Art. 22. - Regulament din 2019 de organizare şi funcţionare al Spitalului Clinic de Urgenţă Chirurgie Plastică Reparatorie şi Arsuri

M.Of. 35

În vigoare
Versiune de la: 20 Ianuarie 2020
Art. 22
Atribuţiile specifice directorului financiar-contabil sunt:
1.asigurarea şi răspunderea privind buna organizare şi desfăşurare a activităţii financiare a spitalului, în conformitate cu dispoziţiile legale;
2.organizarea contabilităţii în cadrul spitalului, în conformitate cu dispoziţiile legale, şi asigurarea efectuării corecte şi la timp a înregistrărilor financiar-contabile;
3.asigurarea întocmirii la timp şi în conformitate cu dispoziţiile legale a balanţelor de verificare şi a bilanţurilor anuale şi trimestriale;
4.propunerea privind defalcarea pe trimestre a indicatorilor financiari aprobaţi în bugetul de venituri şi cheltuieli;
5.asigurarea executării bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului, urmărind realizarea indicatorilor financiari aprobaţi şi respectarea disciplinei contractuale şi financiare;
6.participarea la negocierea contractului de furnizare de servicii medicale cu Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti;
7.angajarea spitalului prin semnătură alături de manager în toate operaţiunile patrimoniale, având obligaţia, în condiţiile legii, de a le refuza pe acelea care contravin dispoziţiilor legale;
8.analizarea, din punct de vedere financiar, a planului de acţiune pentru situaţii speciale prevăzute de lege, precum şi pentru situaţii de criză;
9.evaluarea, prin bilanţul contabil, a eficienţei indicatorilor specifici;
10.asigurarea îndeplinirii, în conformitate cu dispoziţiile legale, a obligaţiilor spitalului către bugetul statului, Trezoreria Statului şi terţi, asigurarea plăţii integrale şi la timp a drepturilor băneşti cuvenite personalului;
11.asigurarea întocmirii, circuitului şi prestării documentelor justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate;
12.organizarea evidenţei creanţelor şi obligaţiilor cu caracter patrimonial care revin spitalului în baza documentelor justificative primite;
13.asigurarea prin personalul din subordine a urmăririi debitelor înregistrate pe baza documentelor justificative primite;
14.asigurarea aplicării dispoziţiilor legale privitoare la gestionarea valorilor materiale şi luarea măsurilor pentru ţinerea la zi şi corectă a evidenţelor gestiunii;
15.răspunderea privind îndeplinirea atribuţiilor ce revin Biroului financiar - integritatea patrimoniului;
16.îndeplinirea formelor de scădere din evidenţă a bunurilor de orice fel, în cazurile şi condiţiile prevăzute de dispoziţiile legale;
17.asigurarea, prin personalul din subordine şi împreună cu Compartimentul achiziţii publice, contractare şi biroul administrativ, a întocmirii şi prezentării de studii privind optimizarea măsurilor de bună gospodărire a resurselor materiale şi băneşti, de prevenire a formării de stocuri peste necesar, în scopul administrării cu eficienţă maximă a patrimoniului unităţii şi a sumelor încasate în baza contractului de furnizare de servicii medicale;
18.organizarea şi luarea măsurilor de realizare a perfecţionării pregătirii profesionale a salariaţilor din subordine;
19.organizarea la termenele stabilite şi cu respectarea dispoziţiilor legale a inventarierii mijloacelor materiale în unitate;
20.participarea la elaborarea regulamentului de organizare şi funcţionare şi a regulamentului intern al spitalului.