Capitolul xii - Serviciul resurse umane, documentare, arhivă şi relaţii cu publicul - Regulament din 2023 al Institutului Naţional al Magistraturii

M.Of. 499

În vigoare
Versiune de la: 21 Iunie 2024
CAPITOLUL XII:Serviciul resurse umane, documentare, arhivă şi relaţii cu publicul
Art. 73
Serviciul resurse umane, documentare, arhivă şi relaţii cu publicul are următoarele atribuţii:
a)organizează şi realizează gestiunea resurselor umane;
b)întocmeşte documentaţia necesară avizării funcţiilor publice;
c)ţine evidenţa funcţiilor publice şi a funcţionarilor publici;
d)completează registrul de evidenţă a salariaţilor;
e)întocmeşte organigrama şi statul de funcţii, în conformitate cu structura organizatorică aprobată;
f)întocmeşte şi actualizează statul de personal;
g)organizează concursurile pentru ocuparea posturilor vacante de personal contractual şi funcţionari publici;
h)asigură organizarea concursurilor pentru promovarea în funcţie/grad profesional a funcţionarilor publici şi a personalului contractual;
i)asigură şi răspunde de respectarea dispoziţiilor legale referitoare la salarizarea personalului;
j)stabileşte salariile pentru categoriile de personal pentru care această obligaţie revine Institutului, potrivit legii;
k)întocmeşte proiectele de decizii privind activitatea de resurse umane;
l)întocmeşte documentele necesare pentru numirea/încadrarea, modificarea, încetarea raporturilor de serviciu/muncă;
m)elaborează, în vederea eliberării de către angajator, adeverinţele privind vechimea în specialitate şi în muncă;
n)întocmeşte, completează şi păstrează dosarele profesionale ale personalului Institutului;
o)urmăreşte întocmirea fişelor de evaluare a salariaţilor;
p)urmăreşte întocmirea şi păstrarea declaraţiilor de interese, declaraţiilor de avere şi a celorlalte declaraţii prevăzute de lege ale personalului din Institut;
q)elaborează, anual, planul de formare profesională a funcţionarilor publici şi a personalului contractual, în conformitate cu nevoile de formare profesională a salariaţilor, pe baza propunerilor structurilor Institutului;
r)ţine evidenţa activităţilor de formare a personalului Institutului;
s)ţine evidenţa concediilor de odihnă, a concediilor fără plată şi a altor tipuri de concedii;
ş)asigură întocmirea şi eliberarea legitimaţiilor de serviciu pentru personalul Institutului;
t)răspunde de buna desfăşurare a activităţii în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, situaţii de urgenţă şi protecţie civilă, pentru prevenirea accidentelor şi bolilor profesionale, prevenirea şi stingerea incendiilor;
ţ)răspunde de buna desfăşurare a activităţii de medicina muncii în cadrul Institutului;
u)organizează activitatea de arhivă şi întocmeşte Nomenclatorul arhivistic al Institutului;
v)gestionează fondul de carte al Institutului;
w)îndeplineşte atribuţii de relaţii cu publicul, în condiţiile legii;
x)îndeplineşte orice alte atribuţii încredinţate de conducerea Institutului.