Art. 70. - Regulament din 2020 de organizare şi funcţionare al Spitalului Clinic de Recuperare Medicală Băile Felix
M.Of. 91
Ieşit din vigoare Versiune de la: 28 Ianuarie 2021
Art. 70
Comisia de coordonare a implementării managementului calităţii serviciilor şi siguranţei pacienţilor este constituită în temeiul prevederilor Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate nr. 151/2017*) privind aprobarea instrumentelor de lucru utilizate în cadrul celui de al II-lea Ciclu de acreditare a spitalelor şi are următoarele atribuţii principale:
_______
*)Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate nr. 151/2017 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
a)întocmeşte punctajul aferent criteriilor de calitate şi urmăreşte lunar reactualizarea acestuia;
b)prezintă propunerile de îmbunătăţire a calităţii serviciilor medicale furnizate asiguraţilor, pentru fiecare secţie şi global pe unitate, conducerii;
c)organizează anchetele de evaluare a satisfacţiei asiguraţilor şi a personalului din unitate; la fiecare foaie de observaţie va fi ataşat un chestionar de satisfacţie;
d)elaborează materiale cu informaţii utile pacientului şi aparţinătorilor (date generale despre spital, program de vizită pentru aparţinători, medicul curant, modalitatea de contact a acestuia) ce vor fi puse la dispoziţia acestora în momentul internării pe secţie;
e)înaintează Consiliului medical propuneri privind programul de acreditare a tuturor serviciilor oferite în cadrul unităţii, pe baza procedurilor operaţionale specifice fiecărei secţii, fiecărui laborator etc. şi a standardelor de calitate;
f)asigură mecanismele de relaţionare a tuturor structurilor unităţii în vederea îmbunătăţirii continue a sistemului de management al calităţii, fiind în acest sens obligată să facă propuneri fundamentate legal;
g)face propuneri fundamentate care susţin implementarea strategiilor şi obiectivelor referitoare la managementul calităţii declarate de managerul spitalului;
h)analizează neconformităţile constatate în derularea activităţilor de către oricare dintre membrii comisiei şi propune managerului spitalului acţiunile de îmbunătăţire sau corective ce se impun;
i)susţine în permanenţă Biroul de management al calităţii serviciilor medicale în atingerea obiectivelor/activităţilor care privesc reacreditarea spitalului, monitorizare postacreditare, implementarea şi dezvoltarea continuă a conceptului de calitate;
j)asigură, prin membrii săi, difuzarea către întreg personalul spitalului a informaţiilor privind stadiul implementării sistemului de management al calităţii, precum şi a măsurilor de remediere/înlăturare a deficienţelor constatate;
k)sprijină Biroul de management al calităţii serviciilor medicale în asigurarea permanentă a fluenţei comunicării interinstituţionale, în scopul urmăririi de către Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănătate a conformităţii spitalului cu cerinţele standardelor de acreditare şi cu celelalte prevederi legale aplicabile pe toată durata de valabilitate a acreditării;
l)face propuneri privind luarea măsurilor necesare în vederea respectării principiilor şi valorilor calităţii conform misiunii asumate de către spital şi se preocupă de implementarea şi dezvoltarea culturii calităţii în spital;
m)monitorizează condiţiile de obţinere/menţinere a tuturor certificatelor de calitate specifice activităţilor de desfăşurare în toate sectoarele de activitate ale spitalului.