Art. 53. - Regulament din 2019 de furnizare a energiei electrice la clienţii finali
M.Of. 7
Ieşit din vigoare Versiune de la: 1 Ianuarie 2022
Art. 53
(1)Furnizorul de energie electrică este obligat să analizeze plângerile clienţilor finali privind facturarea, comunicate furnizorului în termen de 30 de zile de la data emiterii facturii, şi să transmită acestora rezultatul analizei efectuate, în termenele prevăzute în Standardul de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, aprobat prin ordin al preşedintelui ANRE.
(11)În situaţia în care soluţionarea plângerii implică verificarea datelor măsurare, la data transmiterii către OR a solicitării de verificare a datelor contestate, furnizorul înştiinţează clientul final asupra acestui aspect. Comunicarea informaţiilor între furnizor, OR şi clientul final se realizează cu respectarea termenelor prevăzute în standardul de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, aprobat prin ordin al preşedintelui ANRE, şi prin mijloacele de comunicare convenite între aceştia.
(12)În situaţia în care furnizorul constată, în urma analizării plângerii/primirii răspunsului de la OR, că respectiva plângere nu este întemeiată, comunică clientului final acest lucru, în termenele prevăzute în standardul de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, aprobat prin ordin al preşedintelui ANRE, iar clientul final este obligat să efectueze plata facturii.
(13)În situaţia în care furnizorul constată, în urma analizării plângerii/primirii răspunsului de la OR, că respectiva plângere este întemeiată, anulează/stornează factura respectivă şi emite o nouă factură, cu decalarea corespunzătoare a termenului de plată. Furnizorul comunică clientului final rezultatul final în termenele prevăzute în standardul de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, aprobat prin ordin al preşedintelui ANRE.
(14)În situaţia în care clientul final a achitat factura, dar se dovedeşte ulterior efectuării plăţii că suma facturată iniţial a fost mai mare decât cea calculată ulterior, plângerea fiind întemeiată, furnizorul restituie, la cererea clientului final, diferenţa dintre suma încasată şi cea calculată ulterior, inclusiv dobânzi penalizatoare calculate pentru suma încasată necuvenit, egale cu nivelul dobânzilor penalizatoare prevăzute în contract pentru neplata la termen de către clientul final a facturilor de energie electrică, sau compensează diferenţa rezultată în factura următoare, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
(11)În situaţia în care soluţionarea plângerii implică verificarea datelor măsurare, la data transmiterii către OR a solicitării de verificare a datelor contestate, furnizorul înştiinţează clientul final asupra acestui aspect. Comunicarea informaţiilor între furnizor, OR şi clientul final se realizează cu respectarea termenelor prevăzute în standardul de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, aprobat prin ordin al preşedintelui ANRE, şi prin mijloacele de comunicare convenite între aceştia.
(12)În situaţia în care furnizorul constată, în urma analizării plângerii/primirii răspunsului de la OR, că respectiva plângere nu este întemeiată, comunică clientului final acest lucru, în termenele prevăzute în standardul de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, aprobat prin ordin al preşedintelui ANRE, iar clientul final este obligat să efectueze plata facturii.
(13)În situaţia în care furnizorul constată, în urma analizării plângerii/primirii răspunsului de la OR, că respectiva plângere este întemeiată, anulează/stornează factura respectivă şi emite o nouă factură, cu decalarea corespunzătoare a termenului de plată. Furnizorul comunică clientului final rezultatul final în termenele prevăzute în standardul de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, aprobat prin ordin al preşedintelui ANRE.
(14)În situaţia în care clientul final a achitat factura, dar se dovedeşte ulterior efectuării plăţii că suma facturată iniţial a fost mai mare decât cea calculată ulterior, plângerea fiind întemeiată, furnizorul restituie, la cererea clientului final, diferenţa dintre suma încasată şi cea calculată ulterior, inclusiv dobânzi penalizatoare calculate pentru suma încasată necuvenit, egale cu nivelul dobânzilor penalizatoare prevăzute în contract pentru neplata la termen de către clientul final a facturilor de energie electrică, sau compensează diferenţa rezultată în factura următoare, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
(1)Furnizorul de energie electrică este obligat să analizeze plângerile clienţilor finali privind facturarea, comunicate furnizorului în termen de 30 de zile de la data emiterii facturii, şi să transmită acestora rezultatul analizei efectuate, în termenele prevăzute în Standardul de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, aprobat prin ordin al preşedintelui ANRE.
