Art. 21. - Regulament din 2019 de organizare şi funcţionare al Spitalului Clinic de Urgenţă Chirurgie Plastică Reparatorie şi Arsuri
M.Of. 35
În vigoare Versiune de la: 20 Ianuarie 2020
Art. 21
Atribuţiile specifice directorului medical sunt:
1.coordonarea şi răspunderea privind elaborarea la termen a propunerilor cu privire la planul de dezvoltare al spitalului, planul anual de servicii medicale şi bugetul de venituri şi cheltuieli;
2.monitorizarea calităţii serviciilor medicale acordate la nivelul spitalului, inclusiv prin evaluarea satisfacţiei pacienţilor, şi elaborarea, împreună cu şefii de secţii/laboratoare/servicii, a propunerilor de îmbunătăţire a activităţii medicale;
3.monitorizarea procesului de implementare a protocoalelor şi ghidurilor de practică medicală la nivelul întregului spital;
4.răspunderea privind coordonarea şi corelarea activităţilor medicale desfăşurate la nivelul secţiilor pentru asigurarea tratamentului adecvat pentru pacienţii internaţi;
5.coordonarea implementării programelor de sănătate la nivelul spitalului;
6.întocmirea planului de formare şi perfecţionare a personalului medical, la propunerea şefilor de secţii/laboratoare/servicii;
7.avizarea utilizării bazei de date medicale a spitalului pentru activităţi de cercetare medicală, în condiţiile legii;
8.asigurarea respectării normelor de etică profesională şi deontologie medicală la nivelul spitalului, colaborând cu Colegiul Medicilor din România;
9.răspunderea privind acreditarea personalului medical al spitalului şi acreditarea activităţilor medicale desfăşurate în spital, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
10.analizarea şi luarea deciziilor în situaţia existenţei unor cazuri medicale deosebite (de exemplu, cazuri foarte complicate care necesită o durată de spitalizare mult prelungită, morţi subite etc.);
11.participarea, alături de manager, la organizarea asistenţei medicale în caz de dezastre, epidemii şi în alte situaţii speciale;
12.stabilirea coordonatelor principale privind consumul de medicamente şi materiale sanitare la nivelul spitalului, în vederea unei utilizări judicioase a fondurilor spitalului, prevenirii polipragmaziei şi a rezistenţei la medicamente;
13.supervizarea respectării prevederilor în vigoare referitoare la documentaţia medicală a pacienţilor trataţi, asigurarea confidenţialităţii datelor medicale; constituirea arhivei spitalului;
14.întreprinderea măsurilor necesare şi urmărirea realizărilor indicatorilor de performanţă ai managementului spitalului, al căror nivel este stabilit anual;
15.îndeplinirea tuturor sarcinilor ce îi revin conform legislaţiei în vigoare privind aprobarea normelor de supraveghere şi control al infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare;
16.ducerea la îndeplinire a sarcinilor ce îi revin conform hotărârilor luate în şedinţele Comitetului director sau a celor trasate de manager;
17.coordonarea şi îndrumarea privind activitatea secţiilor/compartimentelor cu paturi, a laboratoarelor paraclinice, farmaciei şi a altor structuri funcţionale;
18.participarea la elaborarea regulamentului de organizare şi funcţionare şi a regulamentului intern al spitalului.