Art. 58. - Regulament din 2020 de organizare şi funcţionare al Spitalului Clinic de Recuperare Medicală Băile Felix
M.Of. 91
Ieşit din vigoare Versiune de la: 28 Ianuarie 2021
Art. 58
Biroul resurse umane, normare, organizare şi salarizare - RUNOS are următoarele atribuţii:
a)întocmeşte şi verifică statul de funcţii şi organigrama, conform structurii organizatorice aprobate, pentru toate categoriile de personal, precum şi documentele necesare pentru modificarea şi completarea acestora, conform dispoziţiilor legale;
b)asigură organizarea şi desfăşurarea concursurilor de ocupare a posturilor vacante şi temporar vacante, încadrarea personalului admis la concursuri, cu respectarea strictă a condiţiilor prevăzute de legislaţia în vigoare pentru fiecare funcţie;
c)organizează concursurile/examenele de angajare şi promovare a salariaţilor;
d)ţine evidenţa fişei postului în colaborare cu şefii de secţie, laboratoare, compartimente şi birouri;
e)efectuează controlul prestării muncii atât în cadrul programului de lucru, cât şi în afara acestui timp (gărzi, ore suplimentare);
f)asigură stabilirea şi acordarea drepturilor salariale în conformitate cu legislaţia în vigoare;
g)întocmeşte contractele individuale de muncă ale salariaţilor, precum şi acte adiţionale la contractele individuale de muncă;
h)întocmeşte formele privind modificările intervenite în contractele individuale de muncă ale salariaţilor (promovare, schimbarea locului de muncă, desfacerea contractului individual de muncă etc.);
i)întocmeşte şi actualizează Registrul general de evidenţă a salariaţilor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
j)întocmeşte anual sau la dispoziţia conducerii situaţia privind normarea cu personal, ţine evidenţa posturilor vacante şi temporar vacante, face propuneri de ocupare a acestora în funcţie de necesităţi şi condiţiile financiare alocate cheltuielilor de personal, verifică şi răspunde de încadrarea în normativele de personal aprobate;
k)întocmeşte documentaţia de modificare sau completare a structurii spitalului şi a organigramei;
l)ţine evidenţa fişelor de evaluare a performantelor profesionale individuale ale salariaţilor şi le pune la dispoziţia conducerii;
m)întocmeşte dosarele de pensionare conform dispoziţiilor legale în vigoare;
n)întocmeşte lunar statele de plată ale salariaţilor, centralizatorul statelor de salarii;
o)întocmeşte lunar declaraţiile privind obligaţiile de plată către bugetul de stat şi bugetul asigurărilor sociale şi asigură transmiterea acestora către organele abilitate în termenele prevăzute de lege;
p)ţine evidenţa individuală a drepturilor salariale şi de personal acordate în cursul anului salariaţilor şi eliberează la cerere adeverinţe cu veniturile realizate;
q)ţine evidenţa concediilor de orice fel, eliberează adeverinţe la solicitarea angajaţilor şi foştilor angajaţi, completează legitimaţiile de serviciu;
r)întocmeşte fişele fiscale ale salariaţilor;
s)întocmeşte şi transmite situaţiile periodice şi dările de seamă statistice solicitate de: Ministerul Sănătăţii, Direcţia de Sănătate Publică Bihor, Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Bihor, direcţia judeţeană de statistică, direcţia finanţelor publice, casa de pensii, Inspectoratul Teritorial de Muncă Bihor;
t)întocmeşte anual planul de perfecţionare profesională a salariaţilor;
u)participă la fundamentarea bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului, furnizând date de specialitate în acest sens;
v)elaborează şi supune spre aprobare proceduri de lucru în domeniul specific de activitate.