Art. 41. - Regulament din 2019 de organizare şi funcţionare al Spitalului Clinic de Urgenţă Chirurgie Plastică Reparatorie şi Arsuri
M.Of. 35
În vigoare Versiune de la: 20 Ianuarie 2020
Art. 41
Biroul financiar-contabilitate are, în principal, următoarele atribuţii:
1.organizarea contabilităţii conform prevederilor legale şi asigurarea efectuării corecte şi la timp a înregistrărilor;
2.organizarea analizei periodice a utilizării bunurilor materiale şi luarea măsurilor necesare, împreună cu celelalte birouri şi servicii din unitate, în ceea ce priveşte stocurile disponibile, fără mişcare sau cu mişcare lentă ori pentru prevenirea oricăror altor imobilizări de fonduri;
3.întocmirea la timp şi în conformitate cu dispoziţiile legale a dărilor de seamă contabile;
4.exercitarea controlului financiar preventiv în conformitate cu dispoziţiile legale;
5.participarea la organizarea sistemului informaţional al unităţii, urmărind folosirea cât mai eficientă a datelor contabilităţii;
6.organizarea evidenţei tehnico-operative şi de gestionare; asigurarea ţinerii lor corecte şi la zi;
7.organizarea inventarierii periodice a mijloacelor materiale şi regularizarea diferenţelor constatate;
8.întocmirea proiectelor privind bugetul de venituri şi cheltuieli;
9.efectuarea corectă şi în conformitate cu dispoziţiile legale a operaţiunilor de încasări şi plăţi în numerar;
10.verificarea încadrării, în creditele necesare, a comenzilor şi contractelor emise, în limita bugetului de venituri şi cheltuieli aprobate;
11.verificarea documentelor justificative de cheltuieli sub aspectul formei, conţinutului şi legalităţii operaţiunii;
12.întocmirea propunerilor de plan casa pentru plăţi în numerar;
13.luarea măsurilor necesare pentru asigurarea integrităţii patrimoniului şi pentru recuperarea pagubelor produse;
14.întocmirea, circulaţia şi păstrarea documentelor justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate;
15.informatizarea evidenţelor contabile;
16.îndeplinirea condiţiilor legale privind angajarea gestionarilor, constituirea garanţiilor şi reţinerea ratelor;
17.îndeplinirea măsurilor de păstrare, manipulare şi folosire a formularelor cu regim special;
18.exercitarea controlului operativ curent, în conformitate cu dispoziţiile în vigoare;
19.organizarea acţiunilor de perfecţionare a pregătirii profesionale pentru personalul propriu;
20.întocmirea studiilor privind îmbunătăţirea activităţii economice din unitate şi propunerea măsurilor corespunzătoare;
21.întocmirea studiilor privind costurile comparative pe diverşi indicatori: zi de spitalizare, pat, pat efectiv ocupat, bolnav etc., comparativ pe secţiile din unitate, analizarea cauzelor care determină diferenţe şi propunerea eliminării celor subiective;
22.analizarea şi pregătirea din punct de vedere financiar a evaluării eficienţei utilizării mijloacelor materiale şi financiare puse la dispoziţia unităţii; luarea măsurilor necesare pentru evitarea cheltuielilor neeconomicoase şi inoportune.