor de identitate, în cazul proprietarilor persoane fizice/adeverinţă emisă de către serviciul public comunitar de evidenţa populaţiei din care să rezulte datele de identificare sau certificatul constatator, în cazul persoanelor juridice;
e)actul administrativ specific (ex.: adeverinţa emisă de primărie, autorizaţia de construire), emis în condiţiile legii din care să reiasă categoria de folosinţă/destinaţia;
f)memoriul tehnic.
g)copia planului care a stat la baza alocării numărului cadastral a imobilului pentru care se solicită actualizarea, în situaţia în care imobilul este înscris în sistemul informatic de cadastru şi carte funciară fără geometrie;
h)planul de amplasament şi delimitare a imobilului pe care se reprezintă suprafaţa de teren cu categoria/destinaţia actuală;
(3)Prin excepţie de la alin. (1) şi (2), actualizarea categoriei de folosinţă/destinaţiei pentru întregul imobil care a fost înregistrat în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară se poate efectua, la cererea proprietarului sau a notarului public instrumentator al unui act juridic supus unei formalităţi de publicitate imobiliară, fără documentaţie cadastrală, în baza actului administrativ specific, emis în condiţiile legale. Cererea se soluţionează pe flux integrat, iar inspectorul actualizează datele în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară.
(4)Actualizarea datelor referitoare la destinaţia construcţiei, se realizează în baza unei documentaţii de actualizare informaţii tehnice, având la bază actul administrativ specific, respectiv certificat de atestare a edificării construcţiei, adeverinţă emise de primărie, autorizaţia de construire sau autorizaţie de funcţionare emise de autoritatea locală.