Secţiunea 2 - Comisia Electorală Centrală - Regulament din 2019 electoral de organizare şi desfăşurare a alegerilor
M.Of. 986
Ieşit din vigoare Versiune de la: 9 Decembrie 2019
SECŢIUNEA 2:Comisia Electorală Centrală
Art. 20
(1)Comisia Electorală Centrală este formată din 7 membri propuşi de către Biroul executiv al Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România şi aprobaţi în mod individual de către Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România.
(2)Concomitent cu numirea membrilor Comisiei Electorale Centrale, se numesc de către Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România şi 5 membri supleanţi.
Art. 21
(1)Comisia Electorală Centrală funcţionează la sediul Colegiului Medicilor din România.
(2)Biroul executiv al Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România pune la dispoziţia Comisiei Electorale Centrale, pe toată durata funcţionării sale, un spaţiu corespunzător desfăşurării activităţilor, asigurând totodată condiţiile materiale şi logistice, inclusiv de ordin financiar, necesare funcţionării comisiei.
Art. 22
Prin grija Biroului executiv al Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România, Comisia Electorală Centrală are la dispoziţia sa un secretariat tehnic, condus de către secretarul comisiei, care asigură suportul administrativ şi juridic pe toată perioada funcţionării comisiei.
Art. 23
(1)La prima şedinţă, Comisia Electorală Centrală alege dintre membrii săi un preşedinte şi un secretar.
(2)Preşedintele conduce şedinţele Comisiei Electorale Centrale şi este singurul abilitat să facă publice datele şi informaţiile decurgând din activitatea comisiilor electorale.
Art. 24
(1)Deciziile Comisiei Electorale Centrale se iau cu majoritate de voturi, în prezenţa a minimum 5 dintre membrii săi. Prezenţa preşedintelui sau a secretarului este obligatorie.
(2)În cazul egalităţii de voturi la luarea unei decizii, votul preşedintelui este decisiv.
(3)În lipsa preşedintelui, la egalitate de voturi, votul secretarului este decisiv.
Art. 25
Şedinţele Comisiei Electorale Centrale sunt consemnate de către secretarul comisiei în procesele-verbale de şedinţă şi sunt semnate de către preşedinte, secretar şi ceilalţi membri prezenţi ai Comisiei Electorale Centrale.
Art. 26
Deciziile emise de către Comisia Electorală Centrală sau orice alt act emanând de la aceasta sunt semnate de către preşedinte şi secretar.
Art. 27
Pe timpul funcţionării sale, Comisia Electorală Centrală are o ştampilă proprie, care este ţinută de către preşedintele comisiei sau, în lipsa acestuia, de către secretar.
Art. 28
Atribuţiile Comisiei Electorale Centrale:
a)urmăreşte şi asigură respectarea şi aplicarea corectă a dispoziţiilor legale, statutare, privitoare la alegeri şi a dispoziţiilor prezentului regulament pe întreg teritoriul ţării;
b)asigură şi răspunde de interpretarea uniformă a acestor dispoziţii;
c)emite decizii de îndrumare cu privire la aplicarea prezentului regulament;
d)rezolvă întâmpinările referitoare la propria sa activitate şi contestaţiile cu privire la modul de constituire, componenţa şi activitatea comisiilor electorale locale;
e)primeşte şi soluţionează contestaţiile declarate împotriva deciziilor comisiilor electorale locale;
f)primeşte listele cu candidaţi trimise de către comisiile electorale locale;
g)primeşte procesele-verbale de desfăşurare a alegerilor întocmite de către comisiile electorale locale, precum şi procesele-verbale conţinând rezultatele alegerilor;
h)validează alegerile desfăşurate la nivelul colegiilor teritoriale, în termen de maximum două zile de la primirea documentelor;
i)convoacă, în termen de maximum 5 zile de la validarea alegerilor, noul Consiliu naţional al Colegiului Medicilor din România şi conduce prima şedinţă a Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România în care se alege Biroul executiv al Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România.
Art. 29
După alegerea Biroului executiv al Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România, Comisia Electorală Centrală îşi încetează activitatea, fiind considerată dizolvată.