(11)În situaţia în care soluţionarea plângerii implică verificarea datelor măsurare, la data transmiterii către OR a solicitării de verificare a datelor contestate, furnizorul înştiinţează clientul final asupra acestui aspect. Comunicarea informaţiilor între furnizor, OR şi clientul final se realizează cu respectarea termenelor prevăzute în standardul de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, aprobat prin ordin al preşedintelui ANRE, şi prin mijloacele de comunicare convenite între aceştia.
(12)În situaţia în care furnizorul constată, în urma analizării plângerii/primirii răspunsului de la OR, că respectiva plângere nu este întemeiată, comunică clientului final acest lucru, în termenele prevăzute în standardul de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, aprobat prin ordin al preşedintelui ANRE, iar clientul final este obligat să efectueze plata facturii.
(13)În situaţia în care furnizorul constată, în urma analizării plângerii/primirii răspunsului de la OR, că respectiva plângere este întemeiată, anulează/stornează factura respectivă şi emite o nouă factură, cu decalarea corespunzătoare a termenului de plată. Furnizorul comunică clientului final rezultatul final în termenele prevăzute în standardul de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, aprobat prin ordin al preşedintelui ANRE.
(14)În situaţia în care clientul final a achitat factura, dar se dovedeşte ulterior efectuării plăţii că suma facturată iniţial a fost mai mare decât cea calculată ulterior, plângerea fiind întemeiată, furnizorul restituie, la cererea clientului final, diferenţa dintre suma încasată şi cea calculată ulterior, inclusiv dobânzi penalizatoare calculate pentru suma încasată necuvenit, egale cu nivelul dobânzilor penalizatoare prevăzute în contract pentru neplata la termen de către clientul final a facturilor de energie electrică, sau compensează diferenţa rezultată în factura următoare, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
(11)În situaţia în care soluţionarea plângerii implică verificarea datelor măsurare, la data transmiterii către OR a solicitării de verificare a datelor contestate, furnizorul înştiinţează clientul final asupra acestui aspect. Comunicarea informaţiilor între furnizor, OR şi clientul final se realizează cu respectarea termenelor prevăzute în standardul de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, aprobat prin ordin al preşedintelui ANRE, şi prin mijloacele de comunicare convenite între aceştia.
(12)În situaţia în care furnizorul constată, în urma analizării plângerii/primirii răspunsului de la OR, că respectiva plângere nu este întemeiată, comunică clientului final acest lucru, în termenele prevăzute în standardul de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, aprobat prin ordin al preşedintelui ANRE, iar clientul final este obligat să efectueze plata facturii.
(13)În situaţia în care furnizorul constată, în urma analizării plângerii/primirii răspunsului de la OR, că respectiva plângere este întemeiată, anulează/stornează factura respectivă şi emite o nouă factură, cu decalarea corespunzătoare a termenului de plată. Furnizorul comunică clientului final rezultatul final în termenele prevăzute în standardul de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, aprobat prin ordin al preşedintelui ANRE.
(14)În situaţia în care clientul final a achitat factura, dar se dovedeşte ulterior efectuării plăţii că suma facturată iniţial a fost mai mare decât cea calculată ulterior, plângerea fiind întemeiată, furnizorul restituie, la cererea clientului final, diferenţa dintre suma încasată şi cea calculată ulterior, inclusiv dobânzi penalizatoare calculate pentru suma încasată necuvenit, egale cu nivelul dobânzilor penalizatoare prevăzute în contract pentru neplata la termen de către clientul final a facturilor de energie electrică, sau compensează diferenţa rezultată în factura următoare, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.(2)În cazul în care părţile nu ajung la o înţelegere cu privire la modul de soluţionare a plângerii, acestea pot proceda conform prevederilor art. 23 alin. (2)