Art. 11. - Art. 11: Difuzarea şi colecta de fonduri - Regulament din 2021 de aplicare a Statutului Societăţii Naţionale de Cruce Roşie din România

M.Of. 537

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 16 Iunie 2023
Art. 11: Difuzarea şi colecta de fonduri
(1)SNCRR poate folosi emblema pentru sprijinirea campaniilor şi a acţiunilor pe care le organizează, pentru a-şi face cunoscute activităţile, pentru a difuza cunoaşterea dreptului internaţional umanitar şi a Principiilor fundamentale ale Mişcării sau pentru a strânge fonduri, în limitele prevederilor art. 7 alin. (2)-(7) din prezentul regulament.
(2)Atunci când este afişată pe materiale tipărite, obiecte sau alte materiale promoţionale ale unor astfel de campanii, emblema trebuie să respecte prevederile art. 4 din Legea nr. 139/1995, cu modificările şi completările ulterioare, sau să fie însoţită de numele SNCRR ori de un text sau un semn promoţional.
(3)Obiectele nu trebuie să sugereze sub nicio formă protecţia acordată de dreptul internaţional umanitar sau apartenenţa la Mişcare şi nici să creeze posibilitatea unui abuz ulterior de emblemă. Obiectele trebuie să fie de dimensiuni mici sau să fie confecţionate dintr-un material rapid perisabil.
(4)Dacă SNCRR colaborează cu o societate comercială sau cu o altă organizaţie în scopul strângerii de fonduri sau pentru continuarea difuzării activităţilor sale, ea poate afişa marca, logoul sau numele acestei societăţi sau organizaţii pe articolele folosite de SNCRR, pe materialele sale promoţionale sau pe bunurile pe care le comercializează, în următoarele condiţii:
a)să nu se creeze nicio confuzie, pentru public, între activităţile societăţii comerciale sau calitatea produselor acesteia şi emblema SNCRR;
b)SNCRR trebuie să deţină controlul asupra întregii campanii, mai ales în ceea ce priveşte alegerea articolelor pe care se afişează marca, logoul sau numele societăţii comerciale şi locul, forma şi dimensiunile acestor însemne;
c)campania trebuie să fie legată de o anumită activitate şi, ca regulă generală, trebuie să fie limitată în timp şi spaţiu;
d)societatea comercială sau organizaţia respectivă nu trebuie să fie implicată în niciun fel în activităţi contrare obiectivelor şi Principiilor fundamentale ale Mişcării sau care ar putea fi percepute de public ca fiind controversate;
e)SNCRR trebuie să îşi menţină dreptul de a pune capăt contractului cu respectiva societate comercială sau organizaţie în orice moment şi cu transpunerea în practică, în termen scurt, dacă activităţile partenerului subminează respectul pentru emblemă sau prestigiul acesteia;
f)avantajul material sau financiar obţinut de SNCRR dintr-o astfel de campanie trebuie să fie substanţial, fără a afecta independenţa SNCRR;
g)contractul dintre SNCRR şi partener trebuie să fie încheiat în scris;
h)contractul-cadru trebuie să fie aprobat de Comitetul de direcţie.
(5)SNCRR poate permite societăţilor comerciale sau altor organizaţii să menţioneze în materialele lor promoţionale că au făcut o donaţie sau au contribuit în alt mod la activitatea SNCRR. Astfel de menţiuni pot fi autorizate şi pentru produsele destinate vânzării, dacă sumele obţinute din vânzarea lor sunt donate în întregime sau în parte SNCRR. Totuşi, astfel de autorizări sunt supuse respectării stricte a condiţiilor prevăzute la alin. (4) lit. a), c), d), e), f), g) şi h).
(6)SNCRR trebuie să monitorizeze cu grijă modul în care ajutorul primit este descris în materialele promoţionale sau pe produsele menţionate anterior. Acelaşi lucru este valabil pentru toate fotografiile sau alte materiale vizuale folosite în cadrul campaniei.
(7)În alte cazuri decât cele menţionate mai sus, SNCRR nu va permite folosirea emblemei pe bunuri destinate vânzării şi va autoriza folosirea acesteia pe materiale promoţionale, doar cu condiţia ca emblema să fie de dimensiuni mici şi însoţită de o explicaţie clară privind ajutorul primit de SNCRR.