Art. 55. - Furnizorul de energie electrică publică pe pagina de internet proprie cel puţin următoarele informaţii: - Regulament din 2019 de furnizare a energiei electrice la clienţii finali

M.Of. 7

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 1 Ianuarie 2022
Art. 55
(1)Furnizorul de energie electrică este obligat să deţină pagina proprie de internet în conţinutul căreia trebuie să publice informaţii actualizate cu privire la condiţiile comerciale de furnizare a energiei electrice, la drepturile clienţilor finali, la legislaţia în vigoare şi la căile de soluţionare a litigiilor în cazul unor cereri, plângeri, sesizări, reclamaţii sau contestaţii.
(2)Furnizorul de energie electrică publică pe pagina de internet proprie cel puţin următoarele informaţii:
a)datele de contact ale furnizorului;
b)adresa, numărul de telefon şi numărul de fax al punctului unic de contact;
c)programul audienţelor, prezentat sub forma: funcţie, zi şi intervalul orar;
d)ofertele-tip de furnizare a energiei electrice; acestea se vor afişa pe pagina de internet, la loc vizibil, cu un link direct cu denumire sugestivă către aceste oferte-tip;
e)condiţiile generale privind contractarea;
f)o informare privind procesul de schimbare a furnizorului şi dreptul clientului final de a denunţa unilateral contractul de furnizare a energiei electrice;
g)formulare de cerere, documentele şi etapele necesare pentru încheierea contractului de furnizare a energiei electrice;
h)facilităţile oferite clienţilor vulnerabili;
i)preţurile/tarifele aplicate pentru alte servicii asigurate, asociate alimentării cu energie electrică, dacă este cazul;
j)eticheta energiei electrice furnizate, conform Regulamentului de etichetare a energiei electrice în vigoare;
k)informaţii strict necesare pe care solicitantul unei oferte de furnizare trebuie să le pună la dispoziţia furnizorului, pentru întocmirea unei oferte de furnizare personalizate, conform prevederilor Standardului de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice în vigoare;
l)recomandări referitoare la utilizarea eficientă a energiei electrice: informaţii privind datele de contact ale organizaţiilor clienţilor finali şi ale companiilor de servicii energetice, inclusiv adresele paginilor de internet unde se pot obţine recomandări privind măsurile de îmbunătăţire a eficienţei energetice, specificaţii tehnice obiective privind echipamentele energetice etc.;
m)modalitatea de acordare a despăgubirilor/compensaţiilor în conformitate cu prevederile art. 65;
n)modalitatea de transmitere, înregistrare, investigare şi soluţionare a plângerilor, în conformitate cu procedura internă a furnizorului;
o)modalităţile de soluţionare a neînţelegerilor precontractuale şi a celor apărute pe parcursul derulării contractului;
p)răspunsurile la întrebările adresate cel mai frecvent;
q)legătura cu pagina de internet a ANRE dedicată clienţilor finali de energie electrică şi cu link direct la aplicaţia informatică "Comparator al ofertelor-tip de furnizare a energiei electrice";
r)legăturile cu paginile de internet ale OR unde sunt publicate informaţiile de interes pentru clienţii finali, respectiv drepturile/obligaţiile OR şi ale clientului final, indicatorii de performanţă ai serviciului de distribuţie, întreruperile planificate, racordarea la reţea, inclusiv formularele care trebuie completate şi etapele care trebuie parcurse în scopul racordării etc.
(3)Pagina de internet a furnizorului de energie electrică poate să pună la dispoziţia clientului final prin acces parolat, gratuit, în timp real şi securizat cel puţin:
a)datele proprii privind conţinutul facturilor, istoricul de consum, istoricul plăţilor şi, dacă este cazul, al sumelor datorate;
b)transmiterea indexului autocitit;
c)comparaţii între consumul actual al clientului final şi consumul corespunzător aceleiaşi perioade a anului anterior, în măsura în care aceste informaţii sunt disponibile, preferabil sub formă grafică;
d)comparaţia dintre consumul mediu zilnic din perioada de facturare curent şi consumul mediu zilnic din perioada de facturare similar din anul precedent, preferabil în formă grafică; în cazul în care are montat SMI datele prevăzute la art. 30 lit. t);
e)transmiterea şi gestionarea solicitărilor/reclamaţiilor.