Art. 112. - Biroul de achiziţii publice şi protocol are următoarele atribuţii: - Regulament din 2018 de organizare şi funcţionare a Consiliului Superior al Magistraturii
M.Of. 1044
Ieşit din vigoare Versiune de la: 27 Decembrie 2022
Art. 112
(1)Biroul de achiziţii publice şi protocol are următoarele atribuţii:
a)elaborează programul anual al achiziţiilor publice, pe baza necesităţilor şi priorităţilor comunicate de celelalte compartimente din cadrul Consiliului;
b)verifică, înainte de iniţiere, dacă procedurile de achiziţie publică se regăsesc în programul anual al achiziţiilor publice şi identifică fondurile necesare derulării contractelor de achiziţie publică;
c)elaborează documentaţia de atribuire;
d)transmite spre publicare anunţurile de intenţie şi de participare sau, după caz, invitaţiile de participare;
e)asigură punerea la dispoziţia operatorilor economici a documentaţiei de atribuire, primeşte solicitările de clarificări de la operatorii economici şi transmite răspunsurile la acestea;
f)deschide ofertele depuse şi, după caz, alte documente care însoţesc oferta;
g)verifică îndeplinirea criteriilor de calificare de către ofertanţi/candidaţi, în cazul în care acestea au fost solicitate prin documentaţia de atribuire;
h)realizează selecţia/preselecţia candidaţilor, dacă este cazul;
i)realizează dialogul cu operatorii economici, în cazul aplicării procedurii de dialog competitiv;
j)realizează negocierile cu operatorii economici, în cazul aplicării procedurilor de negociere;
k)verifică propunerile tehnice prezentate de ofertanţi din punctul de vedere al modului în care acestea corespund cerinţelor minime din caietul de sarcini sau din documentaţia descriptivă;
l)verifică propunerile financiare prezentate de ofertanţi din punctul de vedere al încadrării în fondurile care pot fi disponibilizate pentru îndeplinirea contractului de achiziţie publică respectiv;
m)stabileşte ofertele inacceptabile sau neconforme şi motivele care stau la baza încadrării ofertelor respective în această categorie;
n)stabileşte ofertele admisibile;
o)aplică criteriul de atribuire, astfel cum a fost prevăzut în documentaţia de atribuire, stabileşte oferta/ofertele câştigătoare sau, după caz, formulează propunerea de anulare a procedurii de atribuire în cazuri justificate şi elaborează raportul procedurii de atribuire;
p)transmite către ofertanţi comunicarea privind rezultatul procedurii de atribuire;
q)redactează contractul de achiziţie publică;
r)transmite spre publicare anunţurile de atribuire;
s)constituie şi păstrează dosarul achiziţiei publice;
ş)îndeplineşte lucrările legate de atribuirea contractelor de achiziţie publică exceptate de la aplicarea Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
t)îndeplineşte orice alte atribuţii conferite de Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi de alte acte normative în domeniu;
ţ)urmăreşte şi asigură realizarea în bune condiţii a deplasărilor membrilor şi personalului Consiliului în ţară şi în străinătate;
u)urmăreşte şi asigură realizarea unor condiţii corespunzătoare pentru delegaţiile străine invitate de Consiliu, cu sprijinul Direcţiei afaceri europene, relaţii internaţionale şi programe;
v)asigură realizarea activităţilor de protocol pentru şedinţele, întrunirile şi alte activităţi de lucru ale Consiliului;
w)sprijină celelalte compartimente ale aparatului Consiliului în organizarea unor manifestări internaţionale şi interne;
x)răspunde de completarea şi actualizarea formularelor de integritate aferente procedurilor de achiziţie publică, în conformitate cu prevederile Legii nr. 184/2016 privind instituirea unui mecanism de prevenire a conflictului de interese în procedura de atribuire a contractelor de achiziţie publică.
(2)Îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la alin. (1) lit. f)-o) se realizează prin comisiile de evaluare a ofertelor. Comisiile de evaluare se nominalizează, de regulă, din cadrul Biroului de achiziţii publice şi protocol, la propunerea şefului de birou, prin dispoziţia ordonatorului principal de credite.
(3)Activitatea Biroului de achiziţii publice şi protocol este coordonată de şeful de birou, care avizează toate lucrările elaborate în cadrul biroului, cu excepţia celor întocmite în îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la alin. (1) lit. f)-o). Celelalte compartimente ale Consiliului au obligaţia de a sprijini activitatea acestui compartiment, în funcţie de specificul documentaţiei de atribuire şi de complexitatea problemelor care urmează să fie rezolvate în contextul aplicării procedurii de atribuire